2024-06-08, 18:05
Moderator
Mr.Woodss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av skojabara
Åh du har problem med Svenska.Den som läser vad jag skrev och inte förstår är inte Svensk.
Jo, jag förstår att du talar om tankerfartyg som ryssen kränger olja och gas med. Som västvärlden gladeligen köper, och fyller således på Putins krigskassa på samma gång som man formligen häller pengar över vapenindustrin när man bistår Ukraina.
Det var väl helt enkelt vapenindustrins tur att tjäna pengar den här gången...
Citera
2024-06-08, 18:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mr.Woods
Jo, jag förstår att du talar om tankerfartyg som ryssen kränger olja och gas med. Som västvärlden gladeligen köper, och fyller således på Putins krigskassa på samma gång som man formligen häller pengar över vapenindustrin när man bistår Ukraina.
Nu förstår du.Det var ganska klart från början.Använda sjölagen för att stoppa fartyg utan försäkring som inte klarar kontroller av fartyget.Du måste prata med ditt kontor i ryzzland så du inte gör bort dig igen.
Citera
2024-06-08, 18:13
Moderator
Mr.Woodss avatar
Citat:
Nu förstår du.Det var ganska klart från början.Använda sjölagen för att stoppa fartyg utan försäkring som inte klarar kontroller av fartyget.Du måste prata med ditt kontor i ryzzland så du inte gör bort dig igen.
Eller så försöker du att inte svamla om dina påhittade konspirationsteorier.
Låt oss återgå till den där oljan och gasen som väst-länder köper genom bulvaner och låtsas som om de inte har en aaaning om var den kommer ifrån, varför stoppas inte den handeln, så att ryssen inte ens har någon användning för sina gamla skorvar längre?
Citera
2024-06-08, 18:18
Medlem
Citat:
Eller så försöker du att inte svamla om dina påhittade konspirationsteorier.
Låt oss återgå till den där oljan och gasen som väst-länder köper genom bulvaner och låtsas som om de inte har en aaaning om var den kommer ifrån, varför stoppas inte den handeln, så att ryssen inte ens har någon användning för sina gamla skorvar längre?
Du känner inte till sjölagar?Det bevisar var du kommer ifrån.Titta på dom råstskorvar utan försäkring som ryzzarna har.Du kallar det konspiration det bevisar att du går ryzzland ärende.Jag har varit på sjön i 30 år jag vet mycket mer om detta.Du är en novis.
Citera
2024-06-08, 18:19
Medlem
Citat:
Du missförstår allt jag pratar om alla fartyg oavsätt Nation som passerar Öresund.
Citera
2024-06-08, 18:41
Moderator
Mr.Woodss avatar
Citat:
Du känner inte till sjölagar?Det bevisar var du kommer ifrån.Titta på dom råstskorvar utan försäkring som ryzzarna har.Du kallar det konspiration det bevisar att du går ryzzland ärende.Jag har varit på sjön i 30 år jag vet mycket mer om detta.Du är en novis.
Nej jag har naturligtvis inte lika god kännedom om sjölagar som en yrkessjöman sedan 30 år.
Sedan är det oerhört underhållande att sådana som du ser rysska agenter till höger och vänster. Du lider av ganska svåra vanföreställningar.

Citat:
Du missförstår allt jag pratar om alla fartyg oavsätt Nation som passerar Öresund.
Samtliga dessa skall kontrolleras av kustbevakningen, är det vad du föreslår, och inser du inte hur orimligt det vore?
Citera
2024-06-08, 18:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Massonite
Första attacken inne i ryskt territorium efter Svenskt JA.
https://tv.aftonbladet.se/video/370673

Ukraina har fått ja från flera andra länder också.

Är detta ett nytt D-dagen ... 6 juni vi får se ? 2024..

Nytt D-dagen?

Du är ju tappad. Vet du ens vad du pratar om?
Citera
2024-06-08, 18:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Goulburn
Ok, man kan säga stupade i kriget men för de som dör gör de ingen skillnad. Vad som vissa soldater som varit med i krig ett tag gör brukar inte vara vackert.

Som de Israeliska soldaterna som sköt de egna när de kom ut med händerna över huvudet och med vit flagga.

Du menar som ryssarna som åker hem och mördar folk?

De israeliska soldaterna sköt dom för att Hamas slåss på ett speciellt sätt vilket gör det nästan omöjligt att skilja på fiende och vän om de inte är uniformerade.
Citera
2024-06-08, 18:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av plastdunkk
Gorbatjov följde inte den sovjetiska konstitutionen, han nedmonterade alla instanser som skulle godkäna och kontrollera ett upplösande och utträde för andra av lenins egenskapade republiker.

där har du olagligheten, och stämningsansökan pågår för att detta skall tas upp i högsta domstolen.

Så dålig ekonomi är alltså olagligt i Ryssland. Bra då vet vi det.
Citera
2024-06-08, 18:51
Medlem
Teus avatar
Citat:
Samtliga dessa skall kontrolleras av kustbevakningen, är det vad du föreslår, och inser du inte hur orimligt det vore?
Alla fartyg kör väl med transpondrar som kan användas för att kontrollera att allt det administrativa är på plats. Är väl sjöfartsverket som sköter detta?
Citera
2024-06-08, 18:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 45Lokar
Så man måste även annektera landet för att det skall räknas som en invasion?
Finns det någon tidsgräns för hur länge annekteringen måste vara?
Att USA invaderade Irak räknas alltså inte eftersom man sedan lämnade landet åt sitt öde?
Samma med Afghanistan, Vietnam, Kuba, diverse sydamerikanska länder..ja du fattar säkert.
Jag minns inte att Tyskland bad USA att stanna.
Man har mutat sig fram, hotat och med andra påtryckningar fått sin vilja igenom.

Jag skulle gissa på att om Ryssland började muta politiker och andra ledande figurer med pengar och makt så skulle fler länder mer än gärna ha ryska trupper inom sitt land. Helt plötsligt skulle de bli vänner.

Det är politik det handlar om och USA är tämligen skickliga på att dupera korkade politiker till att få sin vilja igenom.
Att gå med i NATO gynnar inte Sverige eller freden överhuvudtaget.
Att tillåta att Ukraina skjuter med amerikanska missiler på Ryssland kommer inte heller gynna freden.
Det som gynnar freden är att man pratar om fred och hur det skall uppnås och att USA slutar expandera sitt välde.
Då kommer även Ryssland hålla sig på sin kant.

Man måste annektera land om man ska jämföra med vad Ryssen gör.
Irak räknas inte nej eftersom man aldrig hade en tanke på att annektera området. Även om kriget i sig var efterblivet.
I många av exemplen så gick USA in eftersom de bads att hjälpa till, i andra fall (Afghanistan) var det för en liten grej som numera kallas för 9/11 du borde googla på det.

Ryssland mutar ledare med pengar och makt redan, det är lite så de fungerar.

USA försöker inte få andra länder att bli lydstater, de försöker få allierade. Vilket är precis tvärtemot vad Ryssland gör, ryssen vill inte ha allierade de vill ha lydstater.
Att Sverige går med i NATO gynnar oss enormt eftersom Ryssen kommer få mdet mycket svårare att invadera oss samt deras lilla enklav i Kaliningrad inte längre kan skydda Ryssland om de startar ett krig emot NATO eftersom det svenska och finska området gör att NATO helt enkelt kan gå runt istället för att gå igenom kaliningrad.
Citera
2024-06-08, 18:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Conception
Faktum är att i dagsläget så skulle det mest troliga kriget mellan Nato och Ryssland ske på ukrainsk mark.

Ryssland har inga resurser att föra angreppskrig mot ett Natoland på främmande mark (förutom i Ukraina) och Nato har inget behov av att korsa rysk gräns. Att korsa gränsen mot Ryssland hade bara gett dem ett utrymme för kärnvapen.

Nej, jag tror som sagt att hade det gått så långt som krig mellan Nato och Ryssland så hade det endast skett i Ukraina tills rysk trupp hade lämnat landet och det hade kunnat ske på några veckor. Dock med förluster på båda sidor och ett födande av agg som kommer att leva länge. Än så länge så förstår de flesta ryssar att Nato och Ryssland inte krigar på riktigt men skulle detta bli sanning så kommer detta faktum att bestå i ryssar. De kommer att se Nato som en ännu större motpol.

Sedan denna diskussion om Ukrainas möjlighet att "besegra" Ryssland. Man måste definiera termen "besegra" innan man ens ska försöka diskutera det. Annars blir det bara ett jävla paj-kastande fram och tillbaka. Vad innebär en seger för Ukraina?

Nja, man hade bombat flygfält och annat inne i Ryssland. Dock hade man inte haft ambitioner på att annektera någonting eller slå till mot civila mål i Ryssland.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in