2024-06-06, 15:53
Medlem
Dishys avatar
Det var väl 19:30 samma kväll hon anmälde.
Citera
2024-06-06, 15:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av okok1
Vissa människor åker till andra länder för att ta sin liv också...

Precis, gav dåliga vibbar att han inte hade med sig sin telefon.
Citera
2024-06-06, 16:00
Medlem
Tror han lever.men gått lite vilse.kan ha början på alzaimer..trots sin hälsostil...bara det att han glömde telefonen..vem glömmer telefon..också jick han helt bort sig.men lever
Senast redigerad av Elins92 2024-06-06 kl. 16:31. Anledning: Lite fel
Citera
2024-06-06, 16:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av exoticspice
Han gick iväg igår klockan 13.30 och hade inte kommit hem i dag på morgonen, då anmäler hans fru honom försvunnen.

Varför anmälde hon inte redan i går kväll, brukar han vara borta så länge när han promenerar?

Enligt engelska nyhetsmedier anmälde hon 19:30 samma kväll.
Citera
2024-06-06, 16:09
Medlem
Cindells avatar
Väldigt sympatisk person som har hjälpt mig med min egen hälsa via sina dokumentärer och böcker.

Jag håller tummarna för att allt är väl med honom.
Senast redigerad av Cindell 2024-06-06 kl. 16:12.
Citera
2024-06-06, 16:11
Medlem
David Banners avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Slutaljugnubog
Snopet sätt att dö efter alla studier och forskning till ett långt liv. Gillar snubben. Troligen har han fått någon sort förvirring av överhettning på stranden, glömt mobilen och ramlar ner i vattnet från någon klippa. Hoppas han återfinns vid liv.

Mosley befann sig på ön för att marknadsföra sitt motto "Ät bra Sov bättre Lev längre"

Kan hända att man glömmer mobilen, men oftast brukar man väl komma på det efter ett tag för att därefter gå tillbaka och hämta den.

Ön är inte speciellt stor, lite mer än två Visingsö till ytan. Tror nog att Mosely kommer att hittas rätt snart. Död eller levande. Kanske har han klättrat ner i en grotta och sen gått vilse där.
Citera
2024-06-06, 16:19
Medlem
welcometorealitys avatar
Han kanske hade följare som försökte lära okunnigt folk att leva hälsosamt, men är totalt okänd för mig.Men jag hoppas att han blir hittad levande, men eftersom media har nappat på nyheten, då tror jag att det är kört för dietisten.
Citera
2024-06-06, 16:20
Medlem
exoticspices avatar
Citat:
Ursprungligen postat av pudrig
Enligt engelska nyhetsmedier anmälde hon 19:30 samma kväll.
Okej, då missförstod jag tiderna.
Citera
2024-06-06, 16:21
Medlem
Känns skumt att han glömmer mobilen på stranden och försvinner samma stund. Vad är oddsen för det?
Citera
2024-06-06, 16:24
Avslutad
Jag tror att han blivit dragen ut med en våg. Hänt mig själv, man har väldigt lite att sätta emot moder natur.
Citera
2024-06-06, 16:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av welcometoreality
Han kanske hade följare som försökte lära okunnigt folk att leva hälsosamt, men är totalt okänd för mig.Men jag hoppas att han blir hittad levande, men eftersom media har nappat på nyheten, då tror jag att det är kört för dietisten.

Okunnigt folk?
Citera
2024-06-06, 16:33
Medlem
David Banners avatar
Citat:
Ursprungligen postat av GoodLord
Jag tror att han blivit dragen ut med en våg. Hänt mig själv, man har väldigt lite att sätta emot moder natur.

Jo, det låter som en rimlig förklaring till att han lämnade kvar mobilen på stranden, men om han skulle känna på vattnet borde han väl ha lämnat kvar skorna också ?

På sista fotot från Facebook med Mosley ser dock havet väldigt lugnt ut. Inte en våg i sikte.

https://www.expressen.se/nyheter/varlden/dietgurun-michael-mosley-saknas-pa-grekisk-o-/
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in