Citat:
Ursprungligen postat av
Chillgren
Helt riktigt. Det var ett enormt misstag att inte krossa ryssarna efter nazi-Tysklands fall.
Lika katastrofalt misstag som att inte sätta in kärnvapen mot nordkoreanerna och kineserna under Koreakriget.
General McArthur ville atombomba både NK och Kina åt helvete. Han såg det som ett sätt att snabbt och avgörande slå ut Kinas och Nordkoreas militära styrkor och därmed få ett definitivt slut på kriget. Detta förslag mötte starkt motstånd från president Harry S. Truman och andra höga politiska och militära ledare, vilket delvis ledde till att MacArthur avlägsnades från sitt befäl.
Och här sitter vi idag med alla dessa cancersvulster på världskartan. Så oerhört dumt och onödigt..
Citat:
Ursprungligen postat av
Africagonzo
Dina önskningar kommer infrias ska du se. Ditt tankesätt möter inget motstånd eller ifrågasättande i tråden som du märker.
Att spränga bort 100 tals miljoner människor anses helt normalt. Enda du verkar tycka är tråkigt är att dessa 100 tals miljoner människor har möjlighet att försvara sig.
Citat:
Ursprungligen postat av
Razamataz
Jag har svårt att förstå ditt resonemang. Det känns som du med mening skriver svepande. På en kommentar om andra världskriget och koreakriget svarar du indignerat att ”dessa 100 tals miljoner människor” ska ha ”möjlighet att försvara sig”.
Kan du utveckla vad du menar? Menar du att det är bra att Ryssland invaderat Ukraina? Eller att det är positivt att Ryssland har kärnvapen?
Du har svårt att första mitt resonemang men du begriper att
inte atombomba NK, Kina och Ryssland åt helvete var ett misstag?
Varför skulle jag tycka det är bra att Ryssland invaderade Ukraina? Jag önskar att inget land ska ha kärnvapen. Hade inte Ryssland, Kina, Nk haft kärnvapen hade du och Chillgren atombombat dom åt helvete om ni hade haft möjlighet. Just därför har Ryssland kärnvapen och just därför kommer fler länder skaffa kärnvapen framöver.