2024-06-06, 09:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Har2meterkuk
Ja, sitta o försök klanka ner sin bror liksom..

Jocke ville hjälpa honom när han var häktad de gillade crippa då. Sen tänkte crippa med kuken o gick tillbaka till horan som anklagade chrippa o gjoede så han fick sitta inne.

Jocke blev sur försökte övertal crippa o göra allt för sin bror med lägenhet osv

Crippa sprider hatvideos om jocke..
Jocke säger ingenting.
Crippa fortsätter sprida skit.

Han borde vända sig mot döfeta anjo istället det e ju han som snackat skit om crippa sen kanske jocke bidragit med bevis men det är ju anjo som tjänat på de..

Jocke sprider vidriga videos om Chrippa (genom Anjo och Rask) för att inte tala om vad han själv säger i sin podd, avsnitt efter avsnitt.
I senaste podden så ville såklart inte Jocke nämna honom, utan överlät det till Jonas, och Jocke instämde (med att inte säga emot)

- det kommer synas i tv sedan, så svarade han med det.

Det är så Jocke jobbar.

Han låter andra tala (han outsourcar) och Jocke kan återigen spela oskyldig.
I senaste poddavsnittet lät han Jonas lägga fram sådant han önskade, utan att varken avbryta eller helt stoppa honom.
Det kom fram en hel del som i dagsläget är ute på nätet, inte minst här.
Vilket va syftet.

Jocke uttryckte att han aldrig mer ska nämna Chrippas namn, som om han vore död.
Gulligt va?
Och har vi inte hört det förut?

Enligt Jocke har han hittills enbart nämnt Chrippa, efter alla Chrippas 3 timmars videos om honom, och att Jocke på sin höjd har svarat honom med några få meningar, varpå Chrippa bygger upp ytterliga en videos om honom.

Va 😳

Det är ju precis tvärtom.

Hur många videos har sänts med materiel och allmän information, från Jocke?
Han har bara överlåter det till andra som är villiga, såsom Anjo och Rask.
Citera
2024-06-06, 09:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 111-111
Jag skrivet inte i Anjos tråd, mer än ett par inlägg, för att jag tappade intresset för att man får inte ha avvikande åsikt där då det mest handlade om klubben (de som håller ihop mot Anjo) för innebördes beundran.
Lite samma här, men här är det något mer nyanserat trots att jag har min åsikt.

Man måste hålla med Chrippa annars äts man upp här. Det stormar direkt. Man ska tystas.
Vilka här håller med Chrippa?

Jag frågar i alla välmening.
Citera
2024-06-06, 10:03
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Colorgreenandpink
Vilka här håller med Chrippa?

Jag frågar i alla välmening.

Det är inte så enkelt, allt är inte svart eller vitt och vem som håller med vem. Chrippa är en gubbsjuk slusk, men det är Jocke också. Båda är k*ta på Linnea och förloraren kan inte ta att han, trots hans "stjärnstatus" drog det kortaste strået. Därför skall Chrippa straffas på det sätt Jocke använt i många år, han skall raderas från sociala media. Samtidigt skall Linnea straffas för att hon dissade J till förmån för hans bror. Jocke använder sig av sina legoknektar för att inte själv framstå som the bad guy, men skriver samtidigt SMS att han lämnat över material till Anjo, och inte tänker lägga sig i vad Anjo gör med det. Han vet att Anjo skulle slicka hans röv ren efter magsjukediarré, om han bad honom, så självklart är han medveten om vad som kommer hända

Vilka håller med Chrippa?
Det enda jag ifrågasätter är varför Chrippa, men ännu mer varför Linnea, utsätts för detta? Varför Jocke är så besatt av att förstöra för några han inte vill ha med att göra?
Så enkelt svarat, i ett agerande som detta håller jag med Chrippa
Citera
2024-06-06, 10:16
Medlem
Negressdrottningens avatar
Jag och den tysta majoriteten står på Chrippas sida.
Citera
2024-06-06, 10:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Goldentie
Det är inte så enkelt, allt är inte svart eller vitt och vem som håller med vem. Chrippa är en gubbsjuk slusk, men det är Jocke också. Båda är k*ta på Linnea och förloraren kan inte ta att han, trots hans "stjärnstatus" drog det kortaste strået. Därför skall Chrippa straffas på det sätt Jocke använt i många år, han skall raderas från sociala media. Samtidigt skall Linnea straffas för att hon dissade J till förmån för hans bror. Jocke använder sig av sina legoknektar för att inte själv framstå som the bad guy, men skriver samtidigt SMS att han lämnat över material till Anjo, och inte tänker lägga sig i vad Anjo gör med det. Han vet att Anjo skulle slicka hans röv ren efter magsjukediarré, om han bad honom, så självklart är han medveten om vad som kommer hända

Vilka håller med Chrippa?
Det enda jag ifrågasätter är varför Chrippa, men ännu mer varför Linnea, utsätts för detta? Varför Jocke är så besatt av att förstöra för några han inte vill ha med att göra?
Så enkelt svarat, i ett agerande som detta håller jag med Chrippa

Exakt så!

Men det verkar ytterst svårt för samtliga i tråden att ta in det.
Det verkar vara väldigt komplicerat att se saker ur flera perspektiv.
Citera
2024-06-06, 10:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Negressdrottningen
Jag och den tysta majoriteten står på Chrippas sida.
Vilka är den tysta majoriteten? Och hur har du kommit fram till det?
Citera
2024-06-06, 10:58
Medlem
Negressdrottningens avatar
Citat:
Vilka är den tysta majoriteten? Och hur har du kommit fram till det?
Om Chrippa har ca 1 miljon följare i Sverige men på Flashback finns 50 användare som hatar honom så tillhör vi den tysta majoriteten, vi som supportar han genom allt!
Citera
2024-06-06, 11:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Dopy
Jag tycker det låter rimligt att producenten/produktionen bestämmer vad som ska vara med i dokumentären.
Och jag trodde detta var en dokumentär tv4 gjorde om Jockes uppväxt.
Men tydligen är Jocke med och styr dokumentären och dess innehåll, vilket tar bort möjligheten för dokumentären att vara granskande och opartisk, vilket är synd.

Fast det kan ju vara bra att ta reda på exakt vad det är som styrs. Behöver inte vara negativt att inte ta med vissa delar och fokusera mer på andra, eller ge en del medverkande mindre luft.
Nu ska ju tydligen inte Kräftan eller föräldrarna medverka, så deras upplevelser och synpunkter är inte med och kan då inte ge andra synvinklar på saker och ting. Då får de kanske styra om dokumentären lite och då eventuellt ta mer hänsyn till exempelvis Jackes upplevelser, tankar och åsikter.
Nu spånar jag bara, men man ska nog inte vara så snabb att sätta en stämpel på Jocke när man inte har en insyn i produktionen eller är med på planeringsmöten.
Citera
2024-06-06, 11:14
Medlem
Citat:
Alla medverkande bör få betalt, med tanke på att det är en produktion som kommer att tjäna på den.
Fokuset kan ju såklart fortfarande isf vara på Jocke, men övriga gör ju också en insats, vilket också kommer att sändas på tv i överskådlig tid.
Om de ville ha lite infallsvinklar från tex Chrippa så är ändå 9 timmar (för några kortare infallsvinklar) väldigt många timmar.
Med 9 h timmars material kommer det finnas väldigt mycket att klistra in och klippas bort och placeras i helt andra sammanhang alternativt att man plockar ut citat ur ett helt sammanhang.

Vi ponerar att:
Om Chrippa uttrycker ’det där bryr jag mig inte om’ i en fråga om blommor, så riskerar han att det citatet hamnar i ett helt annat mörkare sammanhang.

Christoffers ord och vad han har att säga är minst lika viktigt (även om inte han är huvudpersonen), det va väl därför han togs med?
Han togs kanske t.o.m. med för att smutskasta Chrippa?

Det är väldigt många parametrar att ta hänsyn till vilket gick upp för Chrippa med familj där då.
Och han hade inte en suck! Med det drog han sig ur.

Jockes dokumentär kommer (förhoppningsvis) öppna nya dörrar för Christoffer

Christoffer har såklart sin del att berätta och med ett sjysst team även bjuda med youtubers som också har drabbats av Jocke hade varit granskande på riktigt, och att Christoffer får öppna upp sig om den del av barndomen som de anklagas för.
Och i en sådan dokumentär hade jag gärna sett att Jocke blev inbjuden till det.
DÄR får han ytterligare en plattform att dementera det.
Även om hans paradgren är att manipulera.

Jag tror att det finns mer bakom överenskommelsen att medverka än vad vi vet. Saker och ting kanske ändrade sig under resans gång, och produktionen behövde mer från Jocke för att få ihop det än vad som var sagt från start.
Det är säkerligen inte ens något att jaga upp sig för.

Exempelvis;
Hade jag inte varit på god fot med min brorsa och vi skulle medverka i en dokumentär, där jag sen får betalt, så hade jag inte börjat gafflat med produktionen om att brorsan minsann ska få samma peng. Jag hade inte kunnat bry mig mindre.
Citera
2024-06-06, 11:44
Medlem
Citat:
Det är tydligen inte TV4 eller produktionen som bestämer om innehållet i denna dokumentär.
Tydligen är det Jocke som bestämmer vad som ska vara med i denna dokumentär.
Och med den informationen förstår man ju varför chrippa och familjen drog sig ur.
Och det gör ju att TV4 inte heller kan göra en granskande och opartisk dokumentär även om dem velat.

Och den informationen kommer ifrån?
Citera
2024-06-06, 12:27
Medlem
Citat:
Vad svamlar du om?
Vad menar du att jag satt för stämpel på Jocke?
Jag har bara sagt att normalt är det en producent/production som styr dokumentären, som bestämmer vad dem vill ha med i den, vad dem tycker är relevant.
Att personen dokumentär ska handla om också styr dokumentären påverkar ju resultatet.
Dokumentären kommer ju inte kunna bli granskande eller opartisk pga det.
Vilket är synd.
Jag vet inte ens om det kommer kunna kallas dokumentär, låter snarare som det blir en hyllnings video designad av Jocke.

Vi får väl se när den kommer ut...

Är det så i den här produktionen?

Har du direkt insyn i produktionen?
Citera
2024-06-06, 12:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Goldentie
Pallal vet vad hen pratar om och kommer troligen efterlysas på samma sätt som oss andra. Om hen har barn vet jag inte, och det har inget med hens åsikter eller insyn i ämnet att göra. Jag uppskattar varje inlägg Pallal gör eftersom då vet jag att det är korrekt. Att göra som en del andra, lämna åsikter om sig själv i olika skepnader ger mig krypningar.
Det läggs ner en hel del på att kritisera Chrippa trots att Chrippas content inte skiljer sig nämnvärt från Jockes
Varför skriver dessa individer inget i Anjos tråd, ingen kritik där? Märkligt (eller inte?)

Hur kan du veta att det som Pallal skriver är korrekt?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in