2024-06-08, 14:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av adina
Angående amning barnen själva kan ju sagt att de just brukade amma , flaska drack allt på fortfarande vid 5-6 år och bara det är avvikande om man är noggrann med vilken ersättning de ska ha om det samtidigt påstås att det bara ges när barn är sjuka och inte vill äta
Detta vet varken du eller jag huruvida barnen "kan ha sagt att de brukade amma"? Ännu ett av dina antaganden. Hur ställdes exempelvis då frågan om den ställdes? Visste barnen vad "amma" är?
Jag frågade hur förälder bevisar att man INTE har ammat sina barn.

Välling vid 5-6-åldern är inget speciellt konstigt. Finns massor av föräldrar som ger det vid vissa tillfällen, kan vara kvällstid vid nattning, förkylning, olika tillfällen. Starta en tråd om det i något familjeforum så får du se. Det är just detta som kallas godtycklighet. Dina personliga tyckanden.
2024-06-08, 14:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av DrFilip
Detta vet varken du eller jag huruvida barnen "kan ha sagt att de brukade amma"? Ännu ett av dina antaganden. Hur ställdes exempelvis då frågan om den ställdes? Visste barnen vad "amma" är?
Jag frågade hur förälder bevisar att man INTE har ammat sina barn.

Välling vid 5-6-åldern är inget speciellt konstigt. Finns massor av föräldrar som ger det vid vissa tillfällen, kan vara kvällstid vid nattning, förkylning, olika tillfällen. Starta en tråd om det i något familjeforum så får du se. Det är just detta som kallas godtycklighet. Dina personliga tyckanden.
Jag känner inte till någon som ger välling i nappflaska till stora barn när de är sjuka , stora barn lär knappt ens acceptera en nappflaska om de inte är vana med detta och aldrig slutat med flaska, inget av mina barn använde nappflaska efter 2 år och inget av mina barnbarn har använt detta efter den åldern heller .
De flesta ser till att barn dricker ur pipmugg osv tidigt eftersom det är så mycket bök med att hålla napp till flaska ren och hålla koll på att den inte blir lite trasig när barn fått ordentligt med tänder och kan få för sig att tugga .
Barnen det gäller var inte åldersadekvata utan mycket yngre i sättet .
2024-06-08, 15:13
Medlem
Citat:
Jag känner inte till någon som ger välling i nappflaska till stora barn när de är sjuka , stora barn lär knappt ens acceptera en nappflaska om de inte är vana med detta och aldrig slutat med flaska, inget av mina barn använde nappflaska efter 2 år och inget av mina barnbarn har använt detta efter den åldern heller .
De flesta ser till att barn dricker ur pipmugg osv tidigt eftersom det är så mycket bök med att hålla napp till flaska ren och hålla koll på att den inte blir lite trasig när barn fått ordentligt med tänder och kan få för sig att tugga .
Men du skulle ju startat den där tråden och fråga där.

Jaha, jag hade ingen aning om att du är nära bekant med F*a och träffade barnen regelbundet med henne. Du verkar känna väldigt många utsatta föräldrar och barn med dina över 2.200 inlägg här i tråden där du påstår olika saker om dessa föräldrar och barn och skadar dem allvarligt. Hur mycket får du i pröjs?
2024-06-08, 15:36
Medlem
Citat:
Okej, jag har gjort jobbet åt dig, letat upp en tråd från familjeliv där det står om nappflaskor till 5-åringar.

https://www.familjeliv.se/forum/thread/17971531-flaska-till-snart-5-aring
"Nappflaska till snart 5-åring?"
283 olika inlägg i frågan, positiva och negativa.

Som du ser finns det väldigt olika åsikter. Ska man omhänderta deras barn då menar du som ger nappflaska till sina 5-åringar? Sedan på köpet kanske någon av dessa 5-åringar kanske har svårt att säga R?

Vilket jävla skämt! Nämndemän och domstolar som på allvar förfasas över sådana grejer?
2024-06-08, 15:41
Medlem
Citat:
Det är en del märkligheter där , men att hennes uppväxt varit knepig är nog helt klar och även att den man hon skaffade barn också måste vara en en tveksam person för vilken pappa eller mamma tillåter ens partner utsätta ens barn år efter år för utredningar som mynnar ut i noll .
Förstår dessutom som att de separerade när barnen var bara väldigt små pappan har dessutom nya barn med sambon som också bör påverkas av att deras mamma ägnar tid åt att jävlas med deras halvsyskons mamma , halsyskon som regelbundet är hos dem .
Bildar man familj med någon som redan har barn accepterar man partners liv och ser de tidigare barnen som del av nya familjen och låter bli deras förälder och visar inte negativitet mot deras förälder oavsett vad man tycker

Wow Adina du måste anse dig vara perfekt. Tänk hur mycket fel du letar på varje person. Sjukligt
2024-06-08, 15:44
Medlem
Citat:
Men du skulle ju startat den där tråden och fråga där.

Jaha, jag hade ingen aning om att du är nära bekant med F*a och träffade barnen regelbundet med henne. Du verkar känna väldigt många utsatta föräldrar och barn med dina över 2.200 inlägg här i tråden där du påstår olika saker om dessa föräldrar och barn och skadar dem allvarligt. Hur mycket får du i pröjs?
Du vet tydligen inte att det ligger ute 20+ domar gällande F*a och hennes barn utlagda offentligt där det finns diverse utdrag ur utredningar som gjorts ?
Man behöver inte personligen känna föräldrar och barn man kan känna till och lyssna samt läsa domar för att själv bilda sig en uppfattning .

Allt är offentligt antingen genom föräldrar som fritt sprider skit om sina barn på tiktok där barn på deras skolor får veta att de kissar ned sig , inte kan prata ordentligt, inte har vänner, är stökiga i skolan, blir utsatta av sin andre förälder , inte kan sköta basal hygien osv , allt och mer därtill sitter föräldrar och berättar på tiktok utan en tanke på att barn kan identifiera vem det handlar om inte minst när de också hälsar till sina barn med namn ...
2024-06-08, 16:05
Medlem
Citat:
Okej, jag har gjort jobbet åt dig, letat upp en tråd från familjeliv där det står om nappflaskor till 5-åringar.

https://www.familjeliv.se/forum/thread/17971531-flaska-till-snart-5-aring
"Nappflaska till snart 5-åring?"
283 olika inlägg i frågan, positiva och negativa.

Som du ser finns det väldigt olika åsikter. Ska man omhänderta deras barn då menar du som ger nappflaska till sina 5-åringar? Sedan på köpet kanske någon av dessa 5-åringar kanske har svårt att säga R?

Vilket jävla skämt! Nämndemän och domstolar som på allvar förfasas över sådana grejer?
Familjeliv ? Tandläkare mfl har inga positiva saker att säga om nappflaska till stora barn utan några funktionshinder
2024-06-08, 16:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Gubba-Klubba50
Wow Adina du måste anse dig vara perfekt. Tänk hur mycket fel du letar på varje person. Sjukligt
Fast nu letade jag inga fel utan tvärtom gällande MammaE där närstående år efter år anmält henne och gjort så att barnet drabbats av utredning efter utredning och dessutom blivit omhändertaget under en period , något som inte bara påverkat barnet utan syskon högst troligt även halvsyskonen. Vem vet vad pappans nya barn fått höra hemma om MammaE och hur det påverkar bilden av sina halvsyskon när de istället kunnat se dessa som bara syskon som inte alltid bor tillsammans med dem . Mina barn har halvsyskon , de räknar varandra som
syskon och inte som halvsyskon
2024-06-08, 16:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Gubba-Klubba50
Ja, sjukligt är bara förnamnet.
2024-06-08, 16:36
Medlem
Citat:
Ja, sjukligt är bara förnamnet.
Så du tycker att det är ok att ett ex tillåter sin nya partner trakassera mamman till ens barn och dessutom flitigt umgås med sin fd svärmor och tillsammans göra livet till kaos för exfrun
2024-06-08, 16:37
Medlem
Citat:
Familjeliv ? Tandläkare mfl har inga positiva saker att säga om nappflaska till stora barn utan några funktionshinder
Nu var det ju inte tandläkare vi pratade om. Och inte heller att barnen dricker ur nappflaska dygnet runt. Hade socialtjänsten och kommunjuristen med sig en massa tandläkare i domstolsförhandlingen i F*as och barnens ärende menar du? Eller vart vill du komma? Du är inte inläggsadekvat. Det är väl snart 2.300 meningslösa och för barn skadande inlägg här i tråden du är uppe i?
2024-06-08, 16:41
Medlem
Citat:
Du vet tydligen inte att det ligger ute 20+ domar gällande F*a och hennes barn utlagda offentligt där det finns diverse utdrag ur utredningar som gjorts ?
.
Snart 11.000 inlägg i tråden och du har fortfarande inte fattat att soc hittar på, ljuger och förvanskar i sina utredningar. Utredningar som domstolar litar blint på. Hur mycket får du i pröjs för att sitta här och skada utsatta barn och föräldrar här i tråden nästan dagligen?

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in