2024-06-06, 12:03
  #10573
Medlem
kurt-sunes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DrFilip
Javisst, träffande spaning, tydligen en nedbrytande miljö på denna socionomutbildning.

Det är något som händer med personer när de läser just den utbildningen. Frågan är vad?

Som exempelvis:

Total oförmåga att se på sig själv i sin yrkesroll med kritiska ögon.

Total oförmåga att kritiskt granska sina egna barnutredningar.

Total oförmåga att sätta sig in i klientens och föräldrarnas perspektiv.

Total oförmåga att följa de mest fundamentala lagarna vi har nämligen om att utredningar ska vara sakliga och objektiva.

Grandios självbild utvecklas och personen tror sig kunna veta saker andra inte vet genom att utveckla rätt "magkänsla".
2024-06-06, 12:16
  #10574
Medlem
kurt-sunes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Nariiouh
Jag bytte också kön och mitt pronomen är nu de/dem.

Det ante mig....
2024-06-06, 12:42
  #10575
Medlem
kurt-sunes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DrFilip
Javisst, träffande spaning, tydligen en nedbrytande miljö på denna socionomutbildning.

Mer kritiska röster börjar höras noterar jag. Kul att se!

https://www.kristianstadsbladet.se/debatt/pa-tiden-att-socialtjansten-granskas-ordentligt/
2024-06-06, 13:28
  #10576
Medlem
Nariiouhs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kurt-sune
Mer kritiska röster börjar höras noterar jag. Kul att se!

https://www.kristianstadsbladet.se/debatt/pa-tiden-att-socialtjansten-granskas-ordentligt/

” Detta är en opinionstext i Kristianstadsbladet. Åsikter som uttrycks är skribentens egna.”

Behövde inte läsa längre än så kurre. Det är ju du själv som skrivit den.


Ps. Fortfarande ingen soctråd.
2024-06-06, 13:33
  #10577
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lailatjej
Nej då, jag bor i en ljus och hyfsat stor villa. Med mina barn. Jag behöver inte plocka ut nåt, det där är allmän vetskap hos alla som roas av Sofia Palms dårskap och det tog mig bara ca 40 sek att skriva det.

Gjorde det precis efter mina fina ungar äntligen somnat. I kväll läste jag Hans och Greta för dem och häxan fick heta Malin med hospitalhåret, jag visade bild på henne i telefonen och dom tyckte det var skitkul och ganska otäckt på samma gång. Perfekt kväll.
Aj aj aj, då ligger du riktigt risigt till, speciellt när du basunerar ut lögner till höger och vänster och påverkar dina barn med dina hjärnspöken. Soc ligger alltid och lurar i vassen.

Självklart sitter du i en mörk kammare, något annat vore orimligt.

Du inbillar dig att det alltid behövs någon anledning för LVU. Du är så grundlurad.
2024-06-06, 13:34
  #10578
Medlem
Nariiouhs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DrFilip
Aj aj aj, då ligger du riktigt risigt till, speciellt när du basunerar ut lögner till höger och vänster och påverkar dina barn med dina hjärnspöken. Soc ligger alltid och lurar i vassen.

Självklart sitter du i en mörk kammare, något annat vore orimligt.

Du inbillar dig att det alltid behövs någon anledning för LVU. Du är så grundlurad.

Visste inte att KGB bytt namn till soc.
2024-06-06, 13:48
  #10579
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Nariiouh
” Detta är en opinionstext i Kristianstadsbladet. Åsikter som uttrycks är skribentens egna.” Behövde inte läsa längre än så kurre. Det är ju du själv som skrivit den.

Kurreburre föredrar kvällspress och opinionsartiklar framför evidens. Dvs så länge som det inte gäller BBIC (som enbart fungerar som ett av flera metodstöd i FOI-utredningar), då krävs det stark evidens (vilket överlag inte finns till de olika metodstöd som används inom verksamheter inom privat- och offentlig sektor).


Citat:
Ps. Fortfarande ingen soctråd.

Nej, precis. Den som vill älta generell barnstjälarkritik mot socialtjänsten kan med fördel göra det i den specifika tråd som finns för just det ämnet:
(FB) Socialtjänsten tar barn från familjer

Sett till det flitiga postandet är Kurreburre väl medveten om trådens existens så frågan är vad den gör i denna tråd? OT till mod är på sin plats.



Det vore önskvärt om alla slutade besvara socialtjänsthatarna och återgick till ämnet och bara besvarade trådadekvata poster:
Citat:
Ursprungligen postat av Maximilians
Vad har hänt med Jessica på SiblingsUnited? Hon är helt sjukt hyper på sina tiktok lives de senaste dagarna.
__________________
Senast redigerad av Septemberflicka 2024-06-06 kl. 14:41.
2024-06-06, 14:09
  #10580
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Nariiouh
” Detta är en opinionstext i Kristianstadsbladet. Åsikter som uttrycks är skribentens egna.”

Behövde inte läsa längre än så kurre. Det är ju du själv som skrivit den.


Ps. Fortfarande ingen soctråd.

Citat:
Ursprungligen postat av Septemberflicka
Kurreburre föredrar kvällspress och opinionsartiklar framför eviden. Dvs så länge som det inte gäller BBIC (som enbart fungerar som ett av flera metodstöd i FOI-utredningar), då krävs det stark evidens (vilket överlag inte finns till de olika metodstöd som används inom verksamheter inom privat- och offentlig sektor).




Nej, precis. Den som vill älta kritik mot socialtjänsten kan med fördel göra det i den specifika tråd som finns för just det ämnet:
(FB) Socialtjänsten tar barn från familjer

Sett till det flitiga postandet är Kurreburre väl medveten om trådens existens så frågan är vad den gör i denna tråd? OT till mod är på sin plats.



Det vore önskvärt om alla slutade besvara socialtjänsthatarna och återgick till ämnet och bara besvarade trådadekvata poster:
Tydligen har ingen av er kunnat läsa och förstå trådstarten.
2024-06-06, 14:39
  #10581
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av DrFilip
Tydligen har ingen av er kunnat läsa och förstå trådstarten.

Har du följt tråden så vet du att den modererats utifrån Palm och hennes FU inkl. FUs sk nätverk. Nu har dock tråden tagit ett helt nytt spår och kommit att handla om socialtjänsten. Rimligen hör sådana diskussioner hemma i den ämnesspecifika tråden: (FB) Socialtjänsten tar barn från familjer.
2024-06-06, 14:40
  #10582
Medlem
Nariiouhs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DrFilip
Tydligen har ingen av er kunnat läsa och förstå trådstarten.

Du trodde att det var en hyllningstråd ärad åt Sofia Palm och hennes jobbiga situation?
2024-06-06, 14:43
  #10583
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Maximilians
Vad har hänt med Jessica på SiblingsUnited? Hon är helt sjukt hyper på sina tiktok lives de senaste dagarna.


Hur är det nu, var FU Family United egentligen skapad av denna Jessica som idag figuerar under SiblingsUnited-kontot? Vad hände isf, varför drivs FU av Palm och varför tror alla att FU är Palms skapelse?
2024-06-06, 15:49
  #10584
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av DrFilip
Aj aj aj, då ligger du riktigt risigt till, speciellt när du basunerar ut lögner till höger och vänster och påverkar dina barn med dina hjärnspöken. Soc ligger alltid och lurar i vassen.

Nej då. Absolut inget tyder på det. Vi icke sinnesjuka, svenska mammor med sunda värderingar råkar inte ut för den där typen av trubbel helt enkelt.

Citat:
Ursprungligen postat av DrFilip
Självklart sitter du i en mörk kammare, något annat vore orimligt.

Förstår att du måste intala dig det för att orka leva vidare. Det är ok.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in