2024-06-05, 19:36
Medlem
Morejordz är en liten bebek snorunge som flashar me andras bilder, han är typ 16 bast o leker flashig. De inte han som klippte gambino helt klart för den här grabben har inte bollar nog till att hålla i en strap
Citera
2024-06-05, 19:36
Medlem
Christopher.s avatar
Tråkigt att bra rappare blir mördade, Einar, nu C Gambino.
Citera
2024-06-05, 19:37
Medlem
IMBILDENs avatar
Visste inte vad det här var för artist. Googlade och lyssnade lite på hans låtar.
Jag förstår mig verkligen inte på storheten och hur han kunde vinna en Grammis.

Vad är vitsen med att dölja ansikten? Tänker lite på fröken Snusk när jag ser honom.

Fast hans mask för väl kanske mer tankarna till The Gimp i Pulp Fiction....?
Citera
2024-06-05, 19:37
Medlem
Ingkuls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rysktysk
Har mordet på Gambino något att göra med detta? https://www.vlt.se/2024-06-04/misstanken-15-aring-beordrade-mord-inifran-hvb-hem/

''Han är 15 år gammal och placerad på HVB-hem i Hallstahammar. Det är därifrån polisen misstänker att han beordrat mord på tre personer. ''

Du kan ju för fan inte länka till den där jävla skittidningen som låser alla förbannade artiklar.
Förväntar du dig att halva Sverige ska betala för piss VLT bara för o läsa om en jävla 15 åring i hallstahammar??
Citera
2024-06-05, 19:40
Medlem
eunices avatar
Citat:
Ursprungligen postat av inzomniak
Nu har han skjutit på det tills imorgon, garanterat bara en massa tomt snack. Han sitter inte på någon video. Men han får iaf lite nya följare ...

Hahah vilken chock att han väljer att skjuta på att släppa videon....not.
Hur tråkigt måste man inte ha för att välja att sysselsätta sig en kväll med att trolla på Instagram och driva med folk? Gällande en sån här sak också...
Citera
2024-06-05, 19:43
Medlem
eunices avatar
Nu är han tillagd i listan över mördade hiphop-artister på Wikipedia också.
https://en.wikipedia.org/wiki/List_of_murdered_hip_hop_musicians
Citera
2024-06-05, 20:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av priz
Varsågod din tomte

https://spotifystorm.com/buy-spotify-plays

Ett räkneexempel, om Gambino skulle köpa 5000 streams för 130 kr så skulle det högt räknat resultera i en royaltie på 50 kr som sedan ska skattas ut som lön och då har du 25 kr i handen
Citera
2024-06-05, 20:07
Medlem
eunices avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Newton555
Instämmer. Jag fick också en varning för att jag skrev hur mycket kriminella gäng kostar samhället, 74 sjuksköterskelöner/år. Så nu får jag väl en varning till. Men det sänker mig inte.

Varför blev detta så stort om han ansågs vara gängkriminell, och hans låtar handlade om narkotika och vapen? Inte någon bra förebild för unga, de kan uppfatta det som att hela samhället hyllar honom och sörjer hans död. Men han var väl ingen bra förebild, och något att se upp till?!

Det har väl blivit stort delvis för att han till synes inte var gängkriminell. Hans koppling till gängkriminalitet verkar väl främst ha varit till artisten 23 som är gängkriminell och har riktiga opps i Göteborg. De har ju gjort musik tillsammans och sen så kanske de även umgicks en del privat. Gambino gav honom iaf en shoutout under Grammisgalan när han mottog sitt pris för drygt en månad sen.

Sen har han lite "tuffa" texter, men då är det väl snarare att han inte levt livet han rappar om som kan ha irriterat folk. Han har ju även rappat om lite annat än kriminalitet, vilket jag tror kan ha tilltalat fler lyssnare. Men oavsett vad vissa tycker om honom och hans musik så har den ju tilltalat en hel del, det finns människor som har lyssnat på honom, så såklart blir det en nyhet när han dör.
Citera
2024-06-05, 20:07
Medlem
iptrixs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av IamSosa
Fan vad tröttsamt att läsa alla hemska åsikter. Vet man något om vad som har hänt? Varför kopplar expressen det till norra och södra konflikten i biskop?

Vila i frid.
Förmodligen för att man inte har nån annan anledning, och att den är stor nog att mörda folk. OM du inte håller med så för all del förklara. Vi andra mer eller mindre lär oss att undvika .. och nu får man inte skriva mer enligt flash
Citera
2024-06-05, 20:09
Medlem
Mindbusinesss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tavelramskrok
I rockbranchen har det flashats med guldkedjor, dyra kläder och lyxbilar. Brudar var också en del av rockkulturen.
Pistoler var det tack och lov mer sällan eller aldrig man såg.

Stämmer. Men budskapet i den musiken var inte att man fick brudar, guldkedjor etc genom att langa droger och mörda. Viktig skillnad.
Man ska inte glömma att tonåren söker man idoler. Förr var det idrottare, piloter, astronauter och musiker. Budskapet de förmedlade i min ungdom var exakt motsatsen till vad dessa rappare förmedlar.
Minns i min ungdom att man aldrig fick slå någon med glasögon eller under bältet. Polis och brandmän såg man upp till.
Citera
2024-06-05, 20:11
Medlem
Sam.Boyds avatar
Ingen eller få är förvånade.
Citera
2024-06-05, 20:12
Medlem
Även Scar har lagt ut en story och dissar Gambino
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera