2024-06-08, 21:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av coli
Jaha, det där med en buss var ny info. Ja håller med dig bussarna på de grekiska öarna går varken ofta eller ens enligt tidtabell. Det är ibland rena lotteriet om det kommer någon buss.
Men att välja en timslång promenad i +40 graders gassande sol på stenig väg utan skuggade träd - är inte riktigt top of choice för en 67-årig blek britt som uppgett sig inte må bra.

Men väl vid hållplatsen kanske han inte ville vända tillbaka till stranden, utan valde att gå hela vägen när han nu redan tillryggalagt 1/3 av sträckan hem?

Underskatta inte bleka brittgubbar, detta är dessutom en som uppskattar daglig motion. Han kanske bara tänker att hoppsan, sånt är livet, det går visst ingen buss… mobilen är hemma och frugan inte tillbaka på ett tag, lika bra att knata på då.
Citera
2024-06-08, 21:56
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av Eponumos
De har filmat av en monitor.

Titta på länken nedan så ser du hela videons fulla storlek;

https://www.dailymail.co.uk/news/article-13508417/doctor-michael-mosley-disappearance-symi-children-mail-columnist-pedi.html

OKej tack!

trodde det var från kameran på huset utanför byn.
Den filmen har de inte visat offentligt ännu
Citera
2024-06-08, 21:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av exoticspice
Han kanske inte ville följa med till stranden från början men gjorde det för husfridens skull och för att inte göra vännerna besvikna om strandbesöket var planerat. Genom att skylla på dåligt mående och gå därifrån var hans sätt att markera för frun, att han hade verkligen ingen lust att vara där.

Han är helt enkelt inte lika road av att sola och bada som frun och vännerna.

I ilskan gick han fel väg och glömde bort att han inte hade sin mobil med sig.
Så fel går man inte. Han hade bara behövt följa vägen han gick på. Men han gick i en helt annan riktning från Pedi, rakt ut i en stenöken.
Sedan att glömma sin mobil, det gör man nog inte. I synnerhet inte en ganska känd person som han.
Visste han inte var mobilen fanns borde han ha varit rätt orolig. Det hade i alla fall jag varit.
Citera
2024-06-08, 21:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av PleaseIgnore
Dom har nog, men det är 4 dagar senare nu.

De gjorde de inte pga värmen mitt på dagen..

Undrar om de har utbildade spårhundar egentligen?

Sen spelar det ingen roll om det är dag 4 för de kan fortfarande följa spår flera dagar efteråt. Skulle det dessutom vara kadaverhundar kan de följa likdoft på flera km avstånd.
Senast redigerad av viperstyle 2024-06-08 kl. 22:06.
Citera
2024-06-08, 22:00
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av viperstyle
De gjorde de inte pga värmen mitt på dagen..

Undrar om de har utbildade spårhundar egentligen?

Sen spelar det ingen roll om det är dag 4 för de kan fortfarande följa spår flera dagar efteråt. Skulle det dessutom vara kadaverdhund kan den följa likdoft på flera km avstånd.
Läste att de haft EN hund!
Citera
2024-06-08, 22:01
Medlem
HLundborgs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ReedMe
Eller värmeslag.
Värmeslag, solsting, termoplegi eller helios är en form av för hög kroppstemperatur (hypertermi), ett tillstånd, då en levande organisms kroppstemperatur inom loppet av relativt kort tid blir förhöjd till onormala nivåer. Det är ett livsfarligt tillstånd, som kräver snabb läkarhjälp.

Tillståndet uppkommer typiskt vid mycket varmt väder när kroppen absorberar hettan i omgivningen och inte svalkas, och när personen inte får tillräcklig vätskeersättning för den ökade svettmängden.[1]
https://sv.wikipedia.org/wiki/V%C3%A4rmeslag
Ja det går säkert relativt fort i den värmen för en man i hans ålder. Har inte följt fallet men han har väl varit försvunnen i mer än ett dyng, så sannolikheten att han återfinns levande får väl ses som låg.
Citera
2024-06-08, 22:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av popll

Läste samma, vi måste förstå att det inte finns 25 hundar med förare som bara kan dyka upp på kort varsel till en sådan här ö där det dessutom är för varmt för att söka dagtid.
Citera
2024-06-08, 22:07
Medlem
ReedMes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av pudrig
Underskatta inte bleka brittgubbar, detta är dessutom en som uppskattar daglig motion. Han kanske bara tänker att hoppsan, sånt är livet, det går visst ingen buss… mobilen är hemma och frugan inte tillbaka på ett tag, lika bra att knata på då.
Ja, klassikern: gubbe som överkattar sin förmåga och gör felbedömningar. Det tror jag blev hans död. (om han är död)
Citera
2024-06-08, 22:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av popll
Ja det var nog den hunden som skymtade fram på filmen men de avbröt tyvärr söket med den pga värmen.
Citera
2024-06-08, 22:09
Medlem
Hoppas det här slutar väl, jag gillar verkligen Mosley. En undersökande människa som vill förmedla kunskap till sina medmänniskor. 🙏

Med det sagt, jag tror han fått värmeslag på vägen någonstans. Man kan bli helt tafatt och dum i huvudet hur smart man egentligen är. Jag var med om det och hade tur som hade människor omkring mig som tog hand om mig.
Citera
2024-06-08, 22:13
Medlem
ReedMes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Temporary84
Hoppas det här slutar väl, jag gillar verkligen Mosley. En undersökande människa som vill förmedla kunskap till sina medmänniskor. 🙏

Med det sagt, jag tror han fått värmeslag på vägen någonstans. Man kan bli helt tafatt och dum i huvudet hur smart man egentligen är. Jag var med om det och hade tur som hade människor omkring mig som tog hand om mig.
Var nära för mig också förra sommaren. Joggade mitt på dan. Det skrämde mig så nu är jag superförsiktig.
Citera
2024-06-08, 22:14
Avstängd
Jag har fått värmeslag i en bil en gång körde och var 40 grader eller mer ute. Ingen airkondition. (Italien)
Började frysa nästan, eller kändes så, plus fick noll kroppskontakt svårt att förklara
men riktigt skumt!
Stannande direkt och körde sen med blöta handdukar på huvudet
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in