2024-06-05, 14:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Grisbuksnx
23 kör ju med paidinfull allierade med jordgubben?
Paid in full (23s manager) och paid in fulls bror är häktade i turkiet för mordet på mazlum (jordgubbens nära vän)

Allierade och allierade, lojalitet gäller inte längre på gatan
Citera
2024-06-05, 14:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av glajarn
Man blir inte skjuten av att sitta med pengar på Tiktok. Det säger mer att man ingår i någon kriminell verksamhet. Dessutom så umgicks han med kriminella. Man blir skjuten av en anledning. Kommer förmodligen komma fram mer om detta.

Polisen har redan bekräftat att BO är känd av dem sedan tidigare. Tillhör nätverksmiljön. Utredningsläge gott. Närmare än så vill man inte gå in på.
Citera
2024-06-05, 14:31
Medlem
Rapparen saretti från backa la ut en diss story inatt och sen tog bort den
Citera
2024-06-05, 14:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Amhearst
**Polisen har redan bekräftat att BO är känd av dem sedan tidigare. Tillhör nätverksmiljön. Utredningsläge gott.** Närmare än så vill man inte gå in på.

- Har inte sett någonstans att han specifikt är känd av polisen sedan tidigare bortsett från tidigare
- Inte sett någonstans att han tilllhör nätverksmiljön, däremot har jag läst att det finns kopplingar - vilken typ av kopplingar detta är framgår dock inte (kan ex. vara att man blivit utsatt för hot av gäng X)
- Utredningsläget har benämnts som gott pgr av antalet affärer och butiker i direkt närhet av brottet som har kameror.

Aftonbladet har bytt titel för sin artikel från "C. Gambino död" till "C. Gambino mördad" har inte en gång vad jag kan minnas sett att en tidning benämnt en död gängkriminell som "mördad". Kanske märker jag bara på ord, men du får gärna lämna källor till det du påstår.
Citera
2024-06-05, 14:33
Medlem
pk-cunts avatar
Svensk hip-hop-kultur har ju varit uteslutande pinsam de senaste 5-10 åren. Men att det gått så långt att man kan komma undan med att sno sitt namn från Childish Gambino och masken av MF Doom är jag faktiskt förvånad över.
Citera
2024-06-05, 14:34
Medlem
Mycket möjligt att artisten g1ocatore kan ligga bakom detta. Han la ut på sin insta story där han hånade gambino
Citera
2024-06-05, 14:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Maestroo20
Mycket möjligt att artisten g1ocatore kan ligga bakom detta. Han la ut på sin insta story där han hånade gambino
Han hånar bara
Citera
2024-06-05, 14:37
Medlem
Rappare eller inte, spelar ingen roll. För mig var detta bara ännu en kriminellt belastad babbe som blev ihjälskjuten, och hans död är förstås en ren vinst för samhället.
Citera
2024-06-05, 14:38
Bannlyst
Låt mig klargöra en sak, C Gambino var bekant med personer som har kopplingar till norra biskop, men Gambino själv var inte en del av närverket och detta har inget mellan norra och södra konflikten och göra. Han blev skjuten av andra anledningar som jag inte kan gå in på här.
Citera
2024-06-05, 14:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Maestroo20

Han dödades på grund av samarbete med en artist! Han ville försvinna för Han fick ta emot mycket hot!
Men till slut man tappar sin vakt kollar inte bakom sina axlar tillräckligt mycket o döden kommer när du minnst annar!
Va jag har fått höra så hade han klart lagt saker om nåt händer med honom så polisen e på spår!
Citera
2024-06-05, 14:40
Medlem
Fibonaccitals avatar
Finns det inga bilder på C.G utan mask?
Citera
2024-06-05, 14:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av pk-cunt
Svensk hip-hop-kultur har ju varit uteslutande pinsam de senaste 5-10 åren. Men att det gått så långt att man kan komma undan med att sno sitt namn från Childish Gambino och masken av MF Doom är jag faktiskt förvånad över.

Eller så kan man vara mer insatt i en kultur innan man baktalar den.

Ursprunget ur Carlo Gambino från Gambinofamiljen, därav C.Gambino. Inte Childish Gambino, som i sin tur fick sitt namn från en namngenerator. Så lika är inte maskerna. Dessutom fick MF Doom inspiration till masken ifrån filmen Gladiator. Så ditt narrativ om att sno känns överdriven.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in