2024-06-09, 10:27
Medlem
Peace2023s avatar
Jag tror inte alls på suicid.
Däremot dåligt omdöme hos M själv och hans anhöriga som släppte iväg honom i hettan när han redan mådde dåligt.
Citera
Medlem
Marimus avatar
Citat:
Ursprungligen postat av GilGrissom82
Nej, knappast 20 mil på denna lilla ö

Enligt Google Maps, men den kan ju vara felaktig på märkliga öar. Eller så har jag knappat in fel saker
Senast redigerad av Marimu 2024-06-09 kl. 10:29.
Citera
Medlem
Är man på en vacker ö .så är det skönt att gå i väg själv ibland och utforska .och han kanske ville titta in i grottorna...
Citera
Medlem
GilGrissom82s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av climasol
Ja suicid kan väl.inte uteslutas. I så fall verkar det ju som att han verkligen har velat försvinna.
Man kan ju tycka det är väldigt märkligt att lämna alla på det sättet utan avskedsbrev. Men sådant har väl hänt förr.

Rent tekniskt kan det ju egentligen handla om självmord men av olika orsaker, bl.a. livförsäkring, kan han ha valt att avsluta sitt liv så det ser ut som en olyckshändelse.
Citera
Medlem
LeifTheNotLuckys avatar
It was reported that the body was found near a chain link fence separating the luxurious beach resort of Agia Marina and the area known as The Abyss, with a purple umbreall found lying close by.

Police are on the way to the site, with the body found by British journalists reporting from the island.

https://metro.co.uk/2024/06/09/michael-mosley-latest-fears-missing-star-trapped-underwater-tunnels-20998731/amp/
Citera
2024-06-09, 10:28
Medlem
totto30s avatar
Verkar tyvärr som min tidigare teori stämde trots allt. Sorgligt, kommer sakna hans entusiastiska och upplysande inslag.
Citera
Medlem
Vit-Brandbils avatar
Citat:
Ursprungligen postat av climasol
Ja suicid kan väl.inte uteslutas. I så fall verkar det ju som att han verkligen har velat försvinna.
Man kan ju tycka det är väldigt märkligt att lämna alla på det sättet utan avskedsbrev. Men sådant har väl hänt förr.

Ja, trist hur det än är.
Nu läser man att han hittats i en grotta och då känns inte självmord som det mest rätta utan mer att han skadat sig och krupit in i grottan för att kunna ta hand om sig och ändå vara lite skyddad mot sol och värme.
Vi får avvakta tills mer information dyker upp.

En fråga jag ställer mig, brukar han lämna telefonen hemma eller är det här första gången? Kan avgöra vilka tankar han haft.
Citera
Avslutad
Sorgligt att läsa att han nu verkligen är död. Han verkade va en sympatisk person som betytt mycket för många.

Ön var 1,2 mil lång, så vad svamlar ni om 20 mil för?

Han gick troligen in i grottan för att söka skugga men försent.
Citera
Medlem
Peace2023s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av wizzman
Han kan haft solsting redan där och då. Förvirrad och inte kan tänka klart så han glömmer sin mobil. Därefter blev det bara värre i takt med vätskebristen verkligen kickar in, han blev antagligen helt oförmögen att genomföra minsta lilla sak.

Det tror jag också. Väldigt tragiskt.
Citera
2024-06-09, 10:29
Medlem
Lonnrots avatar
Citat:
Ursprungligen postat av aida1974
Enligt grekisk media så påträffades en kropp nära ett staket och i klippig mark (alltså inte riktigt i en grotta) vid Agia Marina när ett statligt tv-team filmade från området och såg "något som blänkte" vid staketet under filmningen.

https://news.stv.tv/world/body-found-in-search-for-tv-doctor-michael-mosley-mayor-says

”Dr Michael Mosley has been found dead, the mayor of the Greek island of Symi said on Sunday.

In a press conference, Eleftherios Papakaloudoukas said Mosley has been found dead 10 meters away from the Agia Marina beach.

The mayor said that Mosley’s body was spotted next to a fence, by a Greek TV crew that had hired a boat to film the area.

He added that Mosley most likely he died of heat stroke and exhaustion just a few meters before reaching a safer spot.”

https://news.stv.tv/world/body-found-in-search-for-tv-doctor-michael-mosley-mayor-says
Citera
2024-06-09, 10:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Peace2023
Jag tror inte alls på suicid.
Däremot dåligt omdöme hos M själv och hans anhöriga som släppte iväg honom i hettan när han redan mådde dåligt.
Tror också på den här teorin och det är för bedrövligt oansvarigt, läkare borde begripa bättre.
Citera
2024-06-09, 10:30
Medlem
LeifTheNotLuckys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av plommonstup
The Independents livefeed uppdaterades just utan info om detta. Brittiska media verkar dröja med att rapportera.

Det är nog klokt med tanke på de olika uppgifter som kommer nu…
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in