2024-06-06, 07:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Teu
Det hela föll bort vid "Hotar att beväpna". Beväpna med vad? Man har redan köpt tillbaka vapen, och stoppat försändelser som redan är betalda av länder som Indien. Vad är det han tänkt skicka? Kinesiska golfbilar?

Också Expressen skriver om detta.

https://www.expressen.se/nyheter/varlden/putins-utbrott-infor-varldspressen-har-ni-blivit-galna/

Särskilt slutet är ju talande: "– Ni tror att Ryssland vill attackera Nato. Har ni blivit fullständigt galna? Dumma? Det är skitsnack! Skitsnack!". Putins syn på Ryssland och omvärlden är bisarr.
Citera
2024-06-06, 07:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Africagonzo
Du har bristfällig fantasi.
Behöver inte vara långdistansmissiler, vi ser att Ukraina slår mot mål långt inne i Ryssland med drönare. Kan Ryssland skicka några hundra långdistansdrönare till diverse skjutglada med uppmaning att attackera frivilligt mål så har vi många nya konflikter att se fram emot och heja på.
Vore intressant med en upprustning på Kuba, hur reagerar Usa på det?

När det gäller att döda och förstöra finns det alltid möjligheter och uppfinningsrikedom.

Enligt de länkade artiklarna så talade Putin explicit om långdistansvapen, inte om vapen i allmänhet.

Dagens kubanska ledning lär inte vara intresserad av bli upprustade.
Citera
2024-06-06, 07:58
Medlem
monken1s avatar
https://www.reddit.com/r/UkraineWarVideoReport/s/ABWFtrIZOF
Putte & Co har inte samma glöd i sina hot längre tycker jag..
Citera
2024-06-06, 08:01
Medlem
Alsenos avatar
Satan vad putin har panik och forumets vatniks följer samma mönster. Det går bra nu .
Citera
2024-06-06, 08:14
Medlem
monken1s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Snapcount
Jag har en stark tvekan att ryssarna är villiga att dö för Ukraina. De var helt nöjda med att besöka sina släktingar över gränsen, handla, studera, ha ett kulturellt utbytte..gifta sig över gränsen. Innan kriget. Putin har förändrat denna dynamik. Han har kastat allt väck !

Jag behöver inte dö för Ukraina, de själva säger det också : Ge oss vapnen, så fixar vi biffen !

Det är jag starkt positiv för, och även att utöka detta stöd. I.o.m att du känner så starkt för Ryssland (o jag har svarat på din fråga).., så är det inte mer än rätt att jag riktar samma fråga till dig : Är du villig att dö för Ryssland ?

Har förstått att det finns ett skriande behov för frivilliga. Bara att ringa en valfri rysk ambassad så hjälper de dig, helt säkert. Rejält med cash skall du ju även få, och moralen på rysk sida är toppen.., hävdar du !

Så en segerrik och ärofylld kampanj väntar dig.., damerna kysser dig och rosor kastas framför dina fötter..

Seså.., kom dig iväg..
Och 72 oskulder i paradiset.. 😇
Citera
2024-06-06, 08:25
Medlem
monken1s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Silfverrygg
Den förvirrade lilltsaren yrar och krevererar mot internationell media. Tror att han håller på att tappa det lilla vett han kan tänkas någonsin ha.

https://www.iltalehti.fi/ulkomaat/a/40035910-38c9-477b-b8e8-c028bf6157b5

Tror fan att han är helt blåst i huvudet, den där aset.
Meeen det låter precis på samma sätt som våra idiotiska ryssvänners babblande.
Tycker han ser tämligen blek ut nuförtiden, hur ska han liksom ta sig ur detta praktfiasko. Gammal maffiastofil vars dagar snart är förbi. Nog kommer han i historieböckerna alltid! 🤦🏻‍♂️
Citera
2024-06-06, 08:27
Medlem
BeHPNemesis12345.s avatar
Tysklands agerande chockade Putte.
Putte kommer också fram med pro-sovjetiskt påstående att Västtyskland (BRD) har aldrig varit en suverän stat

https://wydarzenia.interia.pl/zagranica/news-absurdalne-slowa-putina-mowil-o-szoku-ktory-zgotowali-mu-nie,nId,7556378
Citera
2024-06-06, 08:28
Medlem
attogs avatar
Citat:
Du har bristfällig fantasi.
Behöver inte vara långdistansmissiler, vi ser att Ukraina slår mot mål långt inne i Ryssland med drönare. Kan Ryssland skicka några hundra långdistansdrönare till diverse skjutglada med uppmaning att attackera frivilligt mål så har vi många nya konflikter att se fram emot och heja på.
Vore intressant med en upprustning på Kuba, hur reagerar Usa på det?

När det gäller att döda och förstöra finns det alltid möjligheter och uppfinningsrikedom.

Vad tror om att Putin är pressad?
Vad är dina teorier och analys av en pressad Putin och kriget i Ukraina.
Det är ju ändå det tråden handlar om.

Eller du pratar hellre om USAs då möjligheter att placera kärnvapen i Ukraina, som svar på Rysslands kärnvapen på Kuba? 🤔🤔🤔
Senast redigerad av attog 2024-06-06 kl. 08:31.
Citera
2024-06-06, 08:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Jack.Elam
Kanske inte ta emot, men i alla fall hota med att ta emot. Ekonomin där har kollapsat efter pandemin, vill minnas att dom var beroende av turister och nu har dom stora problem. Här kan dom nog locka bistånd av USA genom att inte ställa upp dom samt även på andra sidan av ekvationen få oljeprodukter av Ryssland mot att dom ställer upp dom.

Men det är nog en fråga om att den som lever får se.

Kuba är mer eller mindre helt beroende av turism. Främst från Kanada. Inte an chans i helv..e att dom riskerar det genom att ta emot offensiva vapen från Putin.
Citera
2024-06-06, 08:33
Medlem
Jack.Elams avatar
https://x.com/bayraktar_1love/status/1798579708235251818
Citat:
Novoshakhtinsk oil refinery in Russia was attacked by kamikaze drones tonight. The capacity of Novoshakhtinsk oil refinery is 5mln tons per year.

As a result of a drone attack, a fire broke out, which, according to Russian media, reached the height of a 15-story building. A fire train was brought in to help extinguish the fire.

170km from the front line, Rostov region of Russia.

Lite mer forskning och utveckling verkar behövas.

Citat:
An installed anti drone mesh is visible on the oil refinery.
Citera
2024-06-06, 08:37
Medlem
Africagonzos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av attog
Vad tror om att Putin är pressad?
Vad är dina teorier och analys av en pressad Putin och kriget i Ukraina.
Det är ju ändå det tråden handlar om.

Analys och teorier? Jag killgissar.

Jag tror att människan alltid hittar på nya sätt och metoder för att döda och förstöra.
Putin verkar ha bra fantasi och lite resurser att leka med. Dessutom vänner med gemensam fiende.
Det kommer troligtvis bli diverse attacker runtomkring i världen.
Det är Kina och USA som styr spelet, utan dom inget krig.
Citera
2024-06-06, 08:40
Medlem
attogs avatar
Citat:
Analys och teorier? Jag killgissar.

Jag tror att människan alltid hittar på nya sätt och metoder för att döda och förstöra.
Putin verkar ha bra fantasi och lite resurser att leka med. Dessutom vänner med gemensam fiende.
Det kommer troligtvis bli diverse attacker runtomkring i världen.
Det är Kina och USA som styr spelet, utan dom inget krig.

Så Putin har inga ambitioner?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in