2024-06-05, 06:54
Medlem
donald12s avatar
The total combat losses of the enemy from 24.02.22 to 06.05.24 were approximately:

personnel ‒ about 513,700 (+1,280) persons,
tanks ‒ 7806 (+12) units,
armored fighting vehicles / APV ‒ 15,036 (+16) units,
artillery systems – 13,385 (+40) units,
RSZV / MLRS – 1092 (+0) units,
anti-aircraft warfare systems ‒ 830 (+3) units,
aircraft – 357 (+0) units,
helicopters – 326 (+0) units,
UAV operational-tactical level – 10805 (+39),
cruise missiles ‒ 2270 (+2),
ships / boats / warships / boats ‒ 27 (+0) units,
submarines - 1 (+0) units,
vehicles and fuel tanks – 18,297 (+69) units,
special equipment / special equipment ‒ 2223 (+12)

Data are being updated.
Beat the occupier! Together we will win! Our strength is in the truth!/ Strike the occupier! Let's win together! Our strength is in the truth!
Citera
2024-06-05, 07:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Charlatanery-end
Och ändå sänks inte vårt bensinpris här i Sverige
Undra när välfärden här börjar svikta på riktigt (om det inte redan är på väg nedåt kraftigt) efter att vi skickar pengar/material osv till Ukraina.

Citat:
Ursprungligen postat av Hansol
Den sänktes så sent som idag men det kanske inte föll herrn på läppen .
Jag har då rakt inte sett någon sänkning av bensinpriset på stationerna runt mig.

Ont.
Någon som sett/hört något om Frankrike skall göra slag i saken och skicka trupp till Ukraina? Baltländerna, om inte främst Estland, är väl bra sugna på det också.
Citera
2024-06-05, 07:04
Medlem
Massajens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Arccosinus
Är även han dum i huvudet? Som har en engelsk brytning? Ingenting som du behöver håna?

Nu är det ju ingen som någonsin klickar på de där rysskontrollerade länkarna som du brukar presentera så sammanfatta gärna vad han säger av vad du tycker är viktigt.
Skulle du kunna förklara på vilket sätt de är rysskontrollerade?
Citera
2024-06-05, 07:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av CanisMinor
De tjänar uppenbarligen mer med bonusar och andra tillägg. Sägs också i videon. Såg den igår. I övrigt håller jag med dig.

en "färsk" läkare i Moskva har ut ungefär som en heltidsanstäld hamburgarevändare i sverige efter skatt.

ca 15k.

de tjänar sämre på landsbygden, och mer efter ca 5år.
Citera
2024-06-05, 07:21
Medlem
donald12s avatar
Lång artikel om baba yaga...

"It is reliably known that this class of drones has significantly changed the tactics of warfare on their side. They [the Russians – ed.] have to pull back 20 kilometres for the night and then return the same distance to the front. There are many interceptions where they say directly: 'Oh, damn, it's getting dark, we need to get out quickly before the Baba Yaga arrives.'"

https://www.pravda.com.ua/eng/articles/2024/06/3/7458837/
Citera
2024-06-05, 07:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Charlatanery-end
Jag har då rakt inte sett någon sänkning av bensinpriset på stationerna runt mig.

Ont.
Någon som sett/hört något om Frankrike skall göra slag i saken och skicka trupp till Ukraina? Baltländerna, om inte främst Estland, är väl bra sugna på det också.

Lite taget ur sitt sammanhang av det jag läst in mig i, om ryssland heltplötsligt skulle nå någon somhelst framgång (i militärstrategiska termer, inte på tiktok) så har ett antal länder utryckt att de placerar militära förband i ukraina för att stoppa en eventuell "seger" för ryssarna. inte helt olikt det sovjet-ryssarna gjorde när Israel knullade egypten.

putin kan ha gjort misstaget att "övertyga" visssa europeiska ledare att de behöver en buffertzon mot ryska köttmursanfall, den blir då ukraina.
Citera
2024-06-05, 07:25
Medlem
c.divers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Drozd
Fair enough, inte ska jag tvinga dig att förslösa 20 min av ditt liv på något som inte intresserar dig. Men varför ens kommentera då? Bitchute är f.ö. en webbplats, en "källa" lika mycket som pappret i dagstidningen.
Ha ha Bitchute är verkligen ingen källa lika mycket som en papperstidning! Det tar inte många sekunder att förstå vilket skitställe det är om man läser några kommentarer och inlägg där. Helvete vilka dårar det är som hänger där! Helt sjukt vilka foliehattar och stolpskott! Från plattjordare, Usa och judehatare till putinrunkare.
Jag förstår mycket väl varför du och andra rysshoror hämtar inspiration där😂😂😂
Citera
2024-06-05, 07:27
Medlem
c.divers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BorjeViking
Skönt att se att det finns förnuftiga människor som talar sanning även i väst.
Kul att se alla dessa lättlurade hjon som hämtar information från Bitchute!
Citera
2024-06-05, 07:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av donald12
Beat the occupier! Together we will win! Our strength is in the truth!/ Strike the occupier! Let's win together! Our strength is in the truth!

Israeliska oligarken Kolomoyskyi plockade Zelenskyy till komedin Folkets Tjnänare o senare blev Z president. Kolomoyskyi betalar hans lön än idag, o betalar lön även till Hunter Biden, o The Big Guy erhäller sina tio procent.

Iron Clad o As long it takes, heter det från Pentagon, vi står med Ukraina. Men det finnes tecken att även neocon inser att Ukraina kommer inte att vinna. Ukraina krigets arkitekt o Maidan kuppmakaren Victoria Nuland har sparkats. Nuland är en ukrainsk jude med medfödd hat mot Ryssland. Nästa blir val Tony Blinken, en rysk jude.

Svenne smånassar yrar om Ukraiska nassars vinnst över Ryssland - Oh Well

Nästa att libereras är gamla ryska staden Harkova, sen gamla ryska staden Odessa. Men då har Juden redan flytt landet, eller mött sitt öde.
Citera
2024-06-05, 07:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av HeadsOn
Israeliska oligarken Kolomoyskyi plockade Zelenskyy till komedin Folkets Tjnänare o senare blev Z president. Kolomoyskyi betalar hans lön än idag, o betalar lön även till Hunter Biden, o The Big Guy erhäller sina tio procent.

Iron Clad o As long it takes, heter det från Pentagon, vi står med Ukraina. Men det finnes tecken att även neocon inser att Ukraina kommer inte att vinna. Ukraina krigets arkitekt o Maidan kuppmakaren Victoria Nuland har sparkats. Nuland är en ukrainsk jude med medfödd hat mot Ryssland. Nästa blir val Tony Blinken, en rysk jude.

Svenne smånassar yrar om Ukraiska nassars vinnst över Ryssland - Oh Well

Nästa att libereras är gamla ryska staden Harkova, sen gamla ryska staden Odessa. Men då har Juden redan flytt landet, eller mött sitt öde.

Du framstår som nasse själv med det inlägget
Citera
2024-06-05, 07:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av BorjeViking
Det här är ingenting annat än att försöka tysta sanningen. Tydligen är Scott Ritter så pass farlig att US State Department klassar honom som "information terrorist" och hotar honom. Det här får givetvis absolut inte ske i ett fritt, demokratiskt västland som uppger sej för att värdesätta fri yttrandefrihet. Hyckleri delux. Skamfullt!

https://www.youtube.com/watch?v=lOsW84wYdzg

Nämn inte Scott Ritter och ”sanning” i samma inlägg.
Citera
2024-06-05, 07:37
Medlem
Drooids avatar
Citat:
Ursprungligen postat av attog
Jag misstänkte det.
När jag såg kartan, GPS jam, så sker ingen störning över Ukraina.
Borde inte Ukraina själva använda störning?
Jag ingen expert på GPS-system eller hur man stör ut dem. Men vad jag förstår så rapporterar t.ex. https://gpsjam.org/ det som civila flygplan rapporterar som störningar. Det är inga civila flyg över Ukrainskt luftrum.

Where does this data come from?
https://gpsjam.org/faq#what-is-the-source-of-your-data
Citat:
Many aircraft broadcast digital radio messages (ADS-B) that contain information about their GPS accuracy. ADS-B Exchange is a network of thousands of enthusiasts who receive those signals. I use the ADS-B Exchange API to collect and process the data and build maps from it.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in