2024-06-09, 17:12
Medlem
Jag har haft solsting. Något av de värsta känslorna man kan uppleva. Man blir desorienterad, svag, trött. En känsla av att man är förlorad. På kvällen kom feberfrossa, illamående och kräkningar. Fy fanken. Sedan dess är jag noga med hydrering och skugga. Kommer från ett ställe i medelhavet som liknar detta område. The locals som vet området håller sig undan solen därav tar en paus mitt på dagen, typ siesta. Endast en väldigt erfaren typ fåraherde skulle ge sig ut på en sådan strapats, om ens det. Jag har läst otaliga artiklar i lokala tidningar om hur just turister gör samma som Mosley. Ger sig iväg i terrängen i flips flops och sedan blir det såhär. Oftast händer det vita västerlänningar av alla sorter. Underskattar miljön.

Vila i frid, detta var så onödigt.
Citera
2024-06-09, 17:15
Medlem
T-Paxs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av GilGrissom82
Kan du länka vilken bild du syftar på? Får upp en massa bilder men ingen som passar din beskrivning när jag söker.

Den blå pricken syns bara i vissa lägen konstigt nog. Men här är en skärmdump. Ska se om jag får fram den igen via Google Earth.

https://www.laddy.se/visa-bild/2248/
Citera
2024-06-09, 17:17
Avslutad
MM kanske trodde att han skulle hinna med båten till Symi från Marina? Men promenaden tog mycket längre tid och om han dessutom brutit benet i hettan så kom han inte dit när han trodde, kanske efter 19 till och med. Och dog av uttorkning, smärta och utmattning.

Hans olika positioner i bild kan ju ha varit en position när de hittade honom och en position för att få in honom i liksäcken.

Ingen lätt död verkar det ha varit, och så hamna bakom ett sånt staket och hinder.
Citera
2024-06-09, 17:21
Medlem
När såna här personer hittas döda så är det aldrig slumpen. Säg vad ni vill om de, men jag är åtminstone övertygad om att myndigheter ligger bakom.

För er som förstår världen bättre så vet ni redan att friska människor tjänar man föga på.. Det var just vad den här mannen förespråka folk till att leva ett långt och friskt liv.
Citera
2024-06-09, 17:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av enough-is-enough
Liknande fall. Hela familjen strök med på några enstaka timmars vandring.

https://www.expressen.se/nyheter/nya-detaljer-om-familjens-mystiska-dodsfall-/?gaa_at=eafs&gaa_n=ARTJ-U_wh1Ome1LNIAmeZYzbmbkB7q5_T4p2eUCUO6KjsSj3KqON1C4 QS26ZJDEVn4Y%3D&gaa_ts=6665bdb6&gaa_sig=pGLrc2bb19 jVeyh2-CDxkbO4yVmdn0tZlx-raycKyvjZ88zhS8BHcDMOBd7fKufHRI3T6Daf9k9PgfmfPeT-Yw%3D%3D
Det är anhöriga som får betala det brutala priset och med frågan varför
Citera
2024-06-09, 17:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av T-Pax
Den blå pricken syns bara i vissa lägen konstigt nog. Men här är en skärmdump. Ska se om jag får fram den igen via Google Earth.

https://www.laddy.se/visa-bild/2248/
Vem är det på bilden?
Citera
2024-06-09, 17:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av popll
Den synen slår det mesta kan inte göra film än med det temat för det är så otroligt
På andra sidan ligger feta turister och solar och på andra sidan muren kämpar en man förgäves för sitt liv

Å andra sidan så är ju livet även i andra fall: feta turister ligger som sälar på stranden samtidigt samtidigt som flyktingar drunknar längre bort och några av dessa kroppar spolas till samma strandkant. Det finns redan dokumenterat på internet.

Den här gången handlade det om en världsberömd och rik läkare istället.
Citera
2024-06-09, 17:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av sno
Men det är ju du som hittar på.

Mosley fick sin typ2-diabetesdiagnos vid 55 års åldern. Tackade nej till medicineringen och ”botade” sig själv mha dieten.

Hur långt det har räckt vet vi inte.

Du har själv hittat på ”pre-diabetes” att detta fall.

Om han botade sig själv så har han inte diabetes lol. Igen, typ 2 diabetes är inte i närheten som diabetes 1, särskilt inte om man är i den lägre delen av spektrat. Släpp det bara, har inte ett skit med saken att göra. Vad tror du är troligast, att han helt plötsligt fått akut diabetes 2-komplikation eller stolsting när han gått vilse

Du hinner få tio andra symtom av diabetes 2 innan den är så svår att du dör akut av den.
Citera
2024-06-09, 17:27
Medlem
exoticspices avatar
Citat:
Ursprungligen postat av GilGrissom82
Kanske försökte han kliva upp på muren, greppa tag i stängslet med händerna, för att påkalla uppmärksamhet inifrån resorten. Men halkade på den smala muravsatsen, bröt benet och lade sig på marken nedanför?
Så kan det mycket väl ha gått till. Hade han brutit benet en bit innan Marinan hade inte kunnat gå på benet bland stenarna och hamnat så nära muren som han gjorde.
Citera
2024-06-09, 17:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Fleshsuckforum
Jag har haft solsting. Något av de värsta känslorna man kan uppleva. Man blir desorienterad, svag, trött. En känsla av att man är förlorad. På kvällen kom feberfrossa, illamående och kräkningar. Fy fanken. Sedan dess är jag noga med hydrering och skugga. Kommer från ett ställe i medelhavet som liknar detta område. The locals som vet området håller sig undan solen därav tar en paus mitt på dagen, typ siesta. Endast en väldigt erfaren typ fåraherde skulle ge sig ut på en sådan strapats, om ens det. Jag har läst otaliga artiklar i lokala tidningar om hur just turister gör samma som Mosley. Ger sig iväg i terrängen i flips flops och sedan blir det såhär. Oftast händer det vita västerlänningar av alla sorter. Underskattar miljön.

Vila i frid, detta var så onödigt.
Onödigt kan man lugnt säga. Jag tänker framför allt nu på hans stackars barn.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kokacola
När såna här personer hittas döda så är det aldrig slumpen. Säg vad ni vill om de, men jag är åtminstone övertygad om att myndigheter ligger bakom.

För er som förstår världen bättre så vet ni redan att friska människor tjänar man föga på.. Det var just vad den här mannen förespråka folk till att leva ett långt och friskt liv.

Har blivit bepästad av otaliga artiklar i blaskor med denna herre.

5-2 dieten, var det första som gav honom framgång. Inte testat men det är säkert en bra metod för viktminskning, att inte äta under perioder har ju människan gjort i många tusen år nu.

Sedan fortsatte det strömma in otaliga artiklar från denna herre när cashen började sina. Testa nu den nya revolutionerande dieten, "havs-dieten" är bara fisk!

Alltså det han förespråkade var absolut säkert nyttigt, men ingenting revolutionerande eller märkvärdigt.
En femåring förstår att det inte är bra att äta för mycket och framförallt förmycket skit.
Citera
Medlem
Celestrons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av climasol
Ja så är det. Man ska tydligen inte komma landvägen för det finns ingen väg dit.
Men däremot tycker man att det borde gått att simma. Men Mosley kanske inte ville göra det eftersom han hade kläder och ryggsäck. Så när han kom fram och såg stängslet så började han gå runt för att leta efter en ingång. Men något händer när han nästan är framme vid vattnet på andra sidan. Kanske blir han ormbiten, bryter benet eller får hjärtstopp.

Men hur hade han tänkt sej att ta sej därifrån då? Vad hade han för plan med promenaden? Om vi antar att han kunnat ta sej in? Mobil hade han ingen. Och vad skulle frun säga när hon kom hem och han inte var hemma. Han hade ju ljugit om att han mått dåligt och velat gå hem, och sen gått raka vägen till Marina istället. Tänkte han gå hela vägen hem igen eller? Hade väl blivit svårt att hinna före kl 16 i alla fall när frun kom hem?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in