2024-06-07, 12:12
Medlem
David Banners avatar
Borgmästaren på Symi Eleftherios Papakalodoukas säger att det är ”omöjligt” för Mosley att fortsatt vara försvunnen på ett så litet område. Hela ön är bara 60 km²

Kan Mosely ha lämnat ön?
Citera
2024-06-07, 12:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av AGHORIBABA1008
Jag tror att han har mulat.
Han kanske drog iväg till en annan ö…
Citera
2024-06-07, 12:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av David Banner
Borgmästaren på Symi Eleftherios Papakalodoukas säger att det är ”omöjligt” för Mosley att fortsatt vara försvunnen på ett så litet område. Hela ön är bara 60 km²

Kan Mosely ha lämnat ön?
Inte omöjligt. Inte så långt från Pedi går båtar till ett gäng andra öar bl a Cypern, Rhodos, Kos, Kalymnos, Titos mfl.
Han kanske bara ville checka ut ett tag.
Citera
2024-06-07, 12:28
Medlem
Liberty75s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MmeDupin
Han kanske drog iväg till en annan ö…

Det har jag också tänkt. Han kom fram till Simi och fick bara en oemotståndlig lust att dra iväg, bort från allt. Kanske är han på
Kos eller Rhodos.

Tycker dock att nån på färjan borde känt igen honom. Men å andra sidan lägger man sällan märke till enstaka individer om det inte är nån som sticker ut.
Citera
2024-06-07, 12:29
Avslutad
Läser så många fantasier i tråden så tänkte bidra med en

MM och hans fru besöker sina vänner och där upptäcker MM till sin förskräckelse att frun varit otrogen med mannen i huset. Han håller god min efter upptäckten och hela sällskapet åker till stranden med båt. Där blir han mer och mer olustig över den flörtiga atmosfären mellan sin fru och hans manlige vän. Efter ett tag beslutar sig gruppen för att bryta upp men MM behöver vara ensam och smälta allt och vill promenera hem i hettan mitt på dan. Vad han inte räknat med är hur lätt det är att få värmeslag utan nåt på hjässan och inser dessutom att han druckit för lite under dan, har heller inte ätit på många timmar, han blir yr och sätter sig ner för att vila och också för att lugna ner sina känslor efter insikten med otrohetsaffären. Han har heller inte sovit bra och tuppar helt enkelt av och faller ner bakom några höga stenar i en klyfta en bit upp från stigen och blir liggande, hjälplös.

Scenario två. MM tar sig till Pedi, orkar inte gå längre, försöker lifta till Symi, blir upplockad av en blivande mördare som våldtar honom och kastar honom i havet.

Vad tros om de fantasierna?
Citera
2024-06-07, 12:38
Medlem
Peace2023s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sirsia0

MM och hans fru besöker sina vänner och där upptäcker MM till sin förskräckelse att frun varit otrogen med mannen i huset. Han håller god min efter upptäckten och hela sällskapet åker till stranden med båt. Där blir han mer och mer olustig över den flörtiga atmosfären mellan sin fru och hans manlige vän. Efter ett tag beslutar sig gruppen för att bryta upp men MM behöver vara ensam och smälta allt och vill promenera hem i hettan mitt på dan. Vad han inte räknat med är hur lätt det är att få värmeslag utan nåt på hjässan och inser dessutom att han druckit för lite under dan, har heller inte ätit på många timmar, han blir yr och sätter sig ner för att vila och också för att lugna ner sina känslor efter insikten med otrohetsaffären. Han har heller inte sovit bra och tuppar helt enkelt av och faller ner bakom några höga stenar i en klyfta en bit upp från stigen och blir liggande, hjälplös.

Scenario två. MM tar sig till Pedi, orkar inte gå längre, försöker lifta till Symi, blir upplockad av en blivande mördare som våldtar honom och kastar honom i havet.

Hej Sirsia!
Jag har inte följt fallet men minns MM från en dokumentär om den här dieten han förespråkade.
Hur mycket vet man har hänt, avvek han från sällskapet på stranden som du skrev?
Citera
2024-06-07, 12:39
Medlem
David Banners avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sirsia0

MM och hans fru besöker sina vänner och där upptäcker MM till sin förskräckelse att frun varit otrogen med mannen i huset. Han håller god min efter upptäckten och hela sällskapet åker till stranden med båt. Där blir han mer och mer olustig över den flörtiga atmosfären mellan sin fru och hans manlige vän. Efter ett tag beslutar sig gruppen för att bryta upp men MM behöver vara ensam och smälta allt och vill promenera hem i hettan mitt på dan.

Otroheten är långsökt. Frun är en torr och trist 60 åring.

Frun var väl inte med på stranden med det andra paret ?

Som sagt så har Mosely lämnat ön Symi, död eller levande.

Mosely hade varit på stranden med ett annat par. Mobilen hade han glömt på stranden.

Kl 13.30 gick han hemåt i +35 gradig värme, men han är försvunnen sen dess.
Senast redigerad av David Banner 2024-06-07 kl. 12:50.
Citera
2024-06-07, 12:42
Medlem
george.sthlms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av AGHORIBABA1008
Jag tror att han har mulat.

Skulle gissa på att han snavat/trillat och slagit i huvudet. Kommer att hittas i någon bergsskreva
om några dagar.
Citera
2024-06-07, 12:45
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Peace2023
Hej Sirsia!
Jag har inte följt fallet men minns MM från en dokumentär om den här dieten han förespråkade.
Hur mycket vet man har hänt, avvek han från sällskapet på stranden som du skrev?

Jag har läst citaten som publicerats från utländska källor, kommer inte ihåg om det stod om det just där men enl. inlägg i tråden så ska han ha avvikit från övriga sällskapet som tog båten tillbaka men han ville gå.

Otroheten är naturligtvis en överdrift men resten kan ju ha hänt... utom scenario två då

Att han bara skulle ha stuckit ifrån allt och försvunnit på så sätt har jag svårt att tro. Men vem vet vad som försiggår i andras liv? Vad vet jag?...
Citera
2024-06-07, 12:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Dream.71
Håller med om att 25 personer är lite lite.
Å andra sidan är ju ön liten. Så antalet personer i relation till ytan, är kanske inte så litet ändå.
Citera
2024-06-07, 13:03
Medlem
Ovanligt tyst om söket, inga uppdateringar direkt, ingen ny information. Att han finns på land ser jag som omöjligt, finns det ens grottor eller skrevor att gå in i/ramla ner i? Tycker marken se ganska jämn och slät ut förutom längs kusten där det är stenblock. Han måste ju ha hoppat i vattnet mitt på dagen, riskerar man inte att bli upptäckt då om man väljer att försvinna frivilligt? Och varför välja att försvinna längs en sån trafikerad led? Ena stunden känns det som troligast med frivilligt försvinnande, andra stunden inte. Varför mitt på dagen, mitt bland den aktivaste platsen? Obegripligt
Citera
2024-06-07, 13:15
Medlem
Sonnenwendes avatar
Gissar att han tänkte ta ett dopp på vägen till byn men snubblade och föll i vattnet.
Han slog i huvudet och drunknade och kroppen flöt ut en bit i havet.
Alternativt har han fått en depression och håller sig undan frivilligt.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in