Citat:
Ursprungligen postat av
Kalle81
Å andra sidan har man idag världens största fabrik Kina i ryggen, den är många tusen gånger större än sovjets industri var
Och även om man skulle tillverka noll stridsvagnar idag ( egentliga tillverkat man ca 200 topp moderna vagnar/ månad) så har man fyllt bergrummen med det bästa från 80 och 90 tal
I bergen finns tusentals vagnar i reserv, topp modernt utrustade
Jämför Sverige dom som tydligen ska skicka hundra pansarvagn från 50 tal
Det är ynkligt. Sverige borde också fyllt bergrummen men man prioriterade flams och trams. Låga räntor och att folk skulle gå danskurs. Det var ett val man gjorde antar jag men det ser mer och mer ut som att Ryssland valde rätt.
Tusenfalt mer än Sovjets?? Helsike Kalleman, du har koll du....eller...inte.
Förstår du inte att dina siffror utav world of tanks ala' "saved up in Ural" och numera ditt konstaterande utav kinesisk industri och dess potential endast gör dig sedd som ännu dummare än förra gången du öppnade din trut?
Måhända vore det på plats att du istället för att bevinga siffror och mängder här skulle skänka oss några källor som åtminstone gav dina ord lite tyngd, visst?
Som sagt förr - Antingen är du smart som attans som får oss alla att skratta med dina fullständigt vansinniga kalkyleringar och plötsliga uttrop, eller så är du helt enkelt beskaffad med den diagnosen du misstänks bära på. Oavsett så skall både du och dina databrickor ha mycket tack för skratten du skapat och skapar här.
Om jag skulle behövt välja en medlare för att lösa konflikten i Ukraina så hade alla mina röster landat på dig. Du är helt enkelt den rätta för att sitta mitt i resten av allt vansinne och på samma gång medla genom att säga - Ligger toaletten till vänster utanför denna dörren? Samtidigt som du traskar rakt in i den andra väggen utan dörr och mumlar - Här innanför står alla mina tanks och såklart även mitt förnuft och ett par liter av min mammas blåbärssoppa gjord på ODON