Rösta fram årets bästa pepparkakshus!
2024-05-31, 18:31
Medlem
Stig-Britts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av tempeZZt
Jag märker inget.

Jag tycker det är ofta som det skrivs om problem och driftströrningar men jag upplever aldrig det av någon anledning. Visst märks det om sidan ligger helt nere några timmar ett par gånger per p.g.a. fel men några direkta störningar märker jag aldrig av av någon anledning.

Jag får:

Tillfälligt fel. Var vänlig försök igen.

XID: massa siffror

Typ varannan gång jag försöker navigera på sajten.
Citera
2024-05-31, 18:39
Medlem
NeonCrosss avatar
De startar ju om servrarna en gång per dygn.
Citera
2024-05-31, 18:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Stig-Britt
Jag får:

Tillfälligt fel. Var vänlig försök igen.

XID: massa siffror

Typ varannan gång jag försöker navigera på sajten.

Jodå, så var det för mig i cirka 30-45 minuter igår. Inget alls idag av den sorten. Flashback är just idag faktiskt mer responsiv på alla sätt och vis, än det varit på länge. Brukar ha problem med att ladda sidor annars.
Citera
2024-06-08, 17:04
Medlem
Galejans avatar
Forumet fungerar jättedåligt numera och har så gjort i kanske en månad eller två. Det svarar liksom inte när man klickar och försöker man posta ett inlägg så blir det ofta bad gateway.

MUST får uppgradera sina servrar för det här fungerar inte. Det är störande när forumet fungerar så bristfälligt.
Citera
2024-06-10, 07:57
Medlem
Stig-Britts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Galejan
Forumet fungerar jättedåligt numera och har så gjort i kanske en månad eller två. Det svarar liksom inte när man klickar och försöker man posta ett inlägg så blir det ofta bad gateway.

MUST får uppgradera sina servrar för det här fungerar inte. Det är störande när forumet fungerar så bristfälligt.

Jag har också haft mycket problem med forumet sista veckorna, lite frustrerande är det allt.
Citera
2024-06-10, 10:41
Medlem
VoktorDodkas avatar
Idag är det riktigt tjötigt, hela tiden timeouts och felmeddelanden.
Citera
2024-06-11, 04:42
Medlem
kraftfoders avatar
Citat:
Ursprungligen postat av VoktorDodka
Idag är det riktigt tjötigt, hela tiden timeouts och felmeddelanden.

Samma här under förmiddagen. (2024-06-10).
Skulle sen ta bilen till Maxi, (Bor i Örgryte, Göteborg), så såg jag några gubbar uppe på en kranbil på "hemgatan". -"Vad gör ni gubbar?" -"Vi byter armaturer".

De bytte gatubelysning till LED. När jag kom hem sen eftermiddag så startande jag routrarna i huset (tar kanske en minut-två), startade om datorerna för säkerhets skull. Efter det så funkar nätet bra igen.

Säger inte att alla fel på Flashback beror på sådant, men kan vara i mitt fall kanske. Alltså "kommunen har gjort något".
Senast redigerad av kraftfoder 2024-06-11 kl. 04:45.
Citera
2024-07-28, 14:34
Flashback har blivit väldigt segt på sistone, tar evigheter att ladda sidorna.
Citera
2024-07-28, 15:27
Medlem
Vänlige Viktors avatar
Jag ser den röda klockan när någon citerat mig.
När jag klickar på den blir det en tom och blank sida som kommer fram.
Måste klicka på FLASHBACK och 'resetta' hela skiten, för att klicka den röda klockan igen och då funkar det.

/VV
Citera
2024-07-28, 19:23
Citat:
Ursprungligen postat av Vänlige Viktor
Jag ser den röda klockan när någon citerat mig.
När jag klickar på den blir det en tom och blank sida som kommer fram.
Måste klicka på FLASHBACK och 'resetta' hela skiten, för att klicka den röda klockan igen och då funkar det.

/VV

Ja, det är ytterligare en bugg som Flashback skiter i att fixa. Eller så vet de inte hur man gör.

Allmänt är forumet inkonstant. Det skiljer sig från gång till gång hur snabbt sidor laddas eller om de gör det alls och det kommer upp en felkod istället. Ibland postas ett inlägg direkt, ibland tar det lång tid.

Det sker även när det inte är speciellt mycket användare online.

Verkar inte finnas något driv eller vilja att förbättra eller modernisera forumet som är oanvändarvänligt och har ett komplicerat regelsystem, utan man behåller status quo och förväntar sig att forumet skall överleva i all evighet.
Senast redigerad av Pecka- 2024-07-28 kl. 19:41.
Citera
2024-07-28, 19:38
Medlem
Vänlige Viktors avatar
Igår var det en moderator till en annan när man klickade på 'förstasidan'.
Samma idag:

TwenTwen avstängd för 1.01
av Arne.Anka Idag 19:28

Klickar man på 'Arne.Anka' kommer en annan moderator upp.

/VV
Citera
Igår, 17:52
Medlem
Extremeflys avatar
Verkar vara extremt mycket just idag. Får felmeddelande flera gånger.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in