Citat:
Ursprungligen postat av
Division64
Inte märkligt när man är kändis och är på drömsemester. Att slippa att det piper och ringer hela tiden kan vara underbart för många människor. Är man 67 så är det verkligen så.
Är man 20 så kan man nog inte vara utan mobilen en minut…..
Är värre än heroin 😊
Man kan ha mobilen på ljudlös utan vibration, då hör man inget surr eller pip. Då har man åtminstone med sig mobilen, om man vill kolla i GPS:en eller behöver ringa för att kalla på hjälp. Han kanske hade en fysisk karta, eller vandrade fritt (det hade inte jag vågat om jag varit på ett nytt ställe).
Läste att de hade ett hus på Symi, då kanske detta inte var första gången han vandrade i denna stenöken, utan kände till området, vad vet jag.
Det är alltid bra att ha med sig sin mobil även om man inte vill bli nådd, den tar ju inte stor plats. Det är väldigt konstigt att inte ha med sig den, tycker jag. Om inte annat, så tas mobilen alltid med som en säkerhet, in case of emergency.
Han var förberedd med både solglasögon, keps och paraply, det verkar ytterst märkligt att han inte skulle ha med sig vatten. Det krävs ingen läkarutbildning för att inse det, bara sunt förnuft.
Oerhört tragiskt. De åker på semester och hennes man dör... Det känns så overkligt 🌹