Citat:
Ursprungligen postat av
Dalulven
Så han började när han var runt 29 år och höll på fram till dess att han var runt 47?
Orkade han på slutet inte dela upp kropparna längre?
Han som såg så harmlös och snäll ut i intervjun ... "den oskyldige arkitekten".
Kan han ha bytt område efter 2011? Eller gick han i dvala som ONS/GSK.
Den senare höll på i åldern 31-41, såvitt jag förstår. 30-årskrisen tycks svår för en del.
Han blev rutinerad och självsäker när ingen kommit efter honom på så lång tid.
Så av bekvämlighet ändrade han sitt MO (modus operandi).
Efter att kropparna hittades 2010 låg han väl lågt eller så bytte han sina "jaktmarker".
Tror inte han kunde sluta jaga/mörda. Det tycks tvångsmässigt i hans fall.
Det som är intressant med ändrat MO är, att nu kan man knyta (misstänka) fler fall till Heuermann.
Det har hela tiden sagts att den som mördade Jessika Taylor mördade även Valerie Mac.
Som båda var dumpade på Manorwille och Gilgo Beach, på samma sätt (halshuggna och underarmar, händer avhuggna, enligt RH.s mordmanual) och inte så långt ifrån varandra.
Polisen trodde från början att det var två mördare i farten eftersom att det var olika MO.
Det sägs också att den som mördade Sandra Costilla mördade även Rita Tangredi och
Collen McNamee . "Seriemördaren" snickaren John Bittrollf har ju misstänkts i de här tre fallen.
Och även dömts för morden på Tangredi och McNamee. Hur det blir med det nu ska bli intressant att följa.
Kanske att snickaren Bittrollf blivit felaktigt dömd?
Nu knyts ju RH till mord över tre decennier och det är inte ovanligt att mördare ändrar MO över tid.
Om jag minns rätt nu så mördade RH Costilla två månader efter att hans första fru tagit ut skilsmässa
och flyttat ut ur huset. Det kan ha varit triggern. Costilla fick motta 50 knivhugg mot kroppen efter döden. Kanske att han tog ut sin ilska för skilsmässan på henne. De två övriga mordoffren hade blivit väldigt illa misshandlade och strypta.
https://www.youtube.com/watch?v=RxF0Rgcwwvg
EDIT: Jag tycker också att han ser snäll och beskedlig ut. I intervjun var han rätt trevlig.
Beviset för att psykopater har en nästan mänsklig sida på deltid i alla fall.
Det är det som gör det så bedrägligt med dem.
Jag förstår att eskorttjejer närmast trodde att han var en tafatt mes och inget att vara rädd för alls.