2024-06-06, 10:27
Medlem
Jag tycker att macos över lag är riktigt bra, men en sak som verkligen suger är Finder. Finns det något filhanteringsalternativ som liknar det i Windows kan man köpa? Så länge det inte är en prenumeration
Citera
2024-06-06, 10:39
Medlem
sommarlovs avatar
Förr fanns det bra plugins som fixade bättre funktoner.
Men det blev inkompatibelt för flera år sedan.
Citera
2024-06-06, 13:56
Medlem
a-mortals avatar
terminal
Citera
2024-06-06, 14:03
Medlem
sommarlovs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av a-mortal
terminal
Motivera, annars är förslaget värdelöst.
Citera
2024-06-06, 14:14
Medlem
a-mortals avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sommarlov
Motivera, annars är förslaget värdelöst.
Det är ju bara öppna terminal hantera filerna som på windows. Helt gratis.
Citera
2024-06-06, 14:18
Medlem
a-mortals avatar
För övrigt går det snabbast med spotlight, cmd + mellanslag.
Citera
2024-06-06, 16:51
Moderator
Rassas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av litenjaekel
Jag tycker att macos över lag är riktigt bra, men en sak som verkligen suger är Finder. Finns det något filhanteringsalternativ som liknar det i Windows kan man köpa? Så länge det inte är en prenumeration

Vad är det mer konkret du saknar i Finder jämfört med Utforskaren?
Citera
2024-06-06, 18:26
Medlem
Enterprises avatar
Citat:
Det är en vanefråga. Vad är det du tycker är dåligt?
Citera
2024-06-07, 00:51
Medlem
BeneathTheSurfaces avatar
Den enda riktiga Finder ersättaren som jag känner till är Path Finder, https://www.cocoatech.io
Citera
2024-06-07, 05:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Rassa
Vad är det mer konkret du saknar i Finder jämfört med Utforskaren?

Citat:
Ursprungligen postat av Enterprise
Det är en vanefråga. Vad är det du tycker är dåligt?

Jag tycker inte det är lika användarvänligt och lättöverskådligt, särskilt när man ska skicka filer i im program etc. Har dock hittat en app för ctrl x+v så nu är det iaf lite enklare att flytta filer - inte bara kopiera dom.
Citera
2024-06-07, 07:20
Medlem
Citat:
Jag tycker inte det är lika användarvänligt och lättöverskådligt, särskilt när man ska skicka filer i im program etc. Har dock hittat en app för ctrl x+v så nu är det iaf lite enklare att flytta filer - inte bara kopiera dom.

Låter som du krånglar till det nåt enormt bara för att du inte tål förändringar…

När man flyttar filer i Finder så är det ju busenkelt, oavsett om du kopierar eller flyttar dem fysiskt.

Vore jag dig så skulle jag lagt lite tid på att vänja dig med det som är nytt/annorlunda med Finder jämfört med utforskaren, för det är i de flesta fall både smartare smidigare och enklare i Finder.

Var för köpa en Mac och sen prompt försöka få den att bli en Win/Microsoft, med allt extra krångel det i sig innebär, och på kuppen mer eller mindre stympa din Mac….
Citera
2024-06-07, 08:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Dr Tinnitus
Låter som du krånglar till det nåt enormt bara för att du inte tål förändringar…

När man flyttar filer i Finder så är det ju busenkelt, oavsett om du kopierar eller flyttar dem fysiskt.

Vore jag dig så skulle jag lagt lite tid på att vänja dig med det som är nytt/annorlunda med Finder jämfört med utforskaren, för det är i de flesta fall både smartare smidigare och enklare i Finder.

Var för köpa en Mac och sen prompt försöka få den att bli en Win/Microsoft, med allt extra krångel det i sig innebär, och på kuppen mer eller mindre stympa din Mac….

Ah, en fan boy som tycker vad som helst som Apple gör är det bästa som finns. Det är inte enklare att kopiera en fil, klistra in den, sedan gå tillbaka för att radera den jämfört med att bara klippa ut den och klistra in den. Det är inte ens något att diskutera, det bara är så. Precis som att det är lättare att borra i betong med en slagborr jämfört med en skruvdragare.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in