2024-06-07, 19:15
Medlem
Lagerkommandants avatar
Now we're doomed
Citera
2024-06-07, 19:16
Medlem
QxZtVyPrQ9981AZXs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lagerkommandant
Now we're doomed

Hahaha, han sa knappt något av substans.
Citera
2024-06-07, 19:17
Medlem
Lagerkommandants avatar
Citat:
Ursprungligen postat av QxZtVyPrQ9981AZX
Hahaha, han sa knappt något av substans.

Sant.
Samtidigt så var/är förmodligen GameStop fullt upptagna med att sälja sina 75 miljoner aktier.

Ju lägre axien går ju bättre köpläge. Köper mer än gärna på $10.
Citera
2024-06-07, 19:23
Medlem
Citat:
Now we're doomed
Varför?
Volymen över 200 mille. Om gme sålt låt säga 20 mille idag så är det avsevärda pengar in i bolaget
Citera
2024-06-07, 19:30
Medlem
LiquidTensions avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jagarbara
DFV är ganska så mycket som vanligt men ändå inte en vanlig stream såklart.

Aldrig kollat hans streams förut. Är han alltid såhär packad och snackar nonsens?
Oavsett så avslöjade han ju ingenting öht. Känslig mark såklart, men ändå.

Min tes är att han blev helt ställd av GMEs drag idag och inte riktigt visste vad han skulle säga efter det.

Citera
2024-06-07, 19:48
Medlem
Lagerkommandants avatar
Citat:
Varför?
Volymen över 200 mille. Om gme sålt låt säga 20 mille idag så är det avsevärda pengar in i bolaget

Short squeezen tillfälligt inställd. Ingen raket-resa till månen idag.

Personligen hade jag nog haft mer respekt för honom ifall han stängt sin posse och kört alla följare i röven istället för att låta possen blöda flera hundra miljoner dollar.
Citera
2024-06-07, 19:54
Medlem
Lagerkommandants avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LiquidTension
Aldrig kollat hans streams förut. Är han alltid såhär packad och snackar nonsens?

Min tes är att han blev helt ställd av GMEs drag idag och inte riktigt visste vad han skulle säga efter det.

Gissar att mannen trollade media och trollade dem hårt.

Tror som du, nog inte många som såg att företaget skulle passa på att sälja 75 miljoner aktier såhär nära inpå förra försäljningen som gav en miljard dollar. Att han inte agerade på det fick mig att tvivla på om han lyckas driva den här hypen vidare.
Gissar att han siktade på att bli miljardär med den affären. Undrar om girighet fick det bästa av honom.
Senast redigerad av Lagerkommandant 2024-06-07 kl. 19:59.
Citera
2024-06-07, 20:09
Medlem
Citat:
Gissar att mannen trollade media och trollade dem hårt.

Tror som du, nog inte många som såg att företaget skulle passa på att sälja 75 miljoner aktier såhär nära inpå förra försäljningen som gav en miljard dollar. Att han inte agerade på det fick mig att tvivla på om han lyckas driva den här hypen vidare.
Gissar att han siktade på att bli miljardär med den affären. Undrar om girighet fick det bästa av honom.
Viktigast ändå att han visade sin position. Roaring har ju myndigheterna på sig som vill sätta dit han så är ju besvärligt läge såklart.

Personligen gillar jag att GME tar tillfället i akt att stärka kassan. Men naturligtvis börjar det fresta på tålamodet hos många som haft aktierna ett par år.
Personligen är jag beredd att förlora hela värdet på mina 70 aktier men klart den som satsat en betydligt större del av sin ekonomi vill ju inte att så sker.
Citera
2024-06-07, 20:33
Medlem
LiquidTensions avatar
Citat:
Viktigast ändå att han visade sin position. Roaring har ju myndigheterna på sig som vill sätta dit han så är ju besvärligt läge såklart.

Personligen gillar jag att GME tar tillfället i akt att stärka kassan. Men naturligtvis börjar det fresta på tålamodet hos många som haft aktierna ett par år.
Personligen är jag beredd att förlora hela värdet på mina 70 aktier men klart den som satsat en betydligt större del av sin ekonomi vill ju inte att så sker.

RK visade sin position tidigare och GME svarade nu genom at kasta ut 75M aktier till MM.

Oklart hur man ska tolka det men det är inte till fördel för DFV/MOASS iallafall. Tyvärr.
Citera
2024-06-07, 22:29
Medlem
Lagerkommandants avatar
https://www.reddit.com/r/Superstonk/..._owned_by_dfv/

Det här är ju bara så grymt bra. Sammanfattar det hela perfekt.
Nationell TV sänder direkt och DFV öppnar sådär f*king geni.
Citera
2024-06-07, 23:05
Medlem
QxZtVyPrQ9981AZXs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LiquidTension

Han har ögonen på sig och tror han var tvungen att sitta kvar i positionen, plus att han blev ställd antagligen av utspädningen av aktier.

Han lär säkert ha likviderat nu efteråt.
Citera
2024-06-08, 02:29
Medlem
Hyperkits avatar
Han kom.
Tog en öl.
Skröt om sina pengar.
Fick GME a störta.

Bara NPCer HODL
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera