2024-06-09, 08:07
Avslutad
Medan en hel värld har gått vidare efter pandemin kämpar en pappa för sin döda sons upprättelse.

13-åriga Nicholas dog efter att han fått Modernas coronavaccin.

Nu har åklagare beslutat om att inleda en förundersökning gällande vållande till annans död.

– Jag är kvar vid Nicholas säng med handen på hans bröst när han tog sitt sista andetag, det är där jag är kvar, säger pappan Bobbo Sundgren.

https://www.aftonbladet.se/nyheter/a/5E0Vze/nicholas-13-dog-efter-covidvaccin-aklagare-utreder-fallet
Citera
2024-06-09, 08:17
Medlem
Det måste kännas onödigt, särskilt iom att unga grabbar är helt utanför riskgruppen för snuva, men definitivt inte utan risk för icke FDA godkänt experimentell mRNA sås.. något tuta i barnet att detta var en bra ide.
Citera
2024-06-09, 08:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ES-trader
Det måste kännas onödigt, särskilt iom att unga grabbar är helt utanför riskgruppen för snuva, men definitivt inte utan risk för icke FDA godkänt experimentell mRNA sås.. något tuta i barnet att detta var en bra ide.

Är 13-åringar med hjärtfel utanför riskgruppen för influensainfektioner?
Citera
2024-06-09, 08:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av birgerfurugaard
Är 13-åringar med hjärtfel utanför riskgruppen för influensainfektioner?

ja giftet är särskilt farligt för unga män att ta, om de tränar extremt hårt, eller har hjärtproblem. Iom att giftet skapar hjärtproblem för unga män

Det är just pga hetsiga betacucks som dig många unga grabbar råkat illa ut helt utan anledning, helt utan någon resonlig risk/reward. Då ni övertalat barn att ta denna helt för dem onödiga risk.
Senast redigerad av ES-trader 2024-06-09 kl. 08:32.
Citera
2024-06-09, 09:14
Medlem
En upprättelse för hela antivaccinationsrörelsen 2-3 år efter att denna masshysteri är över, en hysteri som de flesta av er inte var mentalt starka nog och hade ryggrad för att stå emot. Det är en tragedi att en 13-åring behövde dö på ert offeraltare. Fotbollsspelare föll ihop och dog på plan mitt under match, men det var självklart bara tillfälligheter och ifrågasatte man det var man konspirationsteoretiker. Nu har buffelhjorden dragit vidare till kriget i Ukraina och skriker om att de vill ha världskrig med i grund och botten samma bemötande mot de som försöker resonera och ifrågasätta.
Citera
2024-06-09, 10:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kanblikul
vad vill du ha länk till? så det va bara utfyllnad?

så till frågan, vem såg till att barnet fick en mycket ifrågasatt spruta i sig?

Kom igen det räcker. Är väl för fan alla under 18 som har stort sett blivit tvungen att den plus resten av svenska folket känts sig tvungna att ta den. Är typ högst 15-20% av folket som inte tog vaccinet.
Och då vare ju inte ens på tal om att vaccinet skulle ge biverkningar därför alla tog skiten.
Citera
2024-06-09, 10:12
Medlem
kanblikuls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Andreasnyttnamn
Kom igen det räcker. Är väl för fan alla under 18 som har stort sett blivit tvungen att den plus resten av svenska folket känts sig tvungna att ta den. Är typ högst 15-20% av folket som inte tog vaccinet.
Och då vare ju inte ens på tal om att vaccinet skulle ge biverkningar därför alla tog skiten.

Det är därför jag spekulerar? Va det då skolan som såg till att barnet fick sprutan utan föräldrarnas tillstånd? Kommer för övrigt bli långdragen diskussion om du inte kan tänka ett steg frammåt. Jag skriver typ lika som jag gjorde i första inlägget. Men bara en på hela flashback förstod inte.
Citera
2024-06-09, 10:25
Avslutad
Pojken verkade ha diverse komplikationer med nyopererad hjärtklaff från födseln och nya polyper i senare ålder, vilket sviktar immunförsvaret. Förmodligen därför de valde att vaccinera honom. Men kanske även därför han fick komplikationer och dog.

Vad det här åtalet rör sig om är att de inte informerade om riskerna och biverkningarna. De drog in vaccinet bara ett par dagar efter han blev vaccinerad. Något föräldrarna förmodligen inte hade gjort om de hade blivit korrekt informerade från början.

Riskerna var väl redan relativt kartlagda.
Citera
2024-06-09, 10:26
Moderator
Lapapps avatar
Rubrik korrigerad. Från Nicholas, 13, dog efter covidvaccin (2024-06-09) till Nicholas, 13, dog efter covidvaccin februari 2022 (nyhet från 2024-06-09)

/Mod
Citera
2024-06-09, 14:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kanblikul
Det är därför jag spekulerar? Va det då skolan som såg till att barnet fick sprutan utan föräldrarnas tillstånd? Kommer för övrigt bli långdragen diskussion om du inte kan tänka ett steg frammåt. Jag skriver typ lika som jag gjorde i första inlägget. Men bara en på hela flashback förstod inte.
Ärligt är ju du som inte alls tänker några steg. Att du ens kallar ett vaccin för gift som hela världen ville att folk skulle ta och anklaga en pappa för mordförsök kom igen? Du tycker detta är ett normalt beteende?
Citera
2024-06-09, 14:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av barfotalasse
Pojken verkade ha diverse komplikationer med nyopererad hjärtklaff från födseln och nya polyper i senare ålder, vilket sviktar immunförsvaret. Förmodligen därför de valde att vaccinera honom. Men kanske även därför han fick komplikationer och dog.

Vad det här åtalet rör sig om är att de inte informerade om riskerna och biverkningarna. De drog in vaccinet bara ett par dagar efter han blev vaccinerad. Något föräldrarna förmodligen inte hade gjort om de hade blivit korrekt informerade från början.

Riskerna var väl redan relativt kartlagda.
Tack för ditt svar. Folk tror pappan försökte döda sin son 🤣
Citera
2024-06-09, 14:10
Medlem
kanblikuls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Andreasnyttnamn
Ärligt är ju du som inte alls tänker några steg. Att du ens kallar ett vaccin för gift som hela världen ville att folk skulle ta och anklaga en pappa för mordförsök kom igen? Du tycker detta är ett normalt beteende?

Jag tycker du ska ta dina foliehattsteorier till andra trådar(finns nog 1000 sådanna). Här vill jag bara veta vem som hade ansvaret för att barnet tog expriment-sprutan(om du kallar det vaccin så vet du inte vad ett vaccin är).

Så till andra, vem bär ansvaret?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in