Citat:
Ursprungligen postat av
Kalkonkungen
För att ärendet är lågprioriterat hos polisen, Detta även sedan JO uppmärksammat det och ålagt polisen förbättringar.
Dom sätter nån människa som egentligen borde blivit avskedad på den avdelningen. Sen skickar dom människan på nån genuskurs och ärendena högar upp sig.
Sen blir fanskapet till handläggare sjukskriven pga stress av hög arbetsbörda. Sen skall myndigheten ta in en ny handläggare som först behöver certifieras avseende genus och etnicitet men då är det så många ärenden att det blir jobbigt, sjukskrivning. Ny rekrytering, starta om från början.
Låter som på alla kommuner, landsting och regioner så det säkert så även hos polisen.
I mitt distrikt vet jag att dom utbildat flera nya senaste åren.
Sen polisen tog över besiktningen av skjutbanorna fick dom in 2 unga tjejer att sköta det och dom stängde ner 220 av regionens 260 banor deras första år. Det var heeelt galet.
Nu ska dom fått in fler som sköter vapen och skjutbanesidan. Sist hörde jag att dom var 4, alla kvinnor.
Lyckades googla fram en av dom för ett par år sen då det var rejält rörigt med skjutbanorna och då hade hon hand om allt ifrån utbildning av ordningsvakter, alkoholtillstånd och demonstrationstillstånd (för nåt vindkraft). Så dom gör säker en massa "nytta".
Men nu när det handläggs över hela landet bör det ju gå fortare. Eller så får dom ännu mer tid för att fika och gå viktiga kurser.