2024-06-09, 16:56
Medlem
Goulburns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av PalmeKiller
Här har terrorist kramare Khaled vifta med en antisemtisk flagga Palestin det är som vifta ed Tysklands officela flaggan mellan 1933 till 1945.

Skolan har ett sju år gammalt förbud mot flaggor och banderoller under studenten av säkerhetsskäl.
En rektor i Malmö försökte ta ifrån Khaled, 18, hans Palestinaflagga under studentutspringet. Händelsen filmades och har spridits på sociala medier.

Men klippen visar inte hur det startar och inte slutet som innefattar att en mobb på 10–15 personer uttalade en mängd hot. Det finns också en hemsk antisemitisk underton i sociala medier

– Jag är palestinier, den flaggan betyder allt för mig. Jag förstår inte hur man kan ha hat mot några färger.

https://www.aftonbladet.se/nyheter/a/QMxwWJ/holl-upp-palestinaflagga-drogs-bort-fran-scenen-av-rektorn

Om han är palestinier, varför åker han inte hem. Han gnäller om Isrealiska bosättare ockupera västbanken. Men vem har gett Khaled rätt besulda Svensk mark? Är det inte dags för arab slöddret att åka hem?
Det är väl helt klart att Khaled fick betydligt mer publicitet för sin åsikt p.g.a. rektorns ingripande än om rektorn bara tittat åt andra hållet och inte gjort något.
Citera
2024-06-09, 17:06
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av AccuratePeer
Oavsett om det var fel eller inte att ha med en flagga så kan inte en rektor agera på det sättet. En rektor har inte rätt att våldföra sig på elever i syfte att upprätthålla förbud. Jag hoppas eleven polisanmält rektor.

Varför inte? Eleven valde att inte följa regler, då måste man uppfostra eleven att göra rätt.
Citera
2024-06-09, 17:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av senhackaren
Antar du är en hejaklackare av SD eller AfS.
Nej då, men om deras åsikter av en händelse råkar sammanfalla med mina, så struntar jag i det!
Citera
2024-06-09, 17:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av AccuratePeer
Oavsett om det var fel eller inte att ha med en flagga så kan inte en rektor agera på det sättet. En rektor har inte rätt att våldföra sig på elever i syfte att upprätthålla förbud. Jag hoppas eleven polisanmält rektor.

Polisanmäla?? För vad? Fan vad gay alla har blivit! Grabben gjorde fel och blir då tillrättavisad (rätt milt). Inget konstigt i det.
Citera
2024-06-09, 17:12
Medlem
Väljer man att agera med fysiskt angrepp så får man ta konsekvenserna.
Citera
2024-06-09, 17:12
Medlem
Några i tråden tycker rektorn borde sett mellan fingrarna och låta araben ha sin Palestinaflagga. Varför det? Man kan ju gissa att ett allmänt flaggförbud inte är enbard rektorns beslut. Gissar att han har en ledningsgrupp och kanske har föräldrar varit med på förslaget. Varför skall han då inte agera?
Men, tänk istället att någon tänkt vifta med en Israelisk flagga och rektorn låtitt det ske. Skulle ni regelhatare tråden tycka det var lika ok?
Tänk vidare att om en Israelisk flagga varit med i spelt och Araberna utfört sina paradgrenar; kaos och upplopp. Rektorn hade inte varit vatten värd, hela presskåren skulle gjort upplopp. Staen satts i brand osv.
Citera
2024-06-09, 17:14
Avstängd
Hans efternamn kommer från Sudan och inte Palestina. Så det vi har att göra med är en jävla Kommunist.
Citera
2024-06-09, 17:16
Medlem
pestloppans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kammadaj
Här har vi en som gillar att vifta med andra länders flagga och bo i Sverige märker jag.
Jag har sett detta spektakel ett antal år och ser hur det viftas med allt färre svenska flaggor och nej försök inte slå i mig eller merparten av alla andra att det är utländska elever som studerar i Sverige för det är det inte. Detta är andragenerationens invandrare som är ännu mer avogt inställda till Sverige än tidigare invandrare, fastän dessa nu har det långt bättre och får långt mer på skattebetalarnas bekostnad än ex. de som kom på 60-70 talet och den tidens invandrare hade ändå aldrig fått för sig att deras barn skulle vifta med annan flagga än den svenska.
De borde skämmas! Går man i svensk skola och får allt betalat av staten, så är det minst man kan begära en svensk flagga på avslutning.

Jag pratar om medborgarskap, du pratar om flaggor.
Det är två skilda saker.
Citera
2024-06-09, 17:16
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av senhackaren
Är rektorn jude eller en högerkristen bibelviftare. Jävla as. Han kan jobba som kloakrensare. Han är olämplig som rektor.

Vi kan ta din Sudanese och låta honom göra grovjobbet nere i kloaken sen istället.
Citera
2024-06-09, 17:17
Medlem
Musikopps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bebbanburg
Visst ät det märkligt att rektorer och lärare inte får full uppbackning av skolinspektionen och andra när något sådant händer. Det är så jäkla provocerande med dessa blattar som allt bara har rättigheter.
Detta är självklart ingen ursäkt för flagg-beteendet, men en 18-åring med två invandrade föräldrar är uppvuxen under en tid när etablissemanget fullkomligen pissade på allt som var svenskt. Det fanns ingen svensk kultur (bara barbariet som Reinfeldt sa), ingen svensk mat, inga svenska värderingar, man slutade med skolavslutning i kyrkan och svenska flaggan visades bara av nationalister. Inte så konstigt att inte heller babbarna respekterar Sverige och den svenska flaggan. Man vill inte ens förknippas med Sverige. Trots att man är född och uppvuxen här är man sin utländska identitet.

Nu sista året har det svängt helt på politisk nivå. Såg man nationaldagsfirandet från Skansen var det en skog av svenska flaggor och många kvinnor med folkdräkt, bl a Ebba Busch. Armen fick också ordentligt med utrymme i form av sin musikkår på scenen, Michael Bydén som hedersgäst och armen fick en egen spelstund framför kungliga slottet där partitopparna stod och applåderade.

Nu är det landet Sverige igen. En nation med gränser att försvara, svenska värderingar som alla måste efterleva etc. Men en hel generation invandrare är inte med på tåget. De viftar med ”sina” flaggor.
Citera
2024-06-09, 17:29
Medlem
Gammalhiphopares avatar
Rektorn borde entledigas från sitt jobb och söka arbete i IDF istället.
Citera
2024-06-09, 17:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Musikopp
Detta är självklart ingen ursäkt för flagg-beteendet, men en 18-åring med två invandrade föräldrar är uppvuxen under en tid när etablissemanget fullkomligen pissade på allt som var svenskt. Det fanns ingen svensk kultur (bara barbariet som Reinfeldt sa), ingen svensk mat, inga svenska värderingar, man slutade med skolavslutning i kyrkan och svenska flaggan visades bara av nationalister. Inte så konstigt att inte heller babbarna respekterar Sverige och den svenska flaggan. Man vill inte ens förknippas med Sverige. Trots att man är född och uppvuxen här är man sin utländska identitet.

Nu sista året har det svängt helt på politisk nivå. Såg man nationaldagsfirandet från Skansen var det en skog av svenska flaggor och många kvinnor med folkdräkt, bl a Ebba Busch. Armen fick också ordentligt med utrymme i form av sin musikkår på scenen, Michael Bydén som hedersgäst och armen fick en egen spelstund framför kungliga slottet där partitopparna stod och applåderade.

Nu är det landet Sverige igen. En nation med gränser att försvara, svenska värderingar som alla måste efterleva etc. Men en hel generation invandrare är inte med på tåget. De viftar med ”sina” flaggor.

Dessvärre tor jag du har rätt. Det var en period när "vi" skämdes över Sverige och vår svenskhet. Man tar sig för pannan...
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in