2024-06-06, 03:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Cha-Cha-Boys
Att Chrippa la ut samtalet med producenten ger ju dom bara möjlighet att göra detsamma och framställa Chrippa som svår att ha att göra med haha.. typ vi skulle intervjua Jockes andra bror men han satte sig på tvären blablabla och det kan ju såklart ge honom en mer negativ bild.

Tror förövrigt det är hans lilla prinsessa som kom på i sista minuten att han minsann skulle ha lika mycket betalt/uppmärksamhet för de är ”minsann kändisar nu”!

Undrar hur det går med den där självbiografin som skulle hjälpa andra utsatta män.
Citera
2024-06-06, 03:45
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av aroblin
Var kommer Chrippa bo nu i Sverige? I en lägenhet eller ett hus? Eller hos mamma o pappa?

Troligen lägenhet som de köper eller hyr. Chrippa står utanför lagen så ingenting kommer hända honom pengar har han
Citera
2024-06-06, 06:04
Medlem
Dopys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av VilaVila
Vet du inte hur en filmproduktion fungerar?

Skulle man göra en dokumentär om mig så är det väl självklart att specifika personer får lov att medverka som kan bidra med relevanta saker.

Du skulle till exempelvis inte få en sekund i en dokumentär som fokuserar på mig eftersom du inte tillhör mitt liv överhuvudtaget.
Eller du tycker du att du är berättigad ett avsnitt?
Du kanske vill berätta för alla vilka polare du lekte med och berätta lite om dina solresor? För det kommer ju bidra något enormt till vad dokumentären handlar om

Eller tycker du att det låter rimligt?
Jag tycker det låter rimligt att producenten/produktionen bestämmer vad som ska vara med i dokumentären.
Och jag trodde detta var en dokumentär tv4 gjorde om Jockes uppväxt.
Men tydligen är Jocke med och styr dokumentären och dess innehåll, vilket tar bort möjligheten för dokumentären att vara granskande och opartisk, vilket är synd.
Citera
2024-06-06, 06:12
Medlem
Dopys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pallal
Självklart handlar ”dokumentären” om Jockes lögner om hans barndom. Jocke namn genererar pengar åt dom.

Familjen har väntat länge på att få berätta sanningen. Annika borde få en väldigt stor plats att förklara varje situation och lögn eftersom Joakim förtalar henne nästan varje vecka, men nu väljer produktionen, ansvariga utgivare och TV4att censurera bort sanningen och tysta dom riktiga offren.

Offren är familjen till en beräknande människa som söndrar och förstör allt han kommer nära. Ifall Jocke är genuin så undrar jag hur Joakim har kunna ljuga för hela familjen i mer än ett halvår.

Den första frågan som behöver ett svar är vad Joakim lider av.
Det är tydligen inte TV4 eller produktionen som bestämer om innehållet i denna dokumentär.
Tydligen är det Jocke som bestämmer vad som ska vara med i denna dokumentär.
Och med den informationen förstår man ju varför chrippa och familjen drog sig ur.
Och det gör ju att TV4 inte heller kan göra en granskande och opartisk dokumentär även om dem velat.
Citera
2024-06-06, 06:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av juttan
Hängde ut fel kvinna som Mumsbulle? Personen som hängde här 24/7 liksom du trots att ni har barn???
Jag tycker mig se betydligt fler som hänger här dygnets alla timmar, till skillnad från ’pallal’.
Den dyker mest upp då och då, men lämnar däremot texter som engagerar.
Kanske därför ’pallal’ märks så mycket?
Citera
2024-06-06, 06:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Dopy
Jag tycker det låter rimligt att producenten/produktionen bestämmer vad som ska vara med i dokumentären.
Och jag trodde detta var en dokumentär tv4 gjorde om Jockes uppväxt.
Men tydligen är Jocke med och styr dokumentären och dess innehåll, vilket tar bort möjligheten för dokumentären att vara granskande och opartisk, vilket är synd.
Om Jocke får vara den som godkänner dokumentären är han ju med och styr (in)direkt.
Citera
2024-06-06, 07:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av VilaVila
Tänk lite, vad handlar dokumentären om?

1. Samtliga familjemedlemmars liv, resor, kompisar och lite gammalt groll.

2. Eller handlar dokumentären om att fokusera och granska en persons barndom och det behövs lite infallsvinklar från de runtomkring för att få in alla upplevelser och aspekter?
Alla medverkande bör få betalt, med tanke på att det är en produktion som kommer att tjäna på den.
Fokuset kan ju såklart fortfarande isf vara på Jocke, men övriga gör ju också en insats, vilket också kommer att sändas på tv i överskådlig tid.
Om de ville ha lite infallsvinklar från tex Chrippa så är ändå 9 timmar (för några kortare infallsvinklar) väldigt många timmar.
Med 9 h timmars material kommer det finnas väldigt mycket att klistra in och klippas bort och placeras i helt andra sammanhang alternativt att man plockar ut citat ur ett helt sammanhang.

Vi ponerar att:
Om Chrippa uttrycker ’det där bryr jag mig inte om’ i en fråga om blommor, så riskerar han att det citatet hamnar i ett helt annat mörkare sammanhang.

Christoffers ord och vad han har att säga är minst lika viktigt (även om inte han är huvudpersonen), det va väl därför han togs med?
Han togs kanske t.o.m. med för att smutskasta Chrippa?

Det är väldigt många parametrar att ta hänsyn till vilket gick upp för Chrippa med familj där då.
Och han hade inte en suck! Med det drog han sig ur.

Jockes dokumentär kommer (förhoppningsvis) öppna nya dörrar för Christoffer

Christoffer har såklart sin del att berätta och med ett sjysst team även bjuda med youtubers som också har drabbats av Jocke hade varit granskande på riktigt, och att Christoffer får öppna upp sig om den del av barndomen som de anklagas för.
Och i en sådan dokumentär hade jag gärna sett att Jocke blev inbjuden till det.
DÄR får han ytterligare en plattform att dementera det.
Även om hans paradgren är att manipulera.
Senast redigerad av Colorgreenandpink 2024-06-06 kl. 07:40.
Citera
2024-06-06, 08:59
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Colorgreenandpink
Jag tycker mig se betydligt fler som hänger här dygnets alla timmar, till skillnad från ’pallal’.
Den dyker mest upp då och då, men lämnar däremot texter som engagerar.
Kanske därför ’pallal’ märks så mycket?

Pallal vet vad hen pratar om och kommer troligen efterlysas på samma sätt som oss andra. Om hen har barn vet jag inte, och det har inget med hens åsikter eller insyn i ämnet att göra. Jag uppskattar varje inlägg Pallal gör eftersom då vet jag att det är korrekt. Att göra som en del andra, lämna åsikter om sig själv i olika skepnader ger mig krypningar.
Det läggs ner en hel del på att kritisera Chrippa trots att Chrippas content inte skiljer sig nämnvärt från Jockes
Varför skriver dessa individer inget i Anjos tråd, ingen kritik där? Märkligt (eller inte?)
Citera
2024-06-06, 09:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Goldentie
Pallal vet vad hen pratar om och kommer troligen efterlysas på samma sätt som oss andra. Om hen har barn vet jag inte, och det har inget med hens åsikter eller insyn i ämnet att göra. Jag uppskattar varje inlägg Pallal gör eftersom då vet jag att det är korrekt. Att göra som en del andra, lämna åsikter om sig själv i olika skepnader ger mig krypningar.
Det läggs ner en hel del på att kritisera Chrippa trots att Chrippas content inte skiljer sig nämnvärt från Jockes
Varför skriver dessa individer inget i Anjos tråd, ingen kritik där? Märkligt (eller inte?)
Pallals och dina texter uppskattar jag mycket.

Det har jag inte tänkt på, dessa individer är ju enbart i den här tråden och härjar.
Citera
2024-06-06, 09:14
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av frason
Båda ingår i samma IQ-klass ungefär (~70). Finns hjälp att få.

Tomten har inte vett att skämmas. Men en dag kommer verkligheten ikapp och han kommer att sitta och gråta för pardon som han gjorde i häktet. Klockan tickar. Enda sättet han kan göra sig relevant är att prata om sin halvbror denna lågintelligenta fjortis i en 55-årings kropp.

Ja, sitta o försök klanka ner sin bror liksom..

Jocke ville hjälpa honom när han var häktad de gillade crippa då. Sen tänkte crippa med kuken o gick tillbaka till horan som anklagade chrippa o gjoede så han fick sitta inne.

Jocke blev sur försökte övertal crippa o göra allt för sin bror med lägenhet osv

Crippa sprider hatvideos om jocke..
Jocke säger ingenting.
Crippa fortsätter sprida skit.

Han borde vända sig mot döfeta anjo istället det e ju han som snackat skit om crippa sen kanske jocke bidragit med bevis men det är ju anjo som tjänat på de..
Citera
2024-06-06, 09:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Goldentie
Att de nämner att pallal skulle ha barn gör de med förhoppning om att pallal ska svara ett ’ja’ eller ett ’nej’ på det.
Ett tappert försök att fiska.

Tror de verkligen att pallal skulle gå på den enkla?
Citera
2024-06-06, 09:30
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av 111-111
Jag skrivet inte i Anjos tråd, mer än ett par inlägg, för att jag tappade intresset för att man får inte ha avvikande åsikt där då det mest handlade om klubben (de som håller ihop mot Anjo) för innebördes beundran.
Lite samma här, men här är det något mer nyanserat trots att jag har min åsikt.

Man måste hålla med Chrippa annars äts man upp här. Det stormar direkt. Man ska tystas.

Du har uppenbart missuppfattat hela konceptet med Flashback. Flashback är ett forum där man kan diskutera sina åsikter utan att ifrågasättas, hängas ut eller på annat sätt tystas. Man gör det anonymt eftersom det finns människor där ute som inte accepterar oliktänkande. Tyvärr har dessa människor tagit sig in i forumet och gör allt vad dom kan för att avslöja identiteter, vidarebefordra dessa och därefter tysta genom uthängning.
Att det finns användare som tycker Jocke är okej, eller Chrippa är skit, är egentligen samma sak som för dom som tycker tvärtom, eller hur
Skillnaden är egentligen bara att den som kritiserar Jocke blir på olika sätt omnämnd så att en identitet skall avslöjas, som t.ex det här med barnen. Jag har råkat på flera fiskningar av den typen, men det kommer inte funka.
Alla får ha avvikande åsikter, även dom/vi som kritiserar Jocke. Det är bara att acceptera, och skrolla vidare förbi användare du inte gillar
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in