2024-06-09, 22:04
Moderator
T-80Us avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Gammalhiphopare
Rektorn borde entledigas från sitt jobb och söka arbete i IDF istället.

Så din inställning är att ett allmänt flaggförbud bara ska gälla i de fall du tycker är okej, men ignoreras i andra fall, är det din inställning?

Hade du tyckt att rektorn borde entledigas om han ryckt en israelisk flagga ur näven på en elev också?
Citera
2024-06-09, 22:04
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av trajanus87
Är du helt sjuk i huvudet eller har du fått Hasbarasyndromet på hjärnan?

Flaggan han viftade med är Palestinas. Inte något annat. Ifall du vill ha MINDRE som han här så borde du vara helt emot Israels etniska rensning som gör att folk som han kommer hit.

Har du någonsin tänkt på det eller är du mer på Israels spår att helt enkelt utrota dom alla?

Och? Palestina är en banditstat.
Citera
2024-06-09, 22:05
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av AccuratePeer
Du har inte sett klippet som cirkulerat på sociala medier antar jag?

https://www.dn.se/sverige/film-sprids-rektor-sliter-bort-palestinaflagga/

I samma artikeln kan man, till min totala glädje, läsa följande också (min fetmarkering).

Sen då? En kriminell arab polisanmäler rektorn, inget nytt under solen.
Citera
2024-06-09, 22:08
Moderator
T-80Us avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Felicia.C.Rose
Och vad i hela friden vill de egentligen??? Vill de att Israel ska nedmontera den Israeliska staten, och under ceremoniella former överlämna sina kärnvapen till Hamas??? Eller vill de att de ska blotta halsarna allihopa och låta sig folkmördas av Hamas???

De vill att judarna ska göra just detta, i den ordning du ställt frågorna. Först överlämna sin nation och allt de byggt upp till Hamas, och därefter marschera lydigt fram för att bli mördade till sista människa.

Det har alltid varit deras mål. Sedan 1948.

Är Israel Guds bästa stat och IDF totalt fritt från fel, brister och övertramp, därmed? Nej, naturligtvis inte, men Israel har inte som mål att utradera andra statsbildningar och samtliga deras invånare. Det är en mycket stor skillnad.
Citera
2024-06-09, 22:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av hipsterkatt
Oaktat förbud var rektorns fysiska agerande helt oproportionerligt

Jag läste bara i all hast men han försökte ta ifrån flaggan om jag inte missminner mig? Ja, att börja jaga elever känns lite väl aggressivt men eftersom de tar studenten finns heller inget sätt att "straffa" ett regelbrott på. Inte vad jag kan se iaf. Hur som var det lite överdrivet, ja.
Citera
2024-06-09, 22:19
Medlem
hipsterkatts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Anthraxious
Jag läste bara i all hast men han försökte ta ifrån flaggan om jag inte missminner mig? Ja, att börja jaga elever känns lite väl aggressivt men eftersom de tar studenten finns heller inget sätt att "straffa" ett regelbrott på. Inte vad jag kan se iaf. Hur som var det lite överdrivet, ja.

Jo, men han tryckte upp sin underarm mot elevens hals…
Citera
2024-06-09, 22:21
Medlem
AccuratePeers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av PalmeKiller
Sen då? En kriminell arab polisanmäler rektorn, inget nytt under solen.

Förhoppningen är ju att snubben döms och får kicken från jobbet. Han ska aldrig befinna sig i närheten av barn och ungdomar.
Citera
2024-06-09, 22:24
Medlem
AccuratePeers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av trajanus87
Legalitet är inte alltid likställt med moralitet och vad som är rätt.

Tyskland antog nyligen en ny lag som gör det olagligt att kritisera staten Israel. Det är likställt med antisemitsm...är det rätt anser du?

Jag personligen kritiserar Saudiarabien och Iran rätt mycket. Är jag en islamofob för det?

Vart vill du komma? Att det var moraliskt rätt att rektorn våldförde sig på en ungdom som gick emot hans flagg-förbud och viftade med en palestinskt flagga? Eller att det är moraliskt rätt för rektorer att våldföra sig på barn och ungdomar i uppfostringssyfte?
Citera
2024-06-09, 22:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av hipsterkatt
Kan till viss del förstå dig: många som stödjer palestiniernas sak gör det totalt ostrategiskt, på helt fel sätt – se tex de urbota korkade demonstrationerna där man lyckats med bedriften att begå överträdelse på överträdelse och sen ändå har mage att kritisera polisen.

Hoppas dock att du kan se förbi detta och inte glömmer bort vad som i grunden bidragit till att fler och fler människor tar till desperata åtgärder. Hamas dåd är oförlåtliga men Israels apartheid och folkrättsvidriga brott mot dem civila befolkningen i Gaza, saknar motstycke. Det pågår i stort sett ett folkmord på en sluten yta varifrån ingen kan fly, och en stor del av världen tittar bara på

Och varför tror du att en stor del av världen enbart tittar på?

Tror du att de kanske tycker att det israel gör är rätt?

Finns bara muslimska länder som stödjer terrorister, alla andra tycker det är helt rätt efter att hamas dödade och våldtog spädbarn på de mest grymma sätt man kan föreställa sig den 7 oktober, heja israel!
Citera
2024-06-09, 22:25
Moderator
T-80Us avatar
Citat:
Förhoppningen är ju att snubben döms och får kicken från jobbet. Han ska aldrig befinna sig i närheten av barn och ungdomar.

Kanske på ditt dagcenter eller i din SFI-klass eller var du nu spenderar dagarna, men inte bland normala svenskar som är innerligt trötta på gapiga babbar och deras klaner, länder och religioner.
Citera
2024-06-09, 22:26
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Stina2017
Han borde vifta med den svenska flaggan! Han har just fått en gratis utbildning i Sverige!

Ironin i att han vill utplåna ett helt land av nationalistiska och rasistiska skäl, samtidigt som han själv är invandrare. Och som sagt, har fått en utbildning av Sverige, i Sverige. Blir så förbannad på studenter som är insvepta i andra länders flaggor, de borde få böter motsvarande hela utbildningen grundskola+gymnasium. Det finns andra som hade velat ha deras plats och som stolt hade varit insvepta i Sveriges flagga istället.
Citera
2024-06-09, 22:28
Avslutad
Citat:
Vart vill du komma? Att det var moraliskt rätt att rektorn våldförde sig på en ungdom som gick emot hans flagg-förbud och viftade med en palestinskt flagga? Eller att det är moraliskt rätt för rektorer att våldföra sig på barn och ungdomar i uppfostringssyfte?

Han våldförde sig inte ditt jävla pucko. Studenten våldförde sig på hela skolan och sen blev rektorn attackerad för att hen gjorde sitt jobb.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in