2024-06-09, 23:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av fantomsmurfen
Förmodligen hade han vaccinerat sig. För det kan ju omöjligen varit saker som helt normal grekisk värme i kombination med t.ex. hans diabetes och övermod som bidragit till missödet.

Sin diabetes hade han väl under kontroll sedan länge. Det beskriver han i boken 2013 om 5:2.
Citera
2024-06-09, 23:20
Medlem
LeifTheNotLuckys avatar
The Guardian skriver att rättsläkarens preliminära bedömning är att det inte rör sig om ett brott. Mosley har en huvudskada som troligen orsakats av ett fall.

Det verkar som om de har identifierat Mosley utifrån hans klocka och kläder. En polis sa till BBC att han har varit död ”ett antal dagar” (for a number of days).

https://amp.theguardian.com/media/article/2024/jun/09/body-of-man-believed-to-be-tv-doctor-michael-mosley-found-on-greek-island-authorities-say
Citera
2024-06-09, 23:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av retina
Det finns ingen öken på Symi (eller i Grekland). Ser flera som angett det?
Inte öken men helt klart en hel del karga områden, utan växtlighet.
Citera
2024-06-09, 23:28
Medlem
Gick han fel kanske när han skulle ta en genväg hem? Kanske hade värmen gjort honom snurrig i pottan så han gick vilse och kollapsade.
Citera
2024-06-09, 23:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av didi2
Gick han fel kanske när han skulle ta en genväg hem? Kanske hade värmen gjort honom snurrig i pottan så han gick vilse och kollapsade.
Jag funderade på det där stängslet som han verkar ha gått längs med. Stängslet kanke blev en dödsfälla ? Varför har dom ett sånt där högt stängsel ? Som en fängelseö typ!
Citera
2024-06-09, 23:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av LeifTheNotLucky
The Guardian skriver att rättsläkarens preliminära bedömning är att det inte rör sig om ett brott. Mosley har en huvudskada som troligen orsakats av ett fall.

Det verkar som om de har identifierat Mosley utifrån hans klocka och kläder. En polis sa till BBC att han har varit död ”ett antal dagar” (for a number of days).

https://amp.theguardian.com/media/article/2024/jun/09/body-of-man-believed-to-be-tv-doctor-michael-mosley-found-on-greek-island-authorities-say

Tack för länken! Familjen säger något i stil med att han ”var så nära att klara det”… de vet garanterat mer än vi, så han har säkert försökt ta sig till hamnen men helt enkelt hindrats av sin skada/staketet.
Citera
2024-06-09, 23:51
Medlem
Addhocs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av pudrig
Tack för länken! Familjen säger något i stil med att han ”var så nära att klara det”… de vet garanterat mer än vi, så han har säkert försökt ta sig till hamnen men helt enkelt hindrats av sin skada/staketet.

Vad var det för skada? Jag har inte hängt med i den gör storyn
Citera
2024-06-09, 23:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av molliesmille
Sin diabetes hade han väl under kontroll sedan länge. Det beskriver han i boken 2013 om 5:2.
Han hade ingen diabetes bara indikationer på diabetes 2 för många år sedan. Hans pappa fick diabetes 2 på äldre dar och var tydligen överviktig men blev ändå 74 år.
Michael var helt besatt av att inte bli överviktig. Jag skulle lätt diagnostisera honom med grava ätstörningar. Han utsatte sin kropp för orimliga experiment för att han var livrädd att bli överviktig som din far. Nu trodde MM att han var odödlig som många läkare med storhetsvansinne tror men tji fick han, pappan överlevde honom med 7 år.
Senast redigerad av MmeDupin 2024-06-09 kl. 23:58.
Citera
2024-06-09, 23:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Regnflingan
Jag funderade på det där stängslet som han verkar ha gått längs med. Stängslet kanke blev en dödsfälla ? Varför har dom ett sånt där högt stängsel ? Som en fängelseö typ!
Ja du. Kanske så inte stenar rullar ner på solbadare kanske 🤔
Ja kanske hade han klarat sig om han bara kunnat halta in på området
Citera
2024-06-10, 00:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MmeDupin
Han hade ingen diabetes bara indikationer på diabetes 2 för många år sedan. Hans pappa fick diabetes 2 på äldre dar och var tydligen överviktig men blev ändå 74 år.
Michael var helt besatt av att inte bli överviktig. Jag skulle lätt diagnostisera honom med grava ätstörningar. Han utsatte sin kropp för orimliga experiment för att han var livrädd att bli överviktig som din för. Nu trodde MM att han var odödlig som många läkare med storhetsvansinne tror men tji fick han, pappan överlevde honom med7 år.

Vi tycks ha lite olika böcker. Eller också uttryckte sig MM lite slarvigt. I boken om 5:2, utgiven 2013, uppges fadern ha dött ”strax över sjuttio.”
74 är lite mer tycker jag.
”Blodprover visade att jag på väg att utveckla diabetes och hade ett alldeles för högt kolesterolvärde.”
Ok, jag vet inte hur stor procent av de med prediabetes som klarar sig från att drabbas av diabetes (2) inom en ganska kort framtid. Vet du?
Citera
2024-06-10, 00:24
Medlem
DickeFixs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Andymeek
Har kollat runt på Google maps på platsen och för en som är i sinne sinnes fulla bruk så finns det en smal stig att gå till detta agia marina och det finns inget staket som i hindrar någon att komma in. Det finns ett staket runt själva området ja men tittar man så finns det ett ställe att gå ner på vid dom vita små husen.
Så han måste ha varit sjuk på något vis för jag ser ingen logisk förklaring annars.

Och min erfarenhet av att vandra långt i Chile var att om man började bli trött så var det bättre att röra sig dit man kom ifrån. Nu fick jag aldrig solsting eller något utan det var bara min dåliga form som fick mig att vända hemåt eller ta genvägar för att komma till större vägar, tack vare just google maps.

Som jag skrev tidigare är detta ett mysterium som inte förklarats. Det finns ju en möjlighet att han faktiskt vilat vid toaletten som finns vid de vita husen längst ner till vänster på bilden nedan och tagit några klunkar vatten. Sedan har han gått längs med stigen som går på utsidan av stängslet och begett sig mot höjden för att se hur han skulle nå Symi stad som var hans mål. Efter en bit mot toppen känner han sig trött och yr, går tillbaka mot hotellet, följer stängslets utsida och kollapsar bara ett tiotals meter från stranden.

https://imgur.com/JLOt156
Citera
2024-06-10, 00:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Regnflingan

Det tror jag absolut. Hade stängslet inte funnits hade han haft raka vägen ned till stranden. Istället tror jag att han fick gå en omväg - kanske inte jättestor - men marginalerna var små!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in