2024-06-09, 19:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av OY
Varför kan man utgå från det?

Det är ju relevant att rutten fanns på kartan, bland annat för att uppmärksamma att han antagligen hade ett gott navigeringsstöd med sig och att han inte har behövt navigera i blindo.
Om han verkligen hade stället markerat på en karta då tyder det på att han hade planerat långt i förväg att gå dit.
Han kan ju ha velat skoja lite med frun. Låtsas att han var sjuk och hade gått hem. Sedan kliver han oväntat på båten som frun åkte med
Nu kanske hon åkte med båten till marinan medans marken låg död hundra meter bort.
Citera
2024-06-09, 19:40
Medlem
Celestrons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ncr04
Hur tusan är det där tröstande? Mosley lyckades dö mitt på eftermiddagen på en liten turistö, nu tröstar sig familjen med att han ändå nästan lyckades med en "jättehäftig" klättring.

...och frågan man fortfarande ställer sej: Varför berättade han inte för frun och de två vännerna vad han tänkte göra redan på Saint Nicholas? Varför ljög han för dom om att han kände sej dålig och tänkte gå hem, när han i själva verket tänkte ge sej ut på en långpromenad till Agia Marina??
Citera
2024-06-09, 19:41
Medlem
Libertarismuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av utred
Jag menar det är omöjligt att gå fel och han kände till området. Doktorn var på väg mot hamnen av någon anledning ingen tvekan. Det idiotiska är varför han var ute överhuvudtaget?
Sedan är det så att den typ av person var inte populär bland läkemedlesindustrin som vill ha att folk blir sjuka..var han något på spåret? var han förföljd ?
Jaså. Jag går fel här där jag bor ibland. Trots att jag inte är gammal eller lider av solsting. Men du har rätt, Michael Mosley kunde omöjligen gå fel.
Citera
2024-06-09, 19:43
Medlem
ReedMes avatar
Citat:
Jag förstår inte vad du menar?

Om en person är försvunnen i ett avgränsat område är det relevant att berätta att personen har en karta med vandringsleder och platser markerade inom området.

Det handlar trots allt om ett väglöst område.
Fast vid sista CCTV, när han svänger upp mot bergen, kunde han lika gärna ha valt getstigen som går över berget direkt till Symi Tower och som tar en timme att gå. Men det är möjligt att stigen till marinan är den enda som är markerad på hans karta. Det brukar annars finnas lokala kartor att köpa där mindre vägar och stigar är markerade.
Citera
2024-06-09, 19:44
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av climasol
Nu kanske hon åkte med båten till marinan medans maken låg död hundra meter bort.

De grekiska båtar jag åkt med brukar landstiga olika hamnar under turen.
Citera
2024-06-09, 19:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Celestron
...och frågan man fortfarande ställer sej: Varför berättade han inte för frun och de två vännerna vad han tänkte göra redan på Saint Nicholas? Varför ljög han för dom om att han kände sej dålig och tänkte gå hem, när han i själva verket tänkte ge sej ut på en långpromenad till Agia Marina??
Han kan ju bara ha velat skoja lite och överraska henne. Om nu den båten skulle lägga till vid Agia marina på vägen hem.
Citera
2024-06-09, 19:47
Moderator
OYs avatar
Citat:
Om han verkligen hade stället markerat på en karta då tyder det på att han hade planerat långt i förväg att gå dit.
Han kan ju ha velat skoja lite med frun. Låtsas att han var sjuk och hade gått hem. Sedan kliver han oväntat på båten som frun åkte med
Nu kanske hon åkte med båten till marinan medans marken låg död hundra meter bort.

Jag har hela världens platser markerade på en karta(Google maps), det betyder inte att jag planerar att gå till alla dessa platser.

Förstår du verkligen inte att uppgiften om att Agia Marina var markerat på hans karta kan betyda att det var en papperskarta med Agia Marina samt vandringsled utsatt på kartan?

Självklart kan Michael eller någon annan ha ritat in Agia Marina och vandringsleden på hans papperskarta, kanske markerat Agia Marina med en rosa badboll och vandringsleden som ett skosnöre, mest för att skoja med frun.

Vad skulle det vara för karta över Symi där man själv måste rita in Agia Marina och en vandringsled?
Citera
2024-06-09, 19:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av klon1
Han kanske glömde äta ordentligt och fick blodsockerfall
Mja, vet man om han fortfarande följde 5:2-dieten, och vilken dag han då var på?
Citera
2024-06-09, 19:53
Medlem
Silverglitters avatar
Varför har ingen kollat CCTV vid marinan förrän nu? Om de hade sett en man som klättrade och sedan föll hade de väl förstått att det kunde vara han och inte behövt leta i flera dagar. Så slarvigt.
Citera
2024-06-09, 19:54
Medlem
Citat:
Jag har hela världens platser markerade på en karta(Google maps), det betyder inte att jag planerar att gå till alla dessa platser.

Förstår du verkligen inte att uppgiften om att Agia Marina var markerat på hans karta kan betyda att det var en papperskarta med Agia Marina samt vandringsled utsatt på kartan?

Självklart kan Michael eller någon annan ha ritat in Agia Marina och vandringsleden på hans papperskarta, kanske markerat Agia Marina med en rosa badboll och vandringsleden som ett skosnöre, mest för att skoja med frun.

Vad skulle det vara för karta över Symi där man själv måste rita in Agia Marina och en vandringsled?
Vad är det du skriver? Jag har ingen aning om vad det var för karta men jag antar att det var på ett papper eftersom de inte hade mobil.
Sedan är det ju en möjlighet att han hade markerat marinan på kartan för han var lite osäker på vägen.
Kanske frågade han någon hur man skulle gå för att komma dit.
Han hade säkert tänkt ta båten därifrån hem . Men om det var för att överraska frun kan man ju bara spekulera om.
Citera
2024-06-09, 19:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ZstarZscream
Inte? Lämna sin mobil hemma och sällskapet för att ta en långpromenad på en främmande ö? Komigen nu! Man är inte 78 år och beter sig sådär, bågot pågick i hans huvud!

Du har fel om allt.
Lägg ner ,
Mosley ägde hus på ön,
Mosley var 67 år.
Citera
2024-06-09, 19:58
Moderator
OYs avatar
Citat:
Vad är det du skriver? Jag har ingen aning om vad det var för karta men jag antar att det var på ett papper eftersom de inte hade mobil.
Sedan är det ju en möjlighet att han hade markerat marinan på kartan för han var lite osäker på vägen.
Kanske frågade han någon hur man skulle gå för att komma dit.
Han hade säkert tänkt ta båten därifrån hem . Men om det var för att överraska frun kan man ju bara spekulera om.

Man kan fråga om väg även om man har karta, alla är inte lika bra på att navigera och veta var på kartan man befinner sig.

EDIT;

Du vet inte vad det var för karta, ändå spekulerar du i att han har markerat Agia Marina på den?
Senast redigerad av OY 2024-06-09 kl. 20:01.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in