Citat:
Ursprungligen postat av
Auric
Djup respekt hade inte jag, jag såg nog mer på den med osäkerhet och viss fruktan (fruktan särskilt på Sovjettiden, på senare år har osäkerheten mest gällt om de har vårdar och har koll på sina kärnvapen). Men jag trodde onekligen att deras armé även idag var stark och kapabel. Nu har de ju iofs aldrig varit i kvalificerad strid sedan 1945, men nog trodde jag att den skulle vara starkare än vad vi sett här.
Trump är kul. Ibland. Särskilt i filmen Zoolander. Som president är han klart mindre kul.
Ja precis. Bisarrt att han tog till stora släggan och drog till med "
djup respekt". Det finns väl ingen i fria världen som har "djup respekt" för varken ryska armén eller folkets befrielsearmé såvida man inte har vissa fel i hjärnan. Ryska arméns totala fiasko och desperata terrorism i första samt andra tjetjenienkriget i en tid då ryssarna skulle visa omvärlden att de var mogna för demokrati. Folkets befrielsearmé har skämt ut sig för all framtid efter massakern på himmelska fridens torg. Dessutom har kinesiska flottan totalt skämt ut sig genom att mobba sina grannländer samt försökt stjäla territorialvatten.