2024-06-07, 13:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av lionesse1
Angående hypotesen om att han samarbetade med 23 - hur kommer det sig att han sköts till döds och inte gavs en varning såsom att skjutas i tex benet eller armen?
För att kriget är på riktigt, du tjänar inte något genom att skjuta någon i benet eller armen.

Man skjuter för att döda nuförtiden, spelar ingen roll hur involverad du är.

Det verkar vara relaterat till jordgubben / fox och där vet vi att det inte finns någon gräns
Citera
2024-06-07, 13:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av lionesse1
Angående hypotesen om att han samarbetade med 23 - hur kommer det sig att han sköts till döds och inte gavs en varning såsom att skjutas i tex benet eller armen?

Ser man på träffbilden från olika bilder i media, det är några låga skott, så kanske de var meningen från början. Men så flydde han till hissen och kanske han att se vilka de var på något sätt. Och då valde dom att avsluta de istället
Citera
2024-06-07, 13:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av DeVaLaGott88
Ser man på träffbilden från olika bilder i media, det är några låga skott, så kanske de var meningen från början. Men så flydde han till hissen och kanske han att se vilka de var på något sätt. Och då valde dom att avsluta de istället

Hemskt vilken rädsla han måste ha hunnit känna.
Citera
2024-06-07, 13:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av DeVaLaGott88

Dagens gängkriminella avslutar mot huvudet, inte bröstet. Tror knappast att det har rört sig om en avrättning, det är uppenbart att det är ett snabbt händelseförlopp och att GM inte försäkrar sig att han är avliden
Senast redigerad av dxz-- 2024-06-07 kl. 13:12.
Citera
2024-06-07, 13:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av dxz--
Dagens gängkriminella avslutar mot huvudet, inte bröstet. Tror knappast att det har rört sig om en avrättning

Inte alltid, det beror på vad de handlar om. Och detta var en person med pengar. Och pengar är alltid välkommet när det kommer till såna här klientel. Så ett skott i benet, sen en utpressning på pengar efter det är inte osannolikt.

Jag tror fortfarande på att de handlar om hans samröre med motståndarsidan. Men man kan inte utesluta något just nu
Senast redigerad av DeVaLaGott88 2024-06-07 kl. 13:16.
Citera
2024-06-07, 13:19
Medlem
Var i Hisingen hittades den utbrända bilen? Stor sannolikhet att de anhållna sitter på grund av bilen

Kan passa på att tillägga att bara för att de anhållna är kopplade till södra/norra konflikten, så vill jag inte utesluta att anstiftan kom från en Stockholm-konflikt (23/jordgubben). Vi har ju sett innan att anstiftan brukar hålla sig långt ifrån brottsplats/brottsoffer. Men om det är kopplat till Biskopsgården, så är det med stor sannolikhet Patryck inblandad. Hans lille kusin borde ha dött i Pressbyrån om inte vapnet klickat
Senast redigerad av aahaaotaahaa 2024-06-07 kl. 13:25.
Citera
2024-06-07, 13:28
Medlem
Finns det någon här som kanske vet eller har någon misstanke på vem/vilka det var som sköt Gambino? Jag gissar på snorungar från Biskopsgården eller runtom Backa området.
Citera
2024-06-07, 14:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av BuckshotBill
Han drömde om att bli advokat och ge hälften till välgörenhet. Det är i alla fall den uppfattningen jag får när jag ser hans maskerade videos med pistolfinger.
Ja jag med 💓
Citera
2024-06-07, 14:05
Medlem
Boogie-ads avatar
Citat:
Ursprungligen postat av zadnahoj
Lite missvisande. Han har blivit dömd för ringa narkotika brott (cannabis) för 10 år sedan (när han var 16 år) om man vill klassa det som att han finns med i belastningsregistret lämnar jag till var och en att tolka själv.

Min poäng är att det finns väldigt många icke kriminella i sverige som provade röka en fet när dom var 16.

Edit: Han dömdes till böter vilket försvinner ur belastningsregistret efter 5 år. Han hade alltså inget i sitt belastningsregister vid tiden för mordet.

Så du menar att vi borde klassa det som att han inte hade gjort minsta lilla brottsliga i sitt liv? Även om det bara är ett ringa narkotikabrott som han hade åkt dit för så kan du snabbt lista ut att hade polisen tagit honom varenda gång han begick narkotikabrott minst är 100 gånger. Finns inte en människa i världen som åker dit den enda gången denne gör något olagligt. För varje narkotikabrott jag själv åkt dit på så har jag klarat mig 999 andra gånger.

Tragiskt att folk behöver sätta livet till, men ingen rök utan eld. Det finns en anledning att klyschor är just klyschor.
Citera
2024-06-07, 14:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av TheGreatDeceiver
Känns konstigt att han blev mördad? Vad kan Anledningen vara till att man väntar på honom? Väntar man verkligen på någon om det handlar om avundsjuka? Han måste väl ha gjort något om Någon väntar på att mörda honom.

Vi snackar om en bunt beväpnade och lättstötta barn med noll impulskontroll eller konsekvenstänk. Då behövs ingen vettig anledning. Han kanske tuggade tuggummi tyket? Han kanske hade för snygga kläder? Han kanske använde en textrad som tolkades som en förolämpning? Who knows?
Senast redigerad av BennyBoi 2024-06-07 kl. 14:30.
Citera
2024-06-07, 14:37
Medlem
Okej så uppfattningen jag fått av Gambino är att han var bakom masken en väldigt trevlig och snäll person, tog studenten och pluggade vidare efter det, bodde i Dubai, och hälsade på sin mamma och sin pappa som fyller år.
Han hade flickvän och inte dömd. Han umgicks med folk från norra men han körde inte för någon. Han verkade utåt sett vara en väldigt städad, ordningsam grabb, att han sjunger som han gör kan vemsomhelst göra, det handlar om vad som får flest lyssningar, statistik och ofta är det inte ens dem själva som skriver låtarna, utan har en ghostwriter.
För att ha ”kopplingar” till gäng krävs det så lite som att du råkar känna och umgås med någon, det betyder fortfarande inte att du är INVOLVERAD.

Må du vila i frid.
Citera
2024-06-07, 14:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av zadnahoj
Du citerade inte, du kommenterade.

Nej, jag citerade. Ordagrant. Det var onte mina ord.

Länk?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in