2024-06-09, 22:41
  #10705
Medlem
Nariiouhs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av adina
Barnen var inte åldersadekvata , hade avvikande beteende av s- karaktär både mot varandra och andra barn, det ena barnet hade svåra utbrott och tilldelades resurs , barnen upplevdes som mycket introverta, barnen slogs våldsamt med varandra med bland annat sparkar mot huvud ..

Du trampar i fällor hela tiden Adina haha. Går inte att diskutera med dessa då dom alltid skyller allt på soc o deras hantering.
2024-06-09, 22:44
  #10706
Medlem
Nariiouhs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Gubba-Klubba50
Borderline stalking.

Var är Sulle? Du som verkar ha nära relation till personenerna tänker jag vet mer.
2024-06-09, 22:53
  #10707
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av adina
Det är detta som påpekas i domar gällande lvu t
Jag bemödar mig inte att läsa dina grötiga texter fulla med osanningar. Hur känns det att vara en soc-tant som hittar på och spekulerar dagarna i ända i syfte att skada barn? Innerst inne.
2024-06-09, 23:50
  #10708
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av DrFilip
Jag bemödar mig inte att läsa dina grötiga texter fulla med osanningar. Hur känns det att vara en soc-tant som hittar på och spekulerar dagarna i ända i syfte att skada barn? Innerst inne.
Skadar barnen är det föräldrarna som gjort med tanke på vad som står i domarna som visar hur barnen var när de omhändertogs , domar som är offentliga och som ligger ute på nätet för alla att läsa utan att ens behöva leta själv eller begära ut . Skälet till noll umgänge eller kontakt finns också med
2024-06-10, 03:33
  #10709
Medlem
kurt-sunes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DrFilip
Det är just det jag menar, att då ska de skriva i utredningen att det är magkänslor som fått dem att komma fram till just det påståendet. Skulle de behöva skriva ner vartenda litet steg i utredningen, då skulle de ligga pyrt till.
Ja det borde krävas att alltid använt sig av vetenskaplig utredningsmetodik. Det ska tydligen ingå i socionomutbildningen enligt "sagoflickan", men i stort sett alla socialsekreterare verkar ha glömt innehållet i den kursen.

Citat:
Ursprungligen postat av DrFilip
Exempelvis skulle socialsekreterarna i F* as barns utredningar redovisa exakt på vilket sätt de har kommit fram till att föräldrarnas konflikt skulle ha skadat barnen.

Det är precis det som är en vetenskaplig utredningsmetod. Oavsett vilken tjänsteperson som skriver utredningen så ska de alltid komma fram till precis samma slutsats. Är det så det går till idag?

Nope. Det är magkänslor, tyckande, och "jag känner att xxx" eller "Jag anser att yyy". Jag tror dessvärre att grov inkompetens råder där. Det är inte smarta personer som söker sig till soc.

Personalomsättningen är extremt hög, vilket också i sig såklart påverkar utredningarnas kvalitet. Inte minst när innehållet i dokumentationen är vinklad. Då blir fortplantar sig felen när det byts handläggare. Jag tror det har att göra med att det är få som vill jobba med utredningen, utan kommer in där på ett bananskal som nyutexaminerade eftersom det är så svårt att få utredande socialsekreterare att stanna en längre tid, vilket också såklart påverkar negativt.

Det är ett speciellt släkte som hamnar på soc och jag tror också att jobbet i sig är mycket psykiskt påfrestande när man i sin vardag får möta människor i mycket svåra situationer, vilket kan påverka det egna psyket och även omdömet när det ska skrivas utredningar rent allmänt.
__________________
Senast redigerad av kurt-sune 2024-06-10 kl. 03:44.
2024-06-10, 04:44
  #10710
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av adina
Skadar barnen är det föräldrarna som gjort med tanke på vad som står i domarna som visar hur barnen var när de omhändertogs , domar som är offentliga och som ligger ute på nätet för alla att läsa utan att ens behöva leta själv eller begära ut . Skälet till noll umgänge eller kontakt finns också med
Fullständigt sjuk är du med ditt skadande av barn. För det första står det ännu mer kränkande som du skrev i går mot barnen inte i några som helst domar. Onda människa, du gör allt för att skada barn.

Sedan har du ingen som helst aning om huruvida detta stämmer som står i domarna, eftersom vi alla här har talat om för dig att socialsekreterarna förvränger, ljuger och hittar på i sina utredningar.
Alltigenom ond är du.
2024-06-10, 05:12
  #10711
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kurt-sune
Ja det borde krävas att alltid använt sig av vetenskaplig utredningsmetodik. Det ska tydligen ingå i socionomutbildningen enligt "sagoflickan", men i stort sett alla socialsekreterare verkar ha glömt innehållet i den kursen.



Det är precis det som är en vetenskaplig utredningsmetod. Oavsett vilken tjänsteperson som skriver utredningen så ska de alltid komma fram till precis samma slutsats. Är det så det går till idag?

Nope. Det är magkänslor, tyckande, och "jag känner att xxx" eller "Jag anser att yyy". Jag tror dessvärre att grov inkompetens råder där. Det är inte smarta personer som söker sig till soc.

Personalomsättningen är extremt hög, vilket också i sig såklart påverkar utredningarnas kvalitet. Inte minst när innehållet i dokumentationen är vinklad. Då blir fortplantar sig felen när det byts handläggare. Jag tror det har att göra med att det är få som vill jobba med utredningen, utan kommer in där på ett bananskal som nyutexaminerade eftersom det är så svårt att få utredande socialsekreterare att stanna en längre tid, vilket också såklart påverkar negativt.

Det är ett speciellt släkte som hamnar på soc och jag tror också att jobbet i sig är mycket psykiskt påfrestande när man i sin vardag får möta människor i mycket svåra situationer, vilket kan påverka det egna psyket och även omdömet när det ska skrivas utredningar rent allmänt.
Ja, egentligen ska de använda sig av vetenskaplig utredningsmetodik, men enligt både Ivos och Socialstyrelsens rapporter har socialsekreterna bristfällig utbildning i det, det konstaterades Socialstyrelsen för ungefär 25 år sedan, exaks samma konstaterade Ivo för 5 år sedan, inget har hänt, inget görs åt det.

Vad jag menade var att eftersom dessa soc-sekreterare inte behärskar vetenskaplig utredningsmetodik skulle det krävas av dem att de redovisar varje steg de gjirt för att komma fram till sina påståenden.

Exempelvis om det står i utredningen att barnet J är väldigt utåtagerande i hemmet ska det stå hur de har kommit fram till det. Exempelvis: "Barnens moster såg en gång på ett födelsedagskalas att J kastade en kanelbulle på golvet eftersom J var otålig och ville att fiskdammen skulle sätta igång. Vi har en magkänsla av att mostern iakttagelse stämmer och då borde J ständigt vara utåtagerande i hemmet".

På så sätt kanske domstolarna skulle återvisa varenda utredning som bristfällig.
2024-06-10, 07:54
  #10712
Medlem
kurt-sunes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DrFilip
På så sätt kanske domstolarna skulle återvisa varenda utredning som bristfällig.
Om varje utredning hade granskat kritiskt enligt vetenskaplig utredningsmetodik så hade det inte blivit i närheten av lika många tvångsomhändertaganden.

Domstolarna vet nog att utredningarna är ett skämt, men låter det passera och litar på soc att barnen behöver samhällets skydd. Vilket i många fall är rena rama maffiametoderna och skydd som inte ens behövs och hade kunnat ges på ett annat och mindre ingripande sätt.

Sedan finns det helt korrekta LVU där samhället måste agera för att skydda barnen, men hur ska en domstol kunna sålla ut det när den generella nivån på utredningar är så låg. Då blir det lätt att man godkänner i stort sett allting hur dålig utredningen än är.

Det här är intressant att se:

https://www.youtube.com/live/RpAnT6vRjcw?si=DUEDwVA6OcfW5lMi

Här får socialsekreterare lära sig hur de ska få igenom LVU och vilka knappar de ska trycka på för att få med sig domstolen.
__________________
Senast redigerad av kurt-sune 2024-06-10 kl. 08:30.
2024-06-10, 08:39
  #10713
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Nariiouh
Var är Sulle? Du som verkar ha nära relation till personenerna tänker jag vet mer.

Typiskt socionom. Du antar grundat på tro.
2024-06-10, 08:47
  #10714
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av adina
Det är detta som påpekas i domar gällande lvu och visar hur barnen tagit skada av sin uppväxt med föräldrar som sedan deras födsel varit i konflikt med varandra och där det varit över 30 anmälningar sedan barnen föddes främst initierade av mamman . Tror du att barn inte märker när föräldrar sysslar med att anmäla den andre föräldern, kanske pratar med andra om hur dålig , farlig och olämplig den andre föräldern är . Bara för att man säger att man inte pratar illa om den andre föräldern direkt till barnen betyder det inte att barn inte hör när man pratar med andra vuxna , ringer till polis , pratar med soc osv , ligger mycket i orden även små grytor har stora öron , Barn lyssnar när vuxna talar trots att de verkar upptagna med sitt , barn är nyfikna och vill höra vad vuxna säger och sedan tolkar de detta på sitt sätt

Du antar som vanligt. Du är mycket farlig person.
2024-06-10, 09:01
  #10715
Medlem
kurt-sunes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Gubba-Klubba50
Typiskt socionom. Du antar grundat på tro.

Det borde göra någon slags bakgrundskontroll på personer som söker sig till jobb med onormalt mycket makt över människors liv i förhållande till utbildningsnivå.

Men man får vad man betalar för. Duktiga personer söker sig till bättre betalda yrken. Kvar blir extremisterna (ja kvinnorna på soc är politiska extremister) och för det får tyvärr barn och föräldrar lida.

Undrar hur många liv denna okunniga och smutsiga myndighet har på sitt samvete?
2024-06-10, 09:10
  #10716
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Gubba-Klubba50
Du antar som vanligt. Du är mycket farlig person.
Du verkar inte ha så mycket erfarenhet av barn och hur de lyssnar och plötsligt börjar fråga en massa saker om vad de vuxna pratar om när man tror att de varit fullt upptagna med att bygga lego en bit i från

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in