2024-06-08, 20:36
Medlem
Nycticoraxs avatar
Nu verkar hela ön vara med att leta. Lär väl bli mörkt där snart väl tyvärr.
Citera
2024-06-08, 20:38
Medlem
Han sitter nog nånstans och väntar på hjälp.
Citera
2024-06-08, 20:39
Medlem
https://www.symitop.gr/how-to-get-around-symi-island
Citera
2024-06-08, 20:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av coli
Jag kan ju ha missförstått och ha helt fel. Men jag har tolkat det som att Mosley och hustrun har ett boende i den lilla staden på andra sidan ön.
Tillsammans med några bekanta tog de en båt - bekantas båt? - och gjorde en utflykt till den fina stranden på motsatt sida av ön.
Planen var nog att efter några timmars njutning vid den fina stranden åka tillbaka med båten och sätta av paret Mosley vid kustremsan till deras lilla by så de kunde gå upp till sitt hus.

Istället uppgav Michael Mosley tydligen att han inte mådde bra och ville tvärs över bergen hem istället. En promenad på ca 1 1/2 timme.
I gassande sol, över stenar, utan skuggande träd och utan telefon.

Vore det min anhörig hade jag försökt stoppa honom. Eller valt att åka hem allihop med båten. Som sista åtgärd hade jag tvingat på honom min telefon.
Ja att han mådde dåligt och skulle ta en promenad hem är en ganska uppenbart lögn. Men om det är frun som ljuger eller Michael är så vårt att veta
I vilket fall verkar han ha gått mot Agia Marina.
Men vad skulle han där att göra utan mobiltelefon. Hade han stämt möte med någon? Det verkar ligga en del lyxjakter utanför. Kan vara något tillhåll för superrika
Citera
2024-06-08, 20:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av coli
Istället uppgav Michael Mosley tydligen att han inte mådde bra och ville tvärs över bergen hem istället. En promenad på ca 1 1/2 timme.
I gassande sol, över stenar, utan skuggande träd och utan telefon.

Vore det min anhörig hade jag försökt stoppa honom. Eller valt att åka hem allihop med båten. Som sista åtgärd hade jag tvingat på honom min telefon.
Som jag förstår det hade dom ett hus i Symi city, men var ute vid Sant Nikolaus Beach. Sen ville han hem - med eller utan vänner där, men som introvert som sagt, känner jag igen det.

Själva resan är inte lång. Jag har av samma anledning gått 3-milaresor mer än en gång. För en introvert är en hemresa aldrig för lång förutom i tid.
Citera
2024-06-08, 20:47
Medlem
colis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av pudrig
Som jag förstår det skulle han upp till Pedi och ta bussen - dit är det från stranden 20-25 min promenad. Jag vet inte hur bussläget såg ut just då, men de lär inte gå så ofta så det är väl fullt normalt då att välja att vandra hemåt.

Jaha, det där med en buss var ny info. Ja håller med dig bussarna på de grekiska öarna går varken ofta eller ens enligt tidtabell. Det är ibland rena lotteriet om det kommer någon buss.
Men att välja en timslång promenad i +40 graders gassande sol på stenig väg utan skuggade träd - är inte riktigt top of choice för en 67-årig blek britt som uppgett sig inte må bra.

Men väl vid hållplatsen kanske han inte ville vända tillbaka till stranden, utan valde att gå hela vägen när han nu redan tillryggalagt 1/3 av sträckan hem?
Citera
2024-06-08, 20:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av pudrig
Som jag förstår det skulle han upp till Pedi och ta bussen - dit är det från stranden 20-25 min promenad. Jag vet inte hur bussläget såg ut just då, men de lär inte gå så ofta så det är väl fullt normalt då att välja att vandra hemåt.
Jo men han skall ju ha gått åt fel håll. Skulle han till stan så kunde han bara gått längs vägen. Men han har valt att gå åt motsatt håll ut i öknen.
Det gör man inte om det är 40 grader varmt och man mår dåligt. Då måste det finns något väldigt stark skäl att göra det.
Citera
2024-06-08, 20:57
Medlem
Liberty75s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av climasol
Ja att han mådde dåligt och skulle ta en promenad hem är en ganska uppenbart lögn. Men om det är frun som ljuger eller Michael är så vårt att veta
I vilket fall verkar han ha gått mot Agia Marina.
Men vad skulle han där att göra utan mobiltelefon. Hade han stämt möte med någon? Det verkar ligga en del lyxjakter utanför. Kan vara något tillhåll för superrika

Jag är inne på samma sak. Det ser verkligen fint ut på Agia Marina och väldigt ostört. Många yachter syns på fotona.

Hade han en tid att passa? Ett möte där på Agia Marina? Han hade ju en karta med sig med vägen inritad.
Citera
2024-06-08, 20:59
Medlem
David Banners avatar
Nu skriver The Sun att Mosley kan ha fallit ner i en bottenlös grotta i den nordöstra delen av ön.

När det ansträngande sökandet i ojämn terräng fortsätter i extrem hetta, sågs brandmän i eftermiddags ta sig in i kustområdet som av lokalbefolkningen kallas "Avgrunden".

Den steniga berghällen har ett nätverk av vattenfyllda "bottenlösa" tunnlar nära Agia Marina - där sökandet nu är koncentrerat.

En servitör på en närliggande strand sa till The Telegraph: "Det är som ett djupt system av tunnlar, men det är fullt av vatten och det sträcker sig flera kilometer.

"Om det finns ett hål och du faller i, så tappar du balansen och drunknar där.
Citera
2024-06-08, 21:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Liberty75
Hade han en tid att passa?
Då hade han tagit med sig telefonen. Sorry, men dessa konspirationsteoerier saknar alla nåt.
Citera
2024-06-08, 21:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av David Banner
ett nätverk av vattenfyllda "bottenlösa" tunnlar nära Agia Marina
Hittar inget om det nånstans. Källa? Inte kritik, nyfikenhet.
Citera
2024-06-08, 21:03
Medlem
SIXTEN14s avatar
Så här dags börjar iaf.Jag tro han blev indragen i en bil, rånad.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in