Citat:
Ursprungligen postat av
MachDiamonds
Är du villig att dö för Ukraina? Ryssarna är villiga att dö för Ryssland, i miljontal. Om du inte är villig att dö för Ukraina så kan du räkna med att de flesta i väst inte är villiga att göra det. Och då kan vi inte vinna.
Ryssland ser detta som ett existentiellt hot, med all rätt eftersom västs politiker har sagt att Ryssland ska besegras. Folket har Putin med sig. Ryssland är inte ett existentiellt hot för väst, det säger du ju själv. Alltså kan Ukraina/väst aldrig få med sig miljontals soldater som är villiga att dö för Ukraina.
Jag har en stark tvekan att ryssarna är villiga att dö för Ukraina. De var helt nöjda med att besöka sina släktingar över gränsen, handla, studera, ha ett kulturellt utbytte..gifta sig över gränsen. Innan kriget. Putin har förändrat denna dynamik. Han har kastat allt väck !
Jag behöver inte dö för Ukraina, de själva säger det också : Ge oss vapnen, så fixar vi biffen !
Det är jag starkt positiv för, och även att utöka detta stöd. I.o.m att du känner så starkt för Ryssland (o jag har svarat på din fråga).., så är det inte mer än rätt att jag riktar samma fråga till dig : Är du villig att dö för Ryssland ?
Har förstått att det finns ett skriande behov för frivilliga. Bara att ringa en valfri rysk ambassad så hjälper de dig, helt säkert. Rejält med cash skall du ju även få, och moralen på rysk sida är toppen.., hävdar du !
Så en segerrik och ärofylld kampanj väntar dig.., damerna kysser dig och rosor kastas framför dina fötter..
Seså.., kom dig iväg..