2024-06-09, 10:59
Medlem
Madagascars avatar
Finns det karta som pekar ut var han hittats?
Citera
2024-06-09, 11:01
Medlem
Lasslys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Madagascar
Finns det karta som pekar ut var han hittats?

OY har lagt denna plats som fyndplatsen. Är enig med honom: https://www.google.com/maps/place/36%C2%B037'26.5%22N+27%C2%B052'12.5%22E/@36.6240343,27.8675541,17z/data=!3m1!4b1!4m4!3m3!8m2!3d36.62403!4d27.870129?e ntry=ttu
Citera
2024-06-09, 11:02
Medlem
Mördad och dit slängd i natt ?
Citera
2024-06-09, 11:02
Medlem
Libertarismuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av OlleLiss
Vad har du för bevis för det? Vet du vad han hade för planer för dagen? Att gå fel tyder ju på att man är sinnesförvirrad och/eller desorienterad.
Att gå fel göra alla. Jag gick fel häromdagen, och jag är betydligt yngre än 67 år. Han hade ett paraply med sig, så uppenbarligen ville han inte dö av värmeslag. Uppenbarligen ville han inte dö där man hittade kroppen. Ergo, han gick fel på något sätt eller hittade inte tillbaka. Solsting kanske eller bara allmänt dåligt lokalsinne.
Citera
2024-06-09, 11:03
Medlem
Jeg har fulgt saken i norske medier og det er fascinerende å høre hvordan grekerne har arbeidet her… Først var det en rekke uttalelser fra lokalbefolkningen og ordføreren om hvor UMULIG det er å forsvinne fra denne øyen, selv små barn ville ikke kunne gå seg vill her. Så kommer det frem at øyen tvert i mot har en rekke farlige områder, et fjellområde umulig for mennesker å passere, uoversiktlige stier fulle av slanger og et underjordisk nettverk av tunneler som kalles «avgrunnen», fordi det er så farlig der nede.

Når det så viser seg at Mosley ble funnet av journalister på båttur med ordføreren, som skulle vise dem søkeområdet, så er vel den greske tragedien komplett.
Citera
2024-06-09, 11:03
Medlem
Libertarismuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av wwr
Är det klarlagt om han fastade den dagen? Var han smal?
Han försvann på en onsdag och om jag inte missminner mig brukar han fasta på måndagar och tisdagar enligt 5:2-dieten.
Citera
2024-06-09, 11:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av DonRonaldinho
Klart han inte ville dö , bara folk här på flashback som är deprimerade som vill ha det så
Du har helt rätt. Tror på värmeslag.och ev sjukdom
Citera
2024-06-09, 11:08
Medlem
Silverglitters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lassly
Ja. Under all kritik på grekiska myndigheters sökinsatser. Noll poäng.
Ja det krävdes ett tv-team, de var de som hittade honom.
Ofattbart att alla sökinsatser (i flera dagar ) inte kunde det.
Citera
Medlem
plommonstups avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Libertarismus
Han försvann på en onsdag och om jag inte missminner mig brukar han fasta på måndagar och tisdagar enligt 5:2-dieten.

Har läst flera intervjuer med honom och han kör inte 5:2 längre, utan oftast 6:1 och bara vid behov när han kände att han gått upp lite i vikt. Dessutom kan han ha ändrat fastedagar, eller också fastade han inte alls vid tillfället och kanske inte hade gjort det på länge.
Citera
Medlem
mickenyqvist123s avatar
Mobiler är inte fläckfria, de kan få slut på batteri och om det blir för varmt så kan den spåra ut etc. Men det är ändå ett ovärderligt verktyg som jag 100% skulle ha med mig överallt om jag var i ett främmande land. Kan inte ens räkna hur många gånger man blivit räddad av mobilen när man varit helt lost i nån skog, både i Sverige och i utlandet.
Citera
2024-06-09, 11:09
Medlem
OlleLisss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Libertarismus
Att gå fel göra alla. Jag gick fel häromdagen, och jag är betydligt yngre än 67 år. Han hade ett paraply med sig, så uppenbarligen ville han inte dö av värmeslag. Uppenbarligen ville han inte dö där man hittade kroppen. Ergo, han gick fel på något sätt eller hittade inte tillbaka. Solsting kanske eller bara allmänt dåligt lokalsinne.

Eller så drabbades han bara utav akut värmeslag med hjärtstopp som följd. Om jag drabbas av detta när jag går till affären har jag inte gått fel, men kanske missat andra bitar som att kolla väderprognosen, glömt att dricka vatten, är otränad m.m. Det finns en rad faktorer att ta hänsyn till. Men Mosleys intention kan ju hela tiden varit att gå runt udden som någon annan var inne på, bara det att han missbedömde hur pass bra form han var i och hur varmt det skulle bli.
Citera
2024-06-09, 11:09
Medlem
zerxezs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ReedMe
Han kanske räddar liv i stället genom att visa hur lätt det är att dö under en promenad en het dag.

Ja särskilt om man är i pensionsåldern, går på massa korkade dieter, är träningsnarkoman, och dessutom är läkare och tror man står över naturen, då är det väldigt lätt att dö av värmeslag. Naturen bryr sig inte om hur många miljoner böcker du sålt eller hur många tv-program du varit med i
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in