2024-06-07, 19:43
  #10633
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kurt-sune
Exakt. Trådstarten är ytterst diffus och det finns inget som säger att det bara negativ kritik som ska framföras mot personer som ser ut att må mycket dåligt. Mycket pga hur de behandlats av socialtjänsten.

Jag tror knappast att hon var på det sättet innan barnen omhändertogs, utan det har förstås tagit mycket hårt på henne precis som det skulle göra på vem som helst. I vissa klipp på henne så tycker jag att hon verkar vara ganska balanserad också i sitt sätt att kommunicera.

Här har hon ju 100% rätt i sin kritik mot socialtjänsten och pratar på ett balanserat och logisk sätt:

https://swebbtv.se/w/jodBindd96WfYuZSboZeXc

Kritiken från hennes sida mot socialtjänsten kan sannolikt vara helt korrekt, eftersom det inte är någon ordning överhuvudtaget på soc utredningar och sätt att utreda barnärenden. Om man kritiskt skulle granska allt hennes material så skulle det säkert gå att hitta mycket tveksamheter också.
Det är ju stor skillnad på att prata med förövarna än att prata med andra människor om hela problemet. Dels kan du lyssna på Guldtands poddcast nr. 195 som släpptes för några veckor sedan och även kolla någon live.

Sedan vet jag inte riktigt vad du grundar dina tveksamheter på. Men hur som helst, socialtjänsten är riktigt riktigt farliga.
2024-06-07, 19:51
  #10634
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av DrFilip
Ja som vanligt förvränger du grejer som du har gjort i denna tråd i över 2.200 inlägg, utan någon slags tanke på hur illa detta drabbar utsatta barn och föräldrar.
Läs trådstarten noga, egentligen skulle den enbart handla om F*a men den har utvidgats till alla som ni hör talas om som har fått sina barn bortryckta, och givetvis hör då det F*a själv påstår hemma här, att soc gör fel.
Eftersom F*a aldrig pratar om de få gånger som soc gör rätt, hör exempelvis inte det hemma här.
Soc ljuger. Soc hittar på. Soc förvränger.
Om du inte är nöjd med tråden finns det en del val , lämna den eller starta en egen tråd där du tydligt väljer själv vad du vill prata om
2024-06-07, 19:53
  #10635
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av DrFilip
Det är ju stor skillnad på att prata med förövarna än att prata med andra människor om hela problemet. Dels kan du lyssna på Guldtands poddcast nr. 195 som släpptes för några veckor sedan och även kolla någon live.

Sedan vet jag inte riktigt vad du grundar dina tveksamheter på. Men hur som helst, socialtjänsten är riktigt riktigt farliga.
Inte direkt så att podden gav en bättre bild av F*a snarare tvärtom vilket hon tydligen inte förstår eftersom gärna vill att folk ska lyssna på den
2024-06-07, 19:55
  #10636
Medlem
kurt-sunes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DrFilip
Det är ju stor skillnad på att prata med förövarna än att prata med andra människor om hela problemet. Dels kan du lyssna på Guldtands poddcast nr. 195 som släpptes för några veckor sedan och även kolla någon live.

Citat:
Ursprungligen postat av DrFilip
Sedan vet jag inte riktigt vad du grundar dina tveksamheter på. Men hur som helst, socialtjänsten är riktigt riktigt farliga.
Jag menar att utredningarna innehåller tveksamheter. Det är snarare en regel än ett undantag att socialtjänstens barnutredningar är grundlagsvidriga.

Ja det pga upplägget och att rättssäkerhet helt saknas i barnärenden, så är socialtjänsten den i särklass farligaste myndigheten av alla. Det är ingen slump att de inte får in så många orosanmälningar som de önskar. Många vet vad det riskerar att leda till för barnen och föräldrarna och det blir oftast bara värre av soc "hjälp".
2024-06-07, 21:09
  #10637
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kurt-sune
Ja eller åtminstone inser att de har allvarliga personlighetsstörningar. Det som är skrämmande är att det är många som har sådana här sjuka åsikter som om de vore i trans eller någon form av masspsykos och kan inte ta in att svensk socialtjänst har stora brister och att utredningarna så långt ifrån rättssäkra man kan komma.

Jag håller helt med dig. Det är sorgligt. Det finns inte en studie som visar att barn får det bättre när socialtjänsten ingriper.
2024-06-07, 21:31
  #10638
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kurt-sune
Jag menar att utredningarna innehåller tveksamheter. Det är snarare en regel än ett undantag att socialtjänstens barnutredningar är grundlagsvidriga.

Ja det pga upplägget och att rättssäkerhet helt saknas i barnärenden, så är socialtjänsten den i särklass farligaste myndigheten av alla. Det är ingen slump att de inte får in så många orosanmälningar som de önskar. Många vet vad det riskerar att leda till för barnen och föräldrarna och det blir oftast bara värre av soc "hjälp".

Ja, men de allra flesta som aldrig varit i närheten av en lvu-utredning själv, i sin närhet eller som professionell skulle aldrig i sina vildaste drömmar kunna tänka sig att det går till som det gör när dessa socialsekreterare gör sina såkallade lvu-utredningar. Rena tramset, rena viskleken. Horribelt. Om folk bara visste.

F*a har berättat i sina lives att hon i början gick den vanliga vägen, den tysta och snälla, men när ingenting hjälper mot socialtjänstens maktmissbruk och lögner måste man hitta nya vägar. Folk måste få veta. Och det ska Family United ha cred för. 2021 demonstrerades det över hela landet men allt kvävdes när utländsk arabisk media fick nys om detta. Ibland blir det fel när journalister ska rapportera och , även där har nog den berömda viskleken ett finger med i spelet.

Men myndigheter utnyttjade detta misstag och började kalla allt för desinformation. Förut hade detta missförhållande om soc och barnen hållt sig i sin linda, men då 2021 bubblade det bland människor och det började sippra ut. Då drog man till med storsläggan. Kallade allt för desinformation. Man kvävde protesterna.
2024-06-07, 22:01
  #10639
Medlem
kurt-sunes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DrFilip
Ja, men de allra flesta som aldrig varit i närheten av en lvu-utredning själv, i sin närhet eller som professionell skulle aldrig i sina vildaste drömmar kunna tänka sig att det går till som det gör när dessa socialsekreterare gör sina såkallade lvu-utredningar. Rena tramset, rena viskleken. Horribelt.
Jag hoppas att det kommer att läcka ut stora mängder fingerade utredningar och journalanteckningar, så att svenska folket får läsa själva hur det går till när maktgalna och outbildade människor skriver sina utredningar och s.k analyser och "bedömningar".

Citat:
Ursprungligen postat av DrFilip
Om folk bara visste.
Fler och fler kommer att få veta. Fler barn ska omhändertas säger tuffe Uffe och till slut kommer det att komma ut vad det är som pågår. Det gäller bara att de som drabbas av maktmissbruket hittar en balanserad strategi och får med sig någon duktig journalist som kan sätta sig in materialet och dela med sig av det på ett smart sätt som skyddar barnens och familjernas integritet. Många kommer att chockas och inte tro att det kan vara möjligt och gå till så i vårt land.

Citat:
Ursprungligen postat av DrFilip
F*a har berättat i sina lives att hon i början gick den vanliga vägen, den tysta och snälla, men när ingenting hjälper mot socialtjänstens maktmissbruk och lögner måste man hitta nya vägar. Folk måste få veta. Och det ska Family United ha cred för. 2021 demonstrerades det över hela landet men allt kvävdes när utländsk arabisk media fick nys om detta. Ibland blir det fel när journalister ska rapportera och , även där har nog den berömda viskleken ett finger med i spelet.
Ja fast hennes nya strategi fungerar inte heller mot soc. De har makten och hon kan inte göra något åt saken, hur rätt hon än må ha. När de väl har barnen har hon ingen talan, eller rättigheter överhuvudtaget. Därför brukar alltid advokaterna ändå ge rådet att sitta still i båten. Eftersom soc godtyckligt kan hålla barn tills de blir vuxna så blir det ännu svårare att göra som hon gör nu.

Vad FU gör nu är inget nytt. Det har hänt förr. Samma grej hände i Munkfors för ca 10 år sedan, där en socialsekreterare fick spel och omhändertog så många barn att IVO började undra vad de pysslar med på den kommunen. Det slutade med att ALLA barn fick komma hem och alla LVU revs upp.

Men vad hände med socialsekreteraren? Hon fick en kvarts mille och jobb i grannkommunen. Föräldrarna fick 10 000 kr var som kompensation. Bara en liten notis om det i SR kan jag hitta.

Det visar att soc står över domstolen och att det i princip är soc som är domstolen, även om det låter som att föräldrar fått en rättvis förhandling och att det är domstolen som tar beslutet om LVU.

Soc behöver bara skriva en utredning och anpassa den efter LVU-mallen så omhändertas i stort sett vilket barn som helst som man vill ha omhändertaget.

Citat:
Ursprungligen postat av DrFilip
Men myndigheter utnyttjade detta misstag och började kalla allt för desinformation. Förut hade detta missförhållande om soc och barnen hållt sig i sin linda, men då 2021 bubblade det bland människor och det började sippra ut. Då drog man till med storsläggan. Kallade allt för desinformation. Man kvävde protesterna.
Myndigheter har hållit på precis likadant i andra frågor. Det var samma visa under pandemin mot alla som protesterade mot de helt vanvettiga åtgärderna, vaccinpass, restriktioner och reseförbud mm. Då kom dessa "factcheckers" som skulle tala om för folk vad de skulle tycka och tänka. Klimatfrågan är en annan klassiker som inte heller får ifrågasättas. Och givetvis är det precis likadant med LVU. Staten kan inte ha fel. Alla som riktar kritik mot staten får "desinformation" stämplat i ansiktet.

Men staten är inte bättre än de sopor som jobbar på socialtjänsten och det är inte några smarta personer direkt. Duktiga personer söker sig till andra yrken och blir inte socialsekreterare.

Det jag finner konstigt är att moderaterna krokat arm med vänsterextremisterna på soc och stämplar all kritik som "desinformation". Jag tror att de flesta politiker (minus de vänsterextrema) vet innerst inne att soc utredningar inte är helt hundra. Men förr eller senare kommer någon nära anhörig eller bekant att råka ut för soc framfart och då kan det nog bli svårt att hålla tyst i längden.
2024-06-07, 22:42
  #10640
Medlem
Inanna-1921s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av adina
Tydligen var kontot på tiktok som såg ut som hennes mamma som snackade skit och blev väl med MammaEs vänner och barn pappans sambo och inte mamman ..
Ja hon sa väl att hon inte var helt hundra säker på att det var hennes mamma utan att det också kunde vara pappans nya tjej, stalkern.
Oavsett är det en jävla skit situation när människor som står en nära beter sig såhär, särskilt när ens egna mamma tar exet o nya flickvännens parti.
2024-06-07, 22:58
  #10641
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Inanna-1921
Ja hon sa väl att hon inte var helt hundra säker på att det var hennes mamma utan att det också kunde vara pappans nya tjej, stalkern.
Oavsett är det en jävla skit situation när människor som står en nära beter sig såhär, särskilt när ens egna mamma tar exet o nya flickvännens parti.
Ja , det ren galenskap att pappan låter sin flickvän terrorisera mamman till hans barn genom att bland annat se till att det blir utredning hos soc år efter år som tydligen bara en gång lett till något . Utsätta sina barn för detta och sedan se vad detta gör med barnen
2024-06-07, 23:02
  #10642
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av adina
Om du inte är nöjd med tråden finns det en del val , lämna den eller starta en egen tråd där du tydligt väljer själv vad du vill prata om
Som vanligt, du förstod inte vad du själv skrev för misstag och du förstod inte heller mitt svar.

Jag väljer exakt det jag vill skriva om och just nu skriver jag det i denna tråd där det hör hemma.

Jag har heller inte förbjudit dig att skriva här, men jag säger att du skadar barn här med dina förvrängda inlägg. Vad du finner för njutning av detta är svårt att veta.
2024-06-07, 23:21
  #10643
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av adina
Inte direkt så att podden gav en bättre bild av F*a snarare tvärtom vilket hon tydligen inte förstår eftersom gärna vill att folk ska lyssna på den
Det är ju som vanligt din fullständigt subjektiva åsikt och då vet vi även att confirmation BIAS är din ledstjärna.
2024-06-08, 00:21
  #10644
Medlem
vajervevarens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av adina
Inte direkt så att podden gav en bättre bild av F*a snarare tvärtom vilket hon tydligen inte förstår eftersom gärna vill att folk ska lyssna på den


En sak som jag undrat över ett tag, och uppmärksammade det i podden, men har varit återkommande i hennes lives också, att hon inte vill nämna sin ålder.

När hon fick frågan både hur gammal hon var och hur gammal hon var när hon fick barnen så svarade hon "70-talist" respektive "i trettio års åldern" om jag minns rätt, det tar 2 sekunder att kolla upp att hon är född 77 (47 år)

Måste vara något typ av komplex hon har, hon är ofta väldigt hatisk mot unga kvinnor, och äldre kvinnor för den delen också.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in