2024-06-05, 08:24
Medlem
QuantumQuills avatar
Citat:
Ursprungligen postat av drhasch81
Du tror inte Göteborg med kommer va I riskzonen?

Även om dom ligger en poäng bakom Sirius och BP, och på samma som Värnamo så tror jag dom har goda chanser att ha några, eller alla dem bakom sig. Iaf som det ser ut nu.

Klassiskt "undre halvan" -lag.
2024-06-05, 08:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av QuantumQuill
Även om dom ligger en poäng bakom Sirius och BP, och på samma som Värnamo så tror jag dom har goda chanser att ha några, eller alla dem bakom sig. Iaf som det ser ut nu.

Klassiskt "undre halvan" -lag.
Ok ja vi får se,kommer bli intressant, känns botten kommer bli jäkligt jämt och inte förrän sista omgångarna börjar de bli redo vilket blir första lag som klart åker,sen omgång 28-30 blir även andra laget som åker och kval laget.
Jag är inte helt säker GBG kommer klara det i år,de va på håret i fjol,och det har inte sett bättre ut i år ,det är nåt som är fel i hela klubben..
BP kommer klara sig så länge de ej köps sönder i sommar,
Sirius har jag faktiskt nog ej sett alls,så kan inte värdesätta laget. .Men allt kan ändras pga hur de värvar..
2024-06-05, 11:50
Medlem
Kung_Ingentings avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Teu
Jag har en dålig känsla i magen av att han landar hos oss faktiskt. Med vår ekonomi så kan Berntsen vara väldigt pragmatisk om ersättningskraven är rimliga. Det är absolut en position vi behöver förstärka och Jeahze är inte en dålig fotbollsspelare.

Med detta sagt, vill jag naturligtvis inte ha någon spelare med bakgrund i Hammarby, och allra minst en sådan med anklagelser om kvinnobox på bältet.
Fast ryktena säger ju att ni måste spara rätt mycket pengar, och är en ny vänsterback nått som gör nån verklig skillnad för er? Känns som att det i så fall är en rätt dyr spelare som gör att ni kommer 6:a istället för 8:a eller nått sånt.
2024-06-05, 12:02
Medlem
Bajenjeppes avatar
Citat:
Västerås förstärker med Ytterbacken Elyas Bouzaiene från Degerfors.

Tycker Västerås spelar intressant, hoppas verkligen de klarar sig,och börjar sätta sina chanser ,de bör ha chans gå förbi Kalmar och Norrköping som helt klart känns som seriens sämsta lag .
Men de kan värva sig högre upp i sommar.

Väldigt bra värvning som lär passa in hos Västerås skulle jag tro. Gillat honom länge.
2024-06-05, 12:25
Medlem
Teus avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kung_Ingenting
Fast ryktena säger ju att ni måste spara rätt mycket pengar, och är en ny vänsterback nått som gör nån verklig skillnad för er? Känns som att det i så fall är en rätt dyr spelare som gör att ni kommer 6:a istället för 8:a eller nått sånt.
JKA, Billy, Tihi, och Otieno drog in en hel del pengar. Fettot äter på försäkringskassans dime. Brännström och Bartosz har fått nya jobb. Pittas, Modesto, Collins, Faqa, Faraj, och säkert en hel del till som jag inte minns just nu ryktas bort. Och då har jag inte pekat på vårt publiksnitt denna och förra säsongen. Ja, kort sagt, den ekonomiska krisen är ganska överdriven. Om Jeahze är villig att skriva på för en rimlig peng är det en no brainer för Berntsen sett utifrån ett sportsligt perspektiv. Björnström håller dessvärre inte som startspelare i Allsvenskan.

Men ja, som sagt, ingen vill ha f.d. vrak med kvinnobox på bältet i AIK.
2024-06-05, 12:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Bajenjeppe
Väldigt bra värvning som lär passa in hos Västerås skulle jag tro. Gillat honom länge.
Verkar va en bra värvning när man läst på Degerfors fans sida,kan nog görabåda han själv och Västerås gott.
2024-06-05, 12:43
Medlem
baggebo1s avatar
Citat:
Västerås förstärker med Ytterbacken Elyas Bouzaiene från Degerfors.

Tycker Västerås spelar intressant, hoppas verkligen de klarar sig,och börjar sätta sina chanser ,de bör ha chans gå förbi Kalmar och Norrköping som helt klart känns som seriens sämsta lag .
Men de kan värva sig högre upp i sommar.
En ny nia också så ser det riktigt bra ut inför fortsättningen.
2024-06-05, 12:45
Moderator
easy_dans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kung_Ingenting

Frågar man Teu så är ju ekonomin stabil, frågar man Berntsen säger han att det finns noll kronor i transferbudget. Sen vem man ska tro på är upp till var och en.

Citat:
Ursprungligen postat av fotbollsthlm
– Jag har noll, säger Thomas Berntsen om sin transferbudget.

Noll kronor?
– Ja, det har jag sagt förut. Vi måste sälja spelare innan vi kan göra något.

Såg du den situationen komma inför den här sommaren?
– Det här är inget överraskande. Vi sålde för x antal kronor i vintern och så måste vi sälja x antal kronor nu. Det är alltid en dynamik i det. Om vi hittar de case som är rätt för klubben på lång sikt, då kan vi finansiera oss på lång sikt. Men det finns ingen klar budget för mig just nu. Det gör det inte.

Av de pengar som du säljer för, hur mycket kan återinvesteras i spelarköp?
– Som jag har sagt så är måste vi sälja för en viss summa för att hitta balansen. Säljer vi för ännu mer än så kan vi återinvestera i truppen.
2024-06-05, 12:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av baggebo1
En ny nia också så ser det riktigt bra ut inför fortsättningen.
Vad ryktas det om?
2024-06-05, 12:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Teu
JKA, Billy, Tihi, och Otieno drog in en hel del pengar. Fettot äter på försäkringskassans dime. Brännström och Bartosz har fått nya jobb. Pittas, Modesto, Collins, Faqa, Faraj, och säkert en hel del till som jag inte minns just nu ryktas bort. Och då har jag inte pekat på vårt publiksnitt denna och förra säsongen. Ja, kort sagt, den ekonomiska krisen är ganska överdriven. Om Jeahze är villig att skriva på för en rimlig peng är det en no brainer för Berntsen sett utifrån ett sportsligt perspektiv. Björnström håller dessvärre inte som startspelare i Allsvenskan.

Men ja, som sagt, ingen vill ha f.d. vrak med kvinnobox på bältet i AIK.
Måste man sälja spelare för ens fundera på värva spelare så är krisen i transfer budgeten allvar.
2024-06-05, 12:51
Medlem
baggebo1s avatar
Citat:
Vad ryktas det om?
Jag känner inte till några rykten. Att få tillbaka Viktor Granath vore ju inte helt fel men jag vet inte ens om det är realistiskt. Han spelar väl hyggligt mycket i HBK.
2024-06-05, 12:56
Medlem
Teus avatar
Citat:
Måste man sälja spelare för ens fundera på värva spelare så är krisen i transfer budgeten allvar.
Det finns bara en klubb i Sverige som inte behöver sälja spelare. Kanske två nu efter Bergvall-affären.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in