2024-06-09, 14:08
Moderator
OYs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av zerxez
Då måste solen stå på rätt plats på himlen för att det skulle vara någon skugga bakom den muren, på bilderna ser det ut att vara fullt solsken över hela området

Jag syftar inte på en definierad och utpekad sten eller mur, snarare på vilket stenblock som helst på berget som skulle kunna utgöra skydd mot solen.
Citera
2024-06-09, 14:10
Medlem
zerxezs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av OY
Jag syftar inte på en definierad och utpekad sten eller mur, snarare på vilket stenblock som helst på berget som skulle kunna utgöra skydd mot solen.

https://images.jpost.com/image/upload/q_auto/c_fill,g_faces:center,h_537,w_822/602769

Ser ut att finnas så stora stenbumlingar där. En liten orm kan bara krypa in i nån skreva men en fullvuxen man behöver ett betydligt större skuggställe
Citera
2024-06-09, 14:11
Medlem
Celestrons avatar
Citat:
Han bor väl på ön så borde känna till bättre självmords-ställen som inne i en grotta tex?

Han insåg nog att grottor var det första ett räddningsteam skulle leta i. Och platsen han valde var väl tillräckligt bra? Tydligen..
Citera
2024-06-09, 14:12
Moderator
OYs avatar
Citat:
https://images.jpost.com/image/upload/q_auto/c_fill,g_faces:center,h_537,w_822/602769

Ser ut att finnas så stora stenbumlingar där. En liten orm kan bara krypa in i nån skreva men en fullvuxen man behöver ett betydligt större skuggställe

Citat:
Ursprungligen postat av OY

Jag syftar på hela berget, han kan ha blivit ormbiten på annan plats på berget.
Citera
2024-06-09, 14:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Solarplex
Ja, när man ser det stenigt karga området så ser man framför sig ett paradis av solande ormar. Läskigt.
I den video jag tittade på sas att han känt sig trött och därför lämnat sällskapet. Han kanske piggnade till när han börja promenera och röra på sig och utifrån det fick för sig att ta en längre promenad.

Nu ser jag någon utesluta ormbettsteorin och solande ormar. Okej!

Men kom igen nu Solarplex, lita på din instinkt! Det är klart att det kan vara orm! Han kan också ha drabbats av en hjärtinfarkt förstås. Där kan symptomen förvilla en - han kanske kände sig lite trött och mådde illa, tänkte att jag skiter i båten och går hem.
Citera
2024-06-09, 14:15
Medlem
zerxezs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Celestron
Han insåg nog att grottor var det första ett räddningsteam skulle leta i. Och platsen han valde var väl tillräckligt bra? Tydligen..

Jag förstår inte riktigt, varför menar du att han inte skulle vilja bli hittad? Om han injecerar med självmordspreparat är det väl rimligare att göra det i en grotta än nära en turist-strand? Han behöver bara några minuter innan han är stendöd
Citera
2024-06-09, 14:16
Medlem
GilGrissom82s avatar
Här finns två filmsekvenser:

https://www.parapolitika.gr/ellada/article/1405779/maikl-moslei-vrethike-nekros-10-metra-apo-tin-paralia-tis-agias-marinas-edopistike-apo-dimosiografou s-kai-ton-dimarho-ti-lene-martures-video-eikones/

I den översta fokuseras på när upptäckten gjordes från havet och där zoomas det in på platsen utanför stängslet, ca 10 meter upp från vattnet

(Flera stillbilder i samma artikel visar dock även det blå "byltet" som syns innanför resortområdetm, vid båtrampen och det torkade trädet.. Vad är då detta blå bylte?)

I det nedersta filmklippet ser man poliser som står på utsidan av stängslet. Man ser hur flera av dem håller för näsa och mun, lukten är nog obeskrivlig efter att kroppen legat flera dagar i 40-gradig värme. Man kan ju tycka att de borde ha tagit på dig ansiktsmasker eller dylikt. Tycker de ger ett litet bortkommet intryck. Plus att liklukten borde ha känts in på resortområdet redan för några dagar sedan?
Citera
2024-06-09, 14:19
Medlem
Solarplexs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av pudrig
Men kom igen nu Solarplex, lita på din instinkt! Det är klart att det kan vara orm! Han kan också ha drabbats av en hjärtinfarkt förstås. Där kan symptomen förvilla en - han kanske kände sig lite trött och mådde illa, tänkte att jag skiter i båten och går hem.
Den vänstra armen ligger över/ mot bröstkorgens vänstra sida, det känns inte som att den gör det utan anledning? Och hjärtinfarkt kan man nog få av ormbett också.
Aja, världen kommer förmodligen att få vetskap i hans dödsorsak. Vi får vänta tills dess:-)
Citera
2024-06-09, 14:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av wwr
Hade han haft energidryck med sig (och paraplyet) hade han levt idag, det är min övertygelse. Inte mycket depåer på den tunna kroppen.

Eller bara läskedryck.

Men sedan är det lätt att säga att "det går nog bra ändå, en kort promenad"

Huvudet på spiken. Karln var förespråkare för lågkolhydratskost så han var livrädd för kolhydrater. En juice, energidryck, lite frukt eller till och med läsk hade förmodligen kunnat rädda hans liv.
Citera
2024-06-09, 14:21
Moderator
OYs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av pudrig

Ur sammanfattning i ts;

Citat:
- Lever med kronisk insomnia. Sömnproblemen startade i 30-årsåldern och kopplade till "oro".

Kan Michaels dåliga mående vara kopplat till insomnia och inte ha ett dugg med hjärtat att göra?
Citera
2024-06-09, 14:23
Medlem
Walla-walla-winchas avatar
Citat:
På vilket sätt var hans info värdefull?

Värdefull för de som var intresserade av vad olika skräpmat innehåller. Plus de dom ville äta nyttigare.
Citera
2024-06-09, 14:23
Medlem
Harry_s avatar
Varning för starka bilder
när man har blurat allt
https://tv.aftonbladet.se/video/370825/haer-hittas-michael-mosley-av-lokalt-tv-team
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in