Citat:
Ursprungligen postat av
pistonhonda
varför är borgmästaren så snabb med att ge en dödsorsak.. måste väl en ordentlig utredning innan man kan fastslå detta? Min känsla är att det ligger en ful fisk här..
Får också en märklig känsla, både av borgmästarens snabba (och ofta felaktiga) uttalanden men även andra omständigheter. Tycker att bilderna visar både olika platser och olika positioner på kroppen beroende på när de publicerades.
Vad är det förresten för ställe, den här resorten Agia Marina? Är den tillgänglig för vanliga turister? Jag kanske inbillar mig, men de första bilderna av det grekiska tv-teamet som filmade från sin båt när de körde längs kustremsan verkar visa att kroppen låg ovanför båtrampen som ju ligger innanför murarna (man ser tydligt det kapade/torkade trädet till höger om båtrampen). MM kan väl inte ha misstagits för en inkräktare så någon väktare ingrep och det gick överstyr?
Edit: googlade på Agia Marina och enligt deras hemsida verkar de ha öppet för vanliga gäster. Men de kanske är väldigt restriktiva vad gäller "icke-reseverade" besökare? Och måna om säkerheten, av taggtråden högst upp på stängslen att döma.