2024-06-09, 11:40
Moderator
Mr.Woodss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kratatch
Fair enough. Det kan jag köpa att man inte upptäcker det då.
Men fortfarande en timestamp är alltid good etikett att nämna så personen du pratar med slipper lyssna på hela videon/podcasten när man vill höra/se det som påstås.
Grejen är ju att det är ingen passage om 30 sekunder man kan lyssna på och få hela bilden av vad han säger...
Nu för tiden är det väldigt svårt att få framför allt ungdomar att ta till sig information som tar längre än ett par minuter att förklara.

Jag kan säkert hitta ett kortare stycke man kan lyssna på där han pratar om just vapnen som säljs vidare av korruta befäl, men det kanske är meningslöst om man numera måste logga in för att lyssna.
Citera
2024-06-09, 11:43
Moderator
Mr.Woodss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Conception
Ukraina steg på den listan ungefär 40 placeringar mellan 2015 till 2022.
https://www.transparency.org/en/cpi/2014

Skiter du i det helt och hållet?
Nej det är väl jättebra.
Citera
2024-06-09, 11:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mr.Woods
Grejen är ju att det är ingen passage om 30 sekunder man kan lyssna på och få hela bilden av vad han säger...
Nu för tiden är det väldigt svårt att få framför allt ungdomar att ta till sig information som tar längre än ett par minuter att förklara.

Jag kan säkert hitta ett kortare ställe man kan lyssna på där han pratar om just vapnen som säljs vidare av korruta befäl, men det kanske är meningslöst om man numera måste logga in för att lyssna.

Utgå inte ifrån att alla är ungdomar med tiktoksjukan.
Det skulle ju hjälpa för han som kunde lyssna (jag vägrar av princip att ge info till olika sidor om jag int ehar ett starkt intresse för sidan, numera vägrar jag att ge FB min info eftersom min info på just den här sidan kapades, så det är inget på min sida då hade det hänt från andra sidor också).
Citera
2024-06-09, 11:45
Medlem
Conceptions avatar
Citat:
Nej det är väl jättebra.
Uppenbarligen tycker du inte det då du ljuger om att Ukraina är ett av världens mest korrupta länder.
Citera
2024-06-09, 11:46
Medlem
Clay Allisons avatar
Citat:
Han säger mer än så, du behöver tyvärr vara prenumerant för att höra hela intervjun.
Hur jag ser på saken spelar väl ingen roll? Ledarna vill ha ett fortsatt krig, och då är det vad vi kommer få.

Nej men varför ha ett diskussionsforum? Ledarna gör ju som de vill ändå, och folk kan inte få reda på mina argument, för de ligger bakom betalvägg.

🤷🏽‍♂️
Citera
2024-06-09, 11:48
Medlem
Snubchurps avatar
Citat:
Nu hittar du på saker som jag inte sagt. Det är så ni alltid jobbar. Håller man inte med om allt ni säger, och höjer Ukraina till skyarna som en blomstrande demokrati, blir man utnämnd till ryZZk agent eller dylikt. Det har varit lärorikt att diskutera lite i den här tråden. Nu har jag en helt annan förståelse för psykologin hos gemene NATO-får.

Det är väl samma sak från "er" sida, man är ett får om man helt fördömer attacken.

Om inte Ryssland gått in i Ukraina den 24 februari 2022 och lagt ned sina provokationer. Vad hade hänt då tror du? Vad är det egentligen som ska diskuteras?

Det här är som debatten om grov brottslighet. Alla snyfthistorier och sympatier läggs på gärningsmännen. På samma sätt så försöker ni skapa sympatier för Ryssland när det inte finns någon anledning till det i över huvud taget.
Citera
2024-06-09, 11:50
Moderator
Mr.Woodss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Clay Allison
Nej men varför ha ett diskussionsforum? Ledarna gör ju som de vill ändå, och folk kan inte få reda på mina argument, för de ligger bakom betalvägg.

🤷🏽‍♂️
Men för helvete. För det första så är det inte en betalvägg, utan det verkar vara ett gratiskonto de vill att jag skall skapa när jag öppnar länken i en inkognitoflik.
För det andra visste jag inte om att de börjat stänga in intervjuerna, eftersom jag alltid är inloggad.
Citera
2024-06-09, 11:54
Moderator
Mr.Woodss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Snubchurp
Det är väl samma sak från "er" sida, man är ett får om man helt fördömer attacken.

Om inte Ryssland gått in i Ukraina den 24 februari 2022 och lagt ned sina provokationer. Vad hade hänt då tror du? Vad är det egentligen som ska diskuteras?

Det här är som debatten om grov brottslighet. Alla snyfthistorier och sympatier läggs på gärningsmännen. På samma sätt så försöker ni skapa sympatier för Ryssland när det inte finns någon anledning till det i över huvud taget.
Vad som skall diskuteras är väl egentligen att Ukraina börjat skjuta in över gränsen till Ryssland, och det är ju en helt logisk utveckling när de blir invaderade av Ryssland.
Jag tror att ryssarna behöver höra flyglarm lite oftare och att det smäller lite här och där för att missnöjet med regimen skall växa.
Citera
2024-06-09, 11:59
Medlem
Clay Allisons avatar
Citat:
[…]

Hur jag ser på saken spelar väl ingen roll? Ledarna vill ha ett fortsatt krig, och då är det vad vi kommer få.

Det var väl detta jag anmärkte mest på. Om ’ledarna’ gör vad de vill, och det inte spelar nån roll hur vi medborgare ser på saken, så är kanske diskussionsforum överflödiga?

Sen har de en grej mot länkposter på detta forum. Tanken är väl att argument ska framföras i trådar, och att man inte ska behöva kolla filmklipp, läsa artiklar etc, för att veta vad nån menar
Senast redigerad av Clay Allison 2024-06-09 kl. 12:02.
Citera
2024-06-09, 12:16
Moderator
Mr.Woodss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Clay Allison
Sen har de en grej mot länkposter på detta forum. Tanken är väl att argument ska framföras i trådar, och att man inte ska behöva kolla filmklipp, läsa artiklar etc, för att veta vad nån menar
Jo absolut. Och eftersom det efterfrågades källa på något jag påstått så postade jag en länk som jag också förklarade vad den innehöll.

Tänk att folk här försöker skjuta ner varje detalj i allt jag skriver.
Ni blir så triggade av att alla inte tycker exakt som ni, så att alla till buds stående medel måste tas till, för att misstänkliggöra och misskreditera meningsmotståndaren.
Senast redigerad av Mr.Woods 2024-06-09 kl. 13:03.
Citera
2024-06-09, 12:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av PK-befriad
Orban, Salvini, Le Pen, AfD, AfS, Trump mfl har valt förnuftets väg. Synd att SD har valt krigshetsen väg likt resten av globalisterna. Men de har ju judepiskan på sig.

Nu har du "missförstått" igen. "Krigshets" är det den psykotiske dvärgen i kremls som står för, ty det är hen, och ingen annan, som ägnar sig åt att invadera, ockupera, annektera och föra imperialistiska anfallskrig mot fredliga grannländer, eller hur?
Citera
2024-06-09, 12:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kratatch
Ryssar som följer lagen är en oxymoron. Förklara för mig det här, hur ska ni få in Estland, Lettland, Litauen, Polen och Öst-Tyskland att återasnluta sig till Sovjetunionen som ni vill återuppväcka? Vad tror ni att ni får ut av det här efterblivna spelet? Tror ni att väst kommer sluta stödja Ukraina för att Ryssen har bestämt sig för att Sovjets upplösning var illegalt?

Citat:
Ursprungligen postat av plastdunkk
om Gorbatjovs beslut bryter mot konstitutionen så är det väl ganska självklart?

dvs allt efter det beslutet är olagligt?

alla republiker måste betala för investeringar? innan utträde?

otrevligt och talande att du säger att man kan kan välja vad man säljer a stöda , vi skiter i lagarna

Med ditt "resonemang" (vilket delas av andra ryssar med avsaknad av kognitiv förmåga) var det givetvis "olagligt" av ryssland (i sovjetunionens skepnad) att stjäla allt i "republikerna" när de ockuperades av ondskans imperium. När skall ryssland betala tillbaka vad de stal? När kommer Königsberg (vad du kallar kaliningrad) att "återgå" till sin rättmätige ägare?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in