2024-06-08, 17:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av PleaseIgnore
Om det varit sverige, norge, finland eller nåt där vi snabbt tagit in folk för att vinna röster som inte förstår samhället, så kanske.

I det här fallet säger både polis och invånare att dom inte har den typen av brottslighet, och givet hur liten ön är .. så för all del. Man får lite tanken till att fundera över en våldsliga på Fårö, för att jämföra.

Frågan är om det är något man skulle säga då man i huvudsak lever av turistnäringen?
Citera
2024-06-08, 17:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av viperstyle
Frågan är om det är något man skulle säga då man i huvudsak lever av turistnäringen?
Ön är nästan för liten för att leva av det. Två hotell? Ok, jag drog över googlemaps jox lite snabbt men det är inte Bali, direkt.

Men det som jag tog fäste på var två lokalinvånare som blev förvånade när brott drogs upp .. som om "va? sånt gör vi inte".

Men å andra sidan kanske dom har en invandrad afrikan nu.
Citera
2024-06-08, 17:59
Avslutad
Citat:
Ön är nästan för liten för att leva av det. Två hotell? Ok, jag drog över googlemaps jox lite snabbt men det är inte Bali, direkt.

Men det som jag tog fäste på var två lokalinvånare som blev förvånade när brott drogs upp .. som om "va? sånt gör vi inte".

Men å andra sidan kanske dom har en invandrad afrikan nu.

Förr i tiden var Grekland det säkraste landet att resa i. Grekerna sågs som mycket ärliga personer och bodde man där länge så hörde man aldrig talas om brott.
Citera
2024-06-08, 18:01
Medlem
Citat:
.. wait, what?

Jag har glömt vad den lilla flickan hette som försvann mystiskt, jag tror det var i Spanien. Föräldrarna från England var på någon tillställning och flickan kvar på hotellet.

Här med Mosley finns också många mystiska omständigheter. Men det är inte otänkbart att han var deprimerad.

Han strävade mot evigt liv men kände att han blev äldre hela tiden. Det kan ha gjort honom deprimerad och kanske han gick vilse.
Citera
2024-06-08, 18:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av utred
Dessutom hur kan han lämna frun ensam i hettan och ödemarken ?

Kanske för att frun var kall mot honom.
Citera
2024-06-08, 18:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ShariaInstructor
Jag har glömt vad den lilla flickan hette som försvann mystiskt
Madeleine McCann. Och vad har det med ditt yrriga inlägg att göra?
Citera
2024-06-08, 18:05
Medlem
Citat:
Madeleine McCann. Och vad har det med ditt yrriga inlägg att göra?

Ja du har rätt. Madeleine McCann var det. Det fallet sitter djupt i mig.

Jag vet att jag virrar till det ibland.

Detta fallet med Mosley går mig på nerverna men jag groggar upp snart.
Citera
2024-06-08, 18:09
Medlem
Citat:
Detta fallet med Mosley går mig på nerverna men jag groggar upp snart.
Han är död, och det är tragiskt, det som kvarstår är att hitta på varför. Enligt tråden OCH mig - vi är ense för en gångs skull - verkar det luta åt olycka med självmord som knappt inkvalificerad 2:a. Andra teorier som horor hit eller dit, Big Pharma, eller nån konkurrent inom diet som varit i tråden ges ingen kredibilitet.

Men att få klarhet vore bra, för familjen alltså. VI har ingen som helst plattform att kräva information men well .. om den finns ..
Citera
2024-06-08, 18:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av sirsia0
Förr i tiden var Grekland det säkraste landet att resa i. Grekerna sågs som mycket ärliga personer och bodde man där länge så hörde man aldrig talas om brott.

Grekerna är fortfarande ärliga och vänliga personer rent generellt. De flesta problem kommer från annat håll.
Citera
2024-06-08, 18:20
Medlem
”The mayor of Symi has promised there will be a thermal-imaging helicopter arriving soon, after admitting sniffer dogs are struggling with the intense heat.”

https://www.telegraph.co.uk/world-news/2024/06/08/michael-mosleys-wife-vows-she-wont-lose-hope-after-unbearab/
Citera
2024-06-08, 18:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ost1000
”The mayor of Symi has promised there will be a thermal-imaging helicopter
Det fungerar bara om han fortfarande är vid liv - annars får du omgivningstemperatur.

Dag 1 hade det kanske varit en sak, men inte dag 4 som vi nu e på. "Bättre sent än aldrig"-talesättet gäller bara skattebetalningar, inte räddningsinsatser.
Citera
2024-06-08, 18:27
Medlem
colis avatar
Citat:
Jag har glömt vad den lilla flickan hette som försvann mystiskt, jag tror det var i Spanien. Föräldrarna från England var på någon tillställning och flickan kvar på hotellet.

Här med Mosley finns också många mystiska omständigheter. Men det är inte otänkbart att han var deprimerad.

Han strävade mot evigt liv men kände att han blev äldre hela tiden. Det kan ha gjort honom deprimerad och kanske han gick vilse.

Madeleine McCann försvann som nästan fyraåring i maj 2007. Det verkar vara på väg att klaras upp och var sannolikt ett pedofilbrott.

Den 67-årige hälsoguron proklamerade visserligen att rätt kost gör någon yngre, men ner till pedofilnivå som offer kommer man nog inte.

Ön verkar liten, fredlig, varm, solig och karg. Tror inte på brott, men på en olycka eller plötslig sjukdom där han blivit liggande någonstans. Tyvärr överlever man inte så länge i den hettan.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in