Citat:
Ursprungligen postat av
Newton555
Instämmer. Jag fick också en varning för att jag skrev hur mycket kriminella gäng kostar samhället, 74 sjuksköterskelöner/år. Så nu får jag väl en varning till. Men det sänker mig inte.
Varför blev detta så stort om han ansågs vara gängkriminell, och hans låtar handlade om narkotika och vapen? Inte någon bra förebild för unga, de kan uppfatta det som att hela samhället hyllar honom och sörjer hans död. Men han var väl ingen bra förebild, och något att se upp till?!
Det har väl blivit stort delvis för att han till synes
inte var gängkriminell. Hans koppling till gängkriminalitet verkar väl främst ha varit till artisten 23 som är gängkriminell och har riktiga opps i Göteborg. De har ju gjort musik tillsammans och sen så kanske de även umgicks en del privat. Gambino gav honom iaf en shoutout under Grammisgalan när han mottog sitt pris för drygt en månad sen.
Sen har han lite "tuffa" texter, men då är det väl snarare att han inte levt livet han rappar om som kan ha irriterat folk. Han har ju även rappat om lite annat än kriminalitet, vilket jag tror kan ha tilltalat fler lyssnare. Men oavsett vad vissa tycker om honom och hans musik så har den ju tilltalat en hel del, det finns människor som har lyssnat på honom, så såklart blir det en nyhet när han dör.