2024-06-09, 12:28
Medlem
varför är borgmästaren så snabb med att ge en dödsorsak.. måste väl en ordentlig utredning innan man kan fastslå detta? Min känsla är att det ligger en ful fisk här..
Citera
2024-06-09, 12:28
Medlem
totto30s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dream.71
Nej, han hittades innanför muren, vid båtiläggsplats
Fel, fel, fel:
https://images.jpost.com/image/upload/q_auto/c_fill,g_faces:center,h_537,w_822/602769

Här står dom och dokumenterar kroppen, håll dig till fakta.
Citera
2024-06-09, 12:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av zerxez
Tre rejäla måltider om dagen är det bästa punkt. Inte ens när er guru dör i förtid så kan ni tänka om givetvis är det confirmation bias. Folk som tror på fasta är de som tror de kan "besegra naturen" och outsmart nature

Knappast haha. Är verkligen inte sant att folk i alla tider haft tillgång till tre rejäla måltider per dag det är inte efter det vi är anpassade efter din pajas. Det är även väl känt att celler som inte hela tiden matas med kolhydrater och energi går mer på lågvarv och lever längre.
Citera
2024-06-09, 12:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av GilGrissom82
Ytterligare stillbild i grekiska medier.

Konstigt han har olika positioner varje bild
Har de rört kroppen?
Citera
2024-06-09, 12:33
Medlem
DickeFixs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Djirt
Kollar man hur taggtråden är installerad så ser det ut som han hittades innanför resorten? Annars har dom installerat taggtråden så man inte ska kunna lämna marinan, som ett fängelse dvs

Man tycker att han i så fall borde gått in på resortet. Eller så har han av någon orsak tagit vänster och kommit på baksidan av resorten, försökt följa stängslet runt och kollapsat.
Citera
2024-06-09, 12:33
Medlem
Lasslys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dream.71
Nej, han hittades innanför muren, vid båtiläggsplats

Tror du har fel där. Stängslet sitter ovanpå en mur. Och han ses liggandes utanför i terrängen bland buskarna och stenarna (som är borttagna innanför stängslet).
Citera
2024-06-09, 12:34
Medlem
Lasslys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Nycticorax
På en bild är foten inte blurrad och den ser ut att ligga ganska oskönt på en sten. Väskan ser ut att ligga nere vid fötterna och paraplyet ovan huvudet. Som att han hastigt varit tvungen att lägga sig på oskön plats säkerligen bland ormar.

Och kepsen ligger vid fötterna.
Citera
2024-06-09, 12:34
Medlem
Sonnenwendes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lund-NoGo-zone
Det är väl ändå ofattbart om han dog av solsting och uttorkning. Det är ju inget som kommer plötsligt utan tar tid, och man hinner få massor med varningssignaler från kroppen. Och han borde varit expert på sin kropp och hur han ska må. Jag får inte ihop det.

Hur många dör av solsting i världen? 0.001 promille?

Synd han aldrig gjorde ett TV-program om solsting. Då kanske han levt.

Obduktionen kanske visar på något annat fatalt fel, en hjärtinfarkt eller så.
Jag tror med på stroke/eller hjärtinfarkt.
Citera
2024-06-09, 12:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mr.Teabag
Det står i AB:s artikel att han hade ”lämnat kvar sin mobil i huset”, och det tolkar jag som att han gjorde det medvetet. Men AB kan ju ha fel.

https://www.aftonbladet.se/nyheter/a/1M7XrX/grekisk-media-dod-person-hittad-i-sokandet?utm_source=iosapp&utm_medium=share

Hmmm, ja det stämmer nog att många äldre inte är lika beroende av mobilen. Men som sagt, varför inte bara ha den på ljudlöst isåfall? En mobil är ju livsviktig för att kalla på hjälp i nödsituationer. Eller att navigera rätt om man går vilse.

Han hade nog ingen tanke på nån promenad när han åkte iväg med frun och vänner. Men så fick han ett ryck att behöva röra på sig. Sen blev allt fel… Jag tänker att när man är så nära hjälp, kan man inte ropa? Eller är man så totalt groggy av solsting att man inte klarar det? Sååå nära hjälp, vilket öde! Ägnat hela livet åt att lära sig bli gammal genom sunt leverne och så gör han ett enda litet misstag….Tragiskt.
Senast redigerad av Division64 2024-06-09 kl. 12:35. Anledning: Frlstavat
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av totto30
Fel, fel, fel:
https://images.jpost.com/image/upload/q_auto/c_fill,g_faces:center,h_537,w_822/602769

Här står dom och dokumenterar kroppen, håll dig till fakta.

Att döma av den bilden verkar han ha hittats ungefär här: https://imgur.com/JLOt156

Mycket märklig plats då det betyder att han måste gått runt hela resorten. Det enda rimliga är ju att han gått upp för berget från Yachtklubben efter att ha kommit dit från Pedi.
Citera
Medlem
stimulanspakets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sonnenwende
Jag tror med på stroke/eller hjärtinfarkt.

Varför?
Skulle det vara mer troligt än värmeslag och/eller uttorkning menar du?
Citera
2024-06-09, 12:38
Medlem
Lasslys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Eskulap
Att döma av den bilden verkar han ha hittats ungefär här: https://imgur.com/JLOt156

Mycket märklig plats då det betyder att han måste gått runt hela resorten. Det enda rimliga är ju att han gått upp för berget från Yachtklubben efter att ha kommit dit från Pedi.

Det tror jag med. Å han föll på målsnöret (10 m kvar). Så sjukt oflyt.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in