2024-06-08, 20:29
  #10681
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Inanna-1921
Med tanke på att han vägrade skriva på papper så att sonen skulle kunna följa med sin familj på semester så förstår man att pappan är fruktansvärt egocentrisk som tror att han straffar mamman men det är sonen som får lida mest. Inte helt ovanligt det där, de försöker straffa exet och skiter i att barnen kommer ikläm.
Ja, det är många föräldrar av varje kön som gör sådant vilket borde gå ut över den nya familjer så att den relationen inte blir bra om man är uppfylld av hat mot exet och ägnar energi åt att hitta på sätt att jävlas
2024-06-09, 04:28
  #10682
Medlem
kurt-sunes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Gubba-Klubba50
Du vet ju själv i förstahand att detta stämmer. Att familjer får gå igenom det värsta som kan hända enbart pga godtycklighet och hämndlystna socialarbetare.

Mig veterligen har det inte kommit ett enda vettigt motargument från soc-fansen, mer än hänvisning till "forskning" eller någon biased studie.

Jag förstår inte hur man inte kan förstå riskerna med socialtjänstens barnutredningar med tanke på hur lite kontakt en socialsekreterare har med varje klient och barn.

En person (i nästan alla fall kvinna med extrema politiska åsikter) som varken känner barnet eller familjen sitter på ett kontor och skriver analyser och bedömningar strikt efter manualer och ska göra en rättssäker bedömning om ett barn ska tvångsomhändertas med rykten och hörsägen som underlag. Vad kan gå fel?

Ungefär allt kan man säga och det förstör livet för barn, deras föräldrar och kostar samhället miljarder.
2024-06-09, 13:21
  #10683
Medlem
Nariiouhs avatar
Något nytt om Sulle?
2024-06-09, 14:21
  #10684
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kurt-sune
Mig veterligen har det inte kommit ett enda vettigt motargument från soc-fansen, mer än hänvisning till "forskning" eller någon biased studie.

Jag förstår inte hur man inte kan förstå riskerna med socialtjänstens barnutredningar med tanke på hur lite kontakt en socialsekreterare har med varje klient och barn.

En person (i nästan alla fall kvinna med extrema politiska åsikter) som varken känner barnet eller familjen sitter på ett kontor och skriver analyser och bedömningar strikt efter manualer och ska göra en rättssäker bedömning om ett barn ska tvångsomhändertas med rykten och hörsägen som underlag. Vad kan gå fel?

Ungefär allt kan man säga och det förstör livet för barn, deras föräldrar och kostar samhället miljarder.
Ja precis, rykten och hörsägen har de som underlag. Och förvanskningar. De hör något från en person och tycker de att den personen verkar trevlig och trovärdig så tar dom det som sanning.
__________________
Senast redigerad av DrFilip 2024-06-09 kl. 14:27.
2024-06-09, 14:40
  #10685
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kurt-sune

Jag förstår inte hur man inte kan förstå riskerna med socialtjänstens barnutredningar med tanke på hur lite kontakt en socialsekreterare har med varje klient och barn.

En tanke, om socialsekretarna istället skulle redogöra i detalj hur de har kommit fram till alla deras påståenden i utredningarna, då borde deras totala inkompetens lysa igenom. De lär ju aldrig någonsin förstå hur man gör rättssäkra utredningar ändå. Fast säkrast är nog AI ändå i det första läget när man har sparkat alla odugliga socialsekreterare.

AI borde vara mycket mer rättssäkert för alla barn som det ser ut i dagsläget.
2024-06-09, 14:44
  #10686
Medlem
kurt-sunes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DrFilip
Ja precis, rykten och hörsägen har de som underlag. Och förvanskningar. De hör något från en person men tycker de att den personen verkar trevlig och trovärdig så tar dom det som sanning.

Det är inte bara det. De klipper och klistrar och fintar bort läsaren tidsmässigt. Det är ungefär ingen ordning alls om man verkligen kritiskt undersöker vad sjutton de håller på med. Vittnen är ofta inte ens namngivna och allvarliga anklagelser går inte att härleda till enskilda personer.

Tidsangivelser saknas, så det inte går att följa rappakaljan på en tidslinje och då passar de såklart på att klippa in gammalt och inaktuellt material, när det egentligen är nutid som ska bedömas vid LVU, med syfte att finta bort domstolen och socialnämnd.

Manipulerade vittnesmål, manipulerade läkarjournaler, och givetvis manipulerade journalanteckningar som blivit något helt annat i utredningen. Allt som talar för föräldrarna är bortplockat. Listan kan göra lång på fel som jag själv hittat ganska lätt efter att gått igenom allt material.

kritiken mot socialtjänsten är helt befogad. Det är för många som vittnar om samma sak för att det ska vara lögner och osanning, utan kritiken är till största del helt korrekt och INTE "desinformation".
2024-06-09, 14:51
  #10687
Medlem
kurt-sunes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DrFilip
En tanke, om socialsekretarna istället skulle redogöra i detalj hur de har kommit fram till alla deras påståenden i utredningarna, då borde deras totala inkompetens lysa igenom. De lär ju aldrig någonsin förstå hur man gör rättssäkra utredningar ändå. Fast säkrast är nog AI ändå i det första läget när man har sparkat alla odugliga socialsekreterare.

AI borde vara mycket mer rättssäkert för alla barn som det ser ut i dagsläget.

Det är ju just det de inte kan, eftersom det ofta är magkänslor som används som "bevis" i deras undermåliga utredningar. Hur man nu ska man bevisa en magkänsla man har? Det blir nog svårt, men det är inte så noga tydligen. Har en socialsekreterare fått en tanke eller känsla så omvandlas det till "fakta" i utredningen.
2024-06-09, 14:54
  #10688
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kurt-sune

Tidsangivelser saknas, så det inte går att följa rappakaljan på en tidslinje och då passar de såklart på att klippa in gammalt och inaktuellt material, när det egentligen är nutid som ska bedömas vid LVU, med syfte att finta bort domstolen och socialnämnd.

kritiken mot socialtjänsten är helt befogad. Det är för många som vittnar om samma sak för att det ska vara lögner och osanning, utan kritiken är till största del helt korrekt och INTE "desinformation".
Ja exakt, de manipulerar även i tid. Som detta jag skrev här i går:

"Exempel: familjen som fått tillökning hade nyligen flyttat in i en ny lägenhet 8 år tidigare. De hade då ett rum enbart med ouppackade kartonger, tavlor och möbler som inte fått sin plats än, ett rum där barnen inte hade tillträde. Verkar ju sunt, varför ska de sprida ut allt i bostaden?

Detta stod nämnt i socialtjänstens utredning 8 år tidigare, utredning gjord p.g.a att familjen sökt hjälp. Ingen konstig kommentar då i utredningen, eftersom det stämde.

Vad gör socialtjänsten då (?) jo, de skriver i lvu-utredningen 8 år senare att ett rum i bostaden är fullt med kartonger, möbler och skräp. De har alltså klippt in om detta rum, nämner inte att det var 8 år tidigare och får det att låta som nutid i texten."

Självklart att föräldrar blir arga, deprimerade, ledsna, upprörda och kräver rättvisa. Att folk inte fattar detta.
2024-06-09, 17:21
  #10689
Medlem
vajervevarens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Nariiouh
Något nytt om Sulle?

Också väldigt nyfiken på det.

Tidslinjen så som jag minns den är som följer:

Fotincidenten tror den skedde i slutet av April, kan inte verifiera då den videon är bortplockad samt att Fia vart bannad några dagar för att ha visat upp den.

Efter det försvann han, och det enda Fia nämnde om det var något i stil med "han behöver åka iväg ett tag", men inget förtydligande mer än så.

Sen dök han upp efter kanske en månad igen och var med som kameraman på en av Fias gapsessioner utanför EÅV. 2 veckor sen var senast han la upp en video där han var med Fia.

Men har sett han vid 1-2 tillfällen i kommentarerna i Fias live sen dess.

Mina egna teorier vad som kanske kan försegå:

Hans inkomst kanske förändrats, typ att han tidigare haft CSN men det nu upphört, och han har trott att han och Fia haft en romantisk relation fast de inte haft det, men Fia har låtit han tro det eftersom hon behöver hans hjälp med att klara utgifterna. Kanske utnyttjat sin egna konservativa läggning och hans religion som anledning till att inte vara intim.

När pengarna försvann vart han tvungen att flytta ut för att hon ska kunna ta in en annan inneboende.
Kan även möjligtvis förklara varför mig veterligen aldrig har lajvat hemmifrån henne sen han försvann, vilket hon gjorde ganska ofta tidigare.

En annan teori är att han kanske fått upp kontakten med barnens mamma igen och beviljats umgänge med barnen, och av den anledningen flyttat till någon släkting som bor näramre barnen eller nått. Barnen är mig veterligen inte LVUade utan bor på skyddad ort med mamman pga honom.

Fia kanske fått insikt ( ) om att det kanske inte ser så snyggt ut att bo med en man som är dömd för våldsbrott ur perspektivet att kunna erbjuda en trygg hemmamiljö för barnen.


Men som sagt är också väldigt nyfiken på vad storyn faktiskt är, vill gärna höra andras spekulationer.
2024-06-09, 17:28
  #10690
Medlem
vajervevarens avatar
I övrigt, jag älskar verkligen LM's dansvideos de är så absurda och roliga.

https://www.tiktok.com/@lejonmamma18/video/7378388380704328993
2024-06-09, 17:35
  #10691
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av vajervevaren
Också väldigt nyfiken på det.

Tidslinjen så som jag minns den är som följer:

Fotincidenten tror den skedde i slutet av April, kan inte verifiera då den videon är bortplockad samt att Fia vart bannad några dagar för att ha visat upp den.

Efter det försvann han, och det enda Fia nämnde om det var något i stil med "han behöver åka iväg ett tag", men inget förtydligande mer än så.

Sen dök han upp efter kanske en månad igen och var med som kameraman på en av Fias gapsessioner utanför EÅV. 2 veckor sen var senast han la upp en video där han var med Fia.

Men har sett han vid 1-2 tillfällen i kommentarerna i Fias live sen dess.

Mina egna teorier vad som kanske kan försegå:

Hans inkomst kanske förändrats, typ att han tidigare haft CSN men det nu upphört, och han har trott att han och Fia haft en romantisk relation fast de inte haft det, men Fia har låtit han tro det eftersom hon behöver hans hjälp med att klara utgifterna. Kanske utnyttjat sin egna konservativa läggning och hans religion som anledning till att inte vara intim.

När pengarna försvann vart han tvungen att flytta ut för att hon ska kunna ta in en annan inneboende.
Kan även möjligtvis förklara varför mig veterligen aldrig har lajvat hemmifrån henne sen han försvann, vilket hon gjorde ganska ofta tidigare.

En annan teori är att han kanske fått upp kontakten med barnens mamma igen och beviljats umgänge med barnen, och av den anledningen flyttat till någon släkting som bor näramre barnen eller nått. Barnen är mig veterligen inte LVUade utan bor på skyddad ort med mamman pga honom.

Fia kanske fått insikt ( ) om att det kanske inte ser så snyggt ut att bo med en man som är dömd för våldsbrott ur perspektivet att kunna erbjuda en trygg hemmamiljö för barnen.


Men som sagt är också väldigt nyfiken på vad storyn faktiskt är, vill gärna höra andras spekulationer.
Han kan ha hittat en partner , han kan ha behövt fixa eget boende för att försöka få hem fru och barn från Gaza , han kan ha åkt iväg till typ Egypten för att försöka få ut dottern från Gaza , han kan ha hyrt sin bostad i andra hand tidigare men behövt fixa ny hyresgäst eller behövt tömma den , de eventuella studier han pysslat med kan ha varit. främst på distans men nu sedan ett tag är praktik eller liknande som är arbetsplats förlagd på annan ort ..
2024-06-09, 17:52
  #10692
Medlem
Nariiouhs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av vajervevaren
I övrigt, jag älskar verkligen LM's dansvideos de är så absurda och roliga.

https://www.tiktok.com/@lejonmamma18/video/7378388380704328993


HAHA helt fantastiska ju! Bra låtval och bildtext.
Allt bara klaffar med energin. Den fick en like.


Citat:
Ursprungligen postat av adina
Han kan ha hittat en partner , han kan ha behövt fixa eget boende för att försöka få hem fru och barn från Gaza , han kan ha åkt iväg till typ Egypten för att försöka få ut dottern från Gaza , han kan ha hyrt sin bostad i andra hand tidigare men behövt fixa ny hyresgäst eller behövt tömma den , de eventuella studier han pysslat med kan ha varit. främst på distans men nu sedan ett tag är praktik eller liknande som är arbetsplats förlagd på annan ort ..

Mja mjo. Väldigt abrupt.
Min gissning är Gazarelaterat.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in