2024-06-03, 15:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Jahman5
Men då vore det ju bra om vaccinet hindrade smittspridning, eller hur !

https://sverigesradio.se/artikel/6220258

För nästan alla sjukdomar vi vaccinerar för så gör dem det, jag pratar inte om covidvaccin
Citera
2024-06-03, 16:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Xade
Ja, 100% eftersom de utsätter andra för fara. Alla hinner inte vaccinera sig snabbt och vissa är allergiska eller har sjukdomar så de inte kan vaccineras, dessa skyddas av att andra är vaccinerade så sjukdomen minskar eller dör ut.

Så du eftersträvar alltså ett samhälle där alla invånare ska tvingas till obligatorisk vaccinering?

Inte ens jag som är för vaccin tycker det är rätt att göra påtvingade val .
Citera
2024-06-03, 17:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Azdz
Så du eftersträvar alltså ett samhälle där alla invånare ska tvingas till obligatorisk vaccinering?

Inte ens jag som är för vaccin tycker det är rätt att göra påtvingade val .

Ja, 100%, sjukdomar är fruktansvärda, det är något vi måste jobba hårt med att förinta
Citera
2024-06-03, 17:15
Medlem
HonSmFngadeBlixtens avatar
Vaccinmotståndare är ofta unga och sjukdomar kommer ofta med tiden. De tar inte själva mediciner så de har aldrig tänkt på det. De gnäller på att folk tar psykofarmaka då det bara är att rycka upp sig, annars så tänker de inte på det. Skulle de få en sjukdom som kräver medicin skulle de flesta ta medicinen. Då blir det tyst om big pharma vill jag lova.
Citera
2024-06-03, 18:16
Avstängd
Knivur-273s avatar
Polio-vaccination anser jag vara en stor framgång, likaså smittkoppsvaccination och rabies.
Men risken finns, att jag får många troll över mig, för att ha yttrat den saken.
Citera
2024-06-05, 21:43
Medlem
Citat:
Jag slår vad om att ni som fäktar vilt om hur farligt vaccinet är aldrig har läst en bipacksedel .
Självklart bör man alltid läsa bipacksedeln. Har du läst Covid19-"vaccinens" bipacksedlar? Visste du om att de var tomma? Kolla videon nedan så kommer du få se hur chockad en apotekare blir när han inser att bipacksedeln är tom och att människor han injicerar med "vaccinen" omöjligen kan ge ett informerat godkännande till behandlingen.

https://www.youtube.com/watch?v=FbNqbZTKLII
Shocked pharmacist who discovered that covid vaccine inserts are blank says “I shouldn’t be giving these out”
Citera
2024-06-06, 08:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Dick-Jerker
Självklart bör man alltid läsa bipacksedeln. Har du läst Covid19-"vaccinens" bipacksedlar? Visste du om att de var tomma? Kolla videon nedan så kommer du få se hur chockad en apotekare blir när han inser att bipacksedeln är tom och att människor han injicerar med "vaccinen" omöjligen kan ge ett informerat godkännande till behandlingen.

https://www.youtube.com/watch?v=FbNqbZTKLII
Shocked pharmacist who discovered that covid vaccine inserts are blank says “I shouldn’t be giving these out”
Whataboutism var alltså ditt enda bidrag i debatten
Citera
2024-06-06, 08:17
Medlem
Citat:
Whataboutism var alltså ditt enda bidrag i debatten
Förklara gärna vad du menar?

Jag skrev att jag läser bipacksedlar och frågade ifall du läst den för "vaxxet".
Citera
2024-06-06, 08:20
Medlem
Citat:
Förklara gärna vad du menar?

Jag skrev att jag läser bipacksedlar och frågade ifall du läst den för "vaxxet".
Själva debatten som helhet blir ju meningslös när du enbart tar till dig den fakta som passar din agenda . Att du sedan sätter vaccin inom situationstecken säger det mesta om dig.

Sedan fattar ju vem som helst att klippet du länkar till är gjort av konspirationsteoretiker .
Senast redigerad av Azdz 2024-06-06 kl. 08:24.
Citera
2024-06-06, 08:28
Medlem
Citat:
Själva debatten som helhet blir ju meningslös när du enbart tar till dig den fakta som passar din agenda . Att du sedan sätter vaccin inom situationstecken säger det mesta om dig
Vilken fakta vill du få fram egentligen?

Att "antivaxxers" är "känsliga över det faktum att även vanliga mediciner kan ge svåra biverkningar"?

Att "antivaxxers" "inte läser bipacksedlar"?

Kom igen nu... har du exempel på detta eller inte?

Läste du nån bipacksedel för "vaccinet"?
Citera
2024-06-06, 08:32
Medlem
Citat:
Vilken fakta vill du få fram egentligen?

Att "antivaxxers" är "känsliga över det faktum att även vanliga mediciner kan ge svåra biverkningar"?

Att "antivaxxers" "inte läser bipacksedlar"?

Kom igen nu... har du exempel på detta eller inte?

Läste du nån bipacksedel för "vaccinet"?

Du har läst bipacksedlar säger du . Ändå vägrar du erkänna att även vanliga mediciner kan ge allvarliga biverkningar . Jag tror du medvetet spelar dum .
Citera
2024-06-06, 08:35
Medlem
Citat:
Du har läst bipacksedlar säger du . Ändå vägrar du erkänna att även vanliga mediciner kan ge allvarliga biverkningar . Jag tror du medvetet spelar dum .
Ge ett enda exempel där jag "vägrar erkänna att även vanliga mediciner kan ge allvarliga biverkningar."

Jag tror du inbillar dig saker.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in