2024-06-06, 00:08
Avslutad
Nu går värvningen i Ukraina våldsamt till:

https://x.com/maajidnawaz/status/1798282764674031700?s=46&t=xUAnWFQbV-6fla8y30KtrA

Om Ukrainas befolkning inte vill strida, ska man fortsätta då? Ska inte folket bestämma i en demokrati? Borde inte krig endast få drivas med frivilliga soldater?
Citera
2024-06-06, 00:10
Medlem
Snapcounts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LeeVan
Ja och extra grinig blev han på våra ASC 890. Inte omöjligt att att han ser dom som lovligt byte redan innan de når Ukrainskt luftrum. Jag förstår inte varför varenda "skruv" måste påannonseras i Aftonbladet innan leveranserna är gjorda.

Inte en chans, han har då satt sin sista potatis. G-a-r-n-t-e-r-a-t !
(det vet han även om)

Men att "puffa och uffa" i pressen, och rikta sitt vredesmod mot den egna befolkningen.., det går nog. En riktigt fin och behövlig gåva till den ukrainska befolkningen..har Sverige beslutat att ge med ASC 890 !

Ni kan med gott samvete vara stolta och säga ett "Slava Ukraina"..med detta..

Mvh//Snapcount..en Finländare !
Citera
2024-06-06, 00:10
Medlem
LeeVans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av pontec
Med tanke på att ryssarna efter drygt 2 år ännu inte lyckats få luftherravälde över stridsområdet i östra Ukraina så lär det inte hända mycket på den svenska fronten. ryssarna hade ca 7000 plan när barnamördare v.puttin inledde kriget, men merparten stod i halvt ihoprasade hangarer vid igenvuxna landningsbanor.

Luftherravälde fås inte utifrån antal tillgängliga stridsflygplan. Motståndarens luftvärn avgör om det är möjligt eller inte.
Citera
2024-06-06, 00:11
Medlem
Nihennas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MachDiamonds
Nu går värvningen i Ukraina våldsamt till:

https://x.com/maajidnawaz/status/1798282764674031700?s=46&t=xUAnWFQbV-6fla8y30KtrA

Om Ukrainas befolkning inte vill strida, ska man fortsätta då? Ska inte folket bestämma i en demokrati? Borde inte krig endast få drivas med frivilliga soldater?
Om vi ignorerar den uppenbara propagandan i inlägget; i vilka länder är det normen att det är frivillig tjänstgöring i länder som är i krig? Vi har samma försvarsplikt i Sverige om vi blir anfallna. Tror du att alla soldater under första och andra världskriget skickades ut frivilligt?
Citera
2024-06-06, 00:13
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av herter
Tomt prat som vanligt, han skulle aldrig våga ge sig på NATO-länder för då vet han vad som väntar.
NATO är inte vad du tror det är. Väst har aldrig varit så svaga som de är nu. De har en massa dyra saker som lätt skjuts sönder, men det är inte det som vinner ett krig. Soldater villiga att dö är det som vinner, och det har varken väst eller Ukraina.

Se på dig själv tex. Du är inte villig att dö.
Citera
2024-06-06, 00:19
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Nihenna
Om vi ignorerar den uppenbara propagandan i inlägget; i vilka länder är det normen att det är frivillig tjänstgöring i länder som är i krig? Vi har samma försvarsplikt i Sverige om vi blir anfallna. Tror du att alla soldater under första och andra världskriget skickades ut frivilligt?
Självklart inte. Men om folket inte vill strida, ska man driva krig då? Är det folket eller politikerna som ska bestämma i en demokrati?

Jag ställer frågan även för Sveriges skull. Men det är uppenbarligen så att många ukrainare inte vill strida. Det är därför de värvar fångar också. Är det inte folket som ska avgöra i en demokrati?

Propaganda? Menar du att filmen är fejk? Ryssland har nog också haft en del tvång, men de verkar ha gott om frivilliga. Jag anser att det är helt galet att tvinga folk att strida. Med det sagt så skulle jag försvara Sverige frivilligt.

Men du verkar gilla att man tvingar ukrainare in i döden? Det känns tryggt där bakom skärmen?
Citera
2024-06-06, 00:20
Medlem
Snapcounts avatar
Citat:
NATO är inte vad du tror det är. Väst har aldrig varit så svaga som de är nu. De har en massa dyra saker som lätt skjuts sönder, men det är inte det som vinner ett krig. Soldater villiga att dö är det som vinner, och det har varken väst eller Ukraina.

Jahaja..kan du då förklara (på ett sätt jag begriper) varför Putin är förbannad och hotar väst med det ena.., som det andra.., återkommande..

..för jag begriper det då inte ?

För om det som du säger, så borde han bara sätta sig ner och chilla med "fin vodkan" och ge instruktioner till centralbanken att det är dags att sätta ner räntan. Ge besked om att landet med "honung och manna" att nu är tiden för det..

..många ryssar väntar exakt på det...
Citera
2024-06-06, 00:22
Medlem
Silfverryggs avatar
Citat:
Självklart inte. Men om folket inte vill strida, ska man driva krig då? Är det folket eller politikerna som ska bestämma i en demokrati?

Jag ställer frågan även för Sveriges skull. Men det är uppenbarligen så att många ukrainare inte vill strida. Det är därför de värvar fångar också. Är det inte folket som ska avgöra i en demokrati?

Propaganda? Menar du att filmen är fejk? Ryssland har nog också haft en del tvång, men de verkar ha gott om frivilliga. Jag anser att det är helt galet att tvinga folk att strida. Med det sagt så skulle jag försvara Sverige frivilligt.

Men du verkar gilla att man tvingar ukrainare in i döden?

Frivilliga så som cancersjuka och folk med mentala sjukdomar?
Eller hur ryssen förbereder sig att skicka barn och unga i strid?
(FB) Putin beordrar styrkor att gå in i Ukraina - INVASION NU (2022-02-24)
Citera
2024-06-06, 00:26
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Snapcount
Jahaja..kan du då förklara (på ett sätt jag begriper) varför Putin är förbannad och hotar väst med det ena.., som det andra.., återkommande..

..för jag begriper det då inte ?

För om det som du säger, så borde han bara sätta sig ner och chilla med "fin vodkan" och ge instruktioner till centralbanken att det är dags att sätta ner räntan. Ge besked om att landet med "honung och manna" att nu är tiden för det..

..många ryssar väntar exakt på det...
Är du villig att dö för Ukraina? Ryssarna är villiga att dö för Ryssland, i miljontal. Om du inte är villig att dö för Ukraina så kan du räkna med att de flesta i väst inte är villiga att göra det. Och då kan vi inte vinna.

Ryssland ser detta som ett existentiellt hot, med all rätt eftersom västs politiker har sagt att Ryssland ska besegras. Putin har folket med sig. Ryssland är inte ett existentiellt hot för väst, det säger du ju själv. Alltså kan Ukraina/väst aldrig få med sig miljontals soldater som är villiga att dö för Ukraina.
Citera
2024-06-06, 00:37
Medlem
Snapcounts avatar
Citat:
Är du villig att dö för Ukraina? Ryssarna är villiga att dö för Ryssland, i miljontal. Om du inte är villig att dö för Ukraina så kan du räkna med att de flesta i väst inte är villiga att göra det. Och då kan vi inte vinna.

Ryssland ser detta som ett existentiellt hot, med all rätt eftersom västs politiker har sagt att Ryssland ska besegras. Folket har Putin med sig. Ryssland är inte ett existentiellt hot för väst, det säger du ju själv. Alltså kan Ukraina/väst aldrig få med sig miljontals soldater som är villiga att dö för Ukraina.

Jag har en stark tvekan att ryssarna är villiga att dö för Ukraina. De var helt nöjda med att besöka sina släktingar över gränsen, handla, studera, ha ett kulturellt utbytte..gifta sig över gränsen. Innan kriget. Putin har förändrat denna dynamik. Han har kastat allt väck !

Jag behöver inte dö för Ukraina, de själva säger det också : Ge oss vapnen, så fixar vi biffen !

Det är jag starkt positiv för, och även att utöka detta stöd. I.o.m att du känner så starkt för Ryssland (o jag har svarat på din fråga).., så är det inte mer än rätt att jag riktar samma fråga till dig : Är du villig att dö för Ryssland ?

Har förstått att det finns ett skriande behov för frivilliga. Bara att ringa en valfri rysk ambassad så hjälper de dig, helt säkert. Rejält med cash skall du ju även få, och moralen på rysk sida är toppen.., hävdar du !

Så en segerrik och ärofylld kampanj väntar dig.., damerna kysser dig och rosor kastas framför dina fötter..

Seså.., kom dig iväg..
Senast redigerad av Snapcount 2024-06-06 kl. 01:12.
Citera
2024-06-06, 00:43
Medlem
HejaFinlands avatar
Citat:

Ryssland ser detta som ett existentiellt hot, med all rätt eftersom västs politiker har sagt att Ryssland ska besegras. Putin har folket med sig. Ryssland är inte ett existentiellt hot för väst, det säger du ju själv. Alltså kan Ukraina/väst aldrig få med sig miljontals soldater som är villiga att dö för Ukraina.

Det behövs inte miljontals soldater som dör. Det är bara Ryssland som krigar på det viset.
Citera
2024-06-06, 00:46
Medlem
Citat:

Jo det är jag.

Låt dem komma.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in