2024-06-05, 03:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av torppet
Det är det här som kallas demokrati och ens åsikter får inte bestaffas enligt "de mänskliga rättigheterna".
Det som jag funderar på är att Ukraina anställde en sorts officer som skulle motsvara Wagner, som hade fått väldigt mycket publicitet, vilket Ukrainarna också ville ha. Han kallades Mozart och fick en grupp till sitt förfogande.
Men... han ville inte vara där speciellt länge. Han sa att det för att de frivilliga i den ukrainska armén var såna misshandlare och slaktare av sin egen befolkning. Den reguljära armén hade inga sådana misshandlare. Men främst de frivilliga polackerna och svenskarna hade det, sa han. De var så hemska så Mozart kunde inte se på det och därför slutade han abrupt.

Frågan är: Tror ni på det? Tror ni att en svensk frivillig beter sig så där hemskt mot kvinnor och barn så att en som tjänat i Irak och Syrien inte klarar av att se på det. (Han filmas i en bar - när han lägger ut texten till varför han slutar så snabbt - den finns på nätet)

Jag tror inte på någonting som du skriver eftersom du bara sitter hemma och fantiserar ihop massa strunt.
Citera
2024-06-05, 03:37
Medlem
goseigens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Silfverrygg
Jag brukar inte hålla med om en hel del det gammel-jonas yrar om i nattmössan, men detta är en av de få saker jag håller med honom (det fetade och särskilt det understrykna):

https://www.is.fi/ulkomaat/art-2000010421668.html

Han är en mycket bra president, som vet att skapa diskussioner, som leder till bättre resultat.

Du yrar i nattmössan här.
Citera
2024-06-05, 04:03
Medlem
goseigens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av torppet
Det är det här som kallas demokrati och ens åsikter får inte bestaffas enligt "de mänskliga rättigheterna".
Det som jag funderar på är att Ukraina anställde en sorts officer som skulle motsvara Wagner, som hade fått väldigt mycket publicitet, vilket Ukrainarna också ville ha. Han kallades Mozart och fick en grupp till sitt förfogande.
Men... han ville inte vara där speciellt länge. Han sa att det för att de frivilliga i den ukrainska armén var såna misshandlare och slaktare av sin egen befolkning. Den reguljära armén hade inga sådana misshandlare. Men främst de frivilliga polackerna och svenskarna hade det, sa han. De var så hemska så Mozart kunde inte se på det och därför slutade han abrupt.

Frågan är: Tror ni på det? Tror ni att en svensk frivillig beter sig så där hemskt mot kvinnor och barn så att en som tjänat i Irak och Syrien inte klarar av att se på det. (Han filmas i en bar - när han lägger ut texten till varför han slutar så snabbt - den finns på nätet)

Lägg ägg - du står för en fascistisk mördarregim. Din demokrati är Mordors.
Citera
2024-06-05, 04:07
Medlem
goseigens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av -Info-
Ja. Du har rätt. Om man ska tro Illarionov så började Putin planera invasionen av Ukraina ca 20 år innan invasionen:

Jag är också av den uppfattningen att Putin har planerat länge för detta krig. Putin vill gå till historien som en stor ledare och erövringen av Ukraina är tänkt att bli kronan på verket.

Det är sanningen.
Citera
2024-06-05, 04:56
Medlem
monken1s avatar
https://youtu.be/y9K0KlovoLc?si=H80iRNIA_8AncqeW
Vlad Solo och Scott Ritter.
Citera
2024-06-05, 05:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Blot-Sven
Medverkar regelbundet som expert hos RT också. Jag tänker annars: akademisk kometkarriär. Master 2009, disputerar 2014 och professor 2021 vid ett norskt universitet. Är det nå' skumt med det, tro? Det står så här på Wikipedia:
Diesen has received the support of the rector of the University of South-Eastern Norway Petter Aasen, who defended the academic’s right to free expression. Diesen is opposed to Russia's military action against Ukraine.

Nej, jag tror inte det är nåt skumt med karriären i sig. Snabbt förvisso, men fullt möjligt om man jobbar på. Även i Sverige ska ju en forskarutbildning klaras av på 4 år.
Citera
2024-06-05, 05:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Drozd
Diesen talar om den tomma floskeln "hjälpa Ukraina" och vad den fylls med för innehåll.

Diesen påtalar att:

-mindre än 20% av ukrainarna var för en Nato-anslutning före 2014 (detta med stöd i många gallups från Ukraina/EU/USA)

-Merkel, brittiska ambassadören i Kiev m.fl. sa att ett ukrainskt Nato-medlemskap skulle leda till krig mot Ryssland

-CIA-chefen William Burns skrev 2008 i ett PM att om USA (mot den ukrainska folkopinionen) försöker tvinga in Ukraina i Nato kommer detta leda till inbördeskrig och en rysk invasion

-trots insikten att majoriteten av ukrainarna var emot Nato-medlemskap och att ett dito skulle leda till krig körde Washington på med "regime change" 2014

-Washington handplockade flera nyckelposter i kuppregeringen 2014, trots att en absolut majoritet av ukrainarna motsatte sig Euromaidan

Nu har jag sammanfattat innehållet fram till 7 min, resten får ni kolla själva om det intresserar er...

Nu ljuger du. Han sade inget om att tvinga in Ukraina i Nato. Han sade: "I have yet to find anyone who views Ukraine in NATO as anything other than a direct challenge to Russian interests". Översatt till svenska blir det (sammanfattat): ett ukrainskt Nato-medlemskap skulle ses som en direkt utmaning mot Rysslands intressen. Det är inte samma sak som att tvinga in Ukraina i Nato. Att tvinga in någon i Nato klarar USA inte ens, de lyckades ju inte ens få turkarna att acceptera Sverige.
Citera
2024-06-05, 06:12
Medlem
TheNightTrippers avatar
Nu börjar jag förstå varför 2000$ i månaden får folk att åka till fronten, en doktor tjänar 550$ i månaden.
Sa inte Putin att dom var rikast i värden eller nåt sånt.
Hade hon åkt till sitt grannland i väster så hade hon tjänar 20 gånger mer, helt otroligt viket jävla land med deras invånare som är så stolta över ditt land, fast dom har inte lyckas göra ett skit, allt har dom snott, allt i deras kultur har dom stulit från andra.
Värdelösa moskoviter!

https://youtu.be/bRSLg-GkdoQ?si=ATe81SVJX893Egh1
Citera
2024-06-05, 06:15
Medlem
attogs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jack.Elam
Deras piloter använder kommersiella GPS-lösningar.

https://www.globaldefensecorp.com/2022/06/21/exposed-captured-russian-pilots-admit-that-russian-air-force-distributed-garmin-gps-and-pronebo-mobi le-app-to-navigate-in-ukraine/

Dom köper färdiga drönare från Kina och dom använder sig av GPS.
https://www.popularmechanics.com/military/weapons/a42944173/russia-buys-drones-from-china-online-alibaba-ukraine-war/

Jag sitter och googlar på deras glidbomber, skulle tro att dom använder sig utav GPS, deras glidkit UMPK styrs av Kometa-M vilket har en GNSS-mottagare, så den kan använda sig utav dom vanligaste systemen för positionsbestämning, däribland GPS. Inget riktigt svar på din fråga, men så långt har jag kommit.

https://en.wikipedia.org/wiki/UMPK_(bomb_kit)
https://www.armadainternational.com/2024/04/russian-kometa-m-system-milcom/

Jag misstänkte det.
När jag såg kartan, GPS jam, så sker ingen störning över Ukraina.
Borde inte Ukraina själva använda störning?
Citera
2024-06-05, 06:22
Medlem
attogs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Drozd
Diesen talar om den tomma floskeln "hjälpa Ukraina" och vad den fylls med för innehåll.

Diesen påtalar att:

-mindre än 20% av ukrainarna var för en Nato-anslutning före 2014 (detta med stöd i många gallups från Ukraina/EU/USA)

-Merkel, brittiska ambassadören i Kiev m.fl. sa att ett ukrainskt Nato-medlemskap skulle leda till krig mot Ryssland

-CIA-chefen William Burns skrev 2008 i ett PM att om USA (mot den ukrainska folkopinionen) försöker tvinga in Ukraina i Nato kommer detta leda till inbördeskrig och en rysk invasion

-trots insikten att majoriteten av ukrainarna var emot Nato-medlemskap och att ett dito skulle leda till krig körde Washington på med "regime change" 2014

-Washington handplockade flera nyckelposter i kuppregeringen 2014, trots att en absolut majoritet av ukrainarna motsatte sig Euromaidan

Nu har jag sammanfattat innehållet fram till 7 min, resten får ni kolla själva om det intresserar er...

Och vad skulle dessa punkter bevisa menar du?
Vi börjar med den första.
Den bevisar?
Citera
2024-06-05, 06:25
Medlem
Drooids avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jack.Elam
Andemeningen här drozd, det var att du länkade till en erkänt dålig källa, Bitchute och jag hittade på lite skit angående proletären. Så med det sagt, jag tänker inte titta på en 20 minuter lång video från det bygget.

Men vad sägs om en kompromiss, vad sägs om att du länkar till en artikel i en respekterad nyhetskälla. Det kommer öka sannolikheten att jag kommer läsa det du nu försöker påstå?
Jag sökte lite efter professor Glenn Diesen. Jag tror inte att Drozd är intresserad men kanske du är det.

Kremlin Shady Horse’s: Glenn Diesen – Russian propaganda aligned rhetoric, defender of Russia’s aggression, blames NATO for expansionism
https://uacrisis.org/en/kremlin-shady-horse-glenn-diesen
Citat:
Diesen claims to be an expert in Russian foreign policy, conservatism, and Eurasian integration. He is a member of the Valdai Discussion Club, a think tank reportedly linked closely to Putin and feels that his rhetoric matches with Russia so much so that he is safe to travel to Minsk for “expert debates.”
Glenn Diesen
https://no.wikipedia.org/wiki/Glenn_Diesen
Citat:
Fra 2018 til 2020 var han ansatt ved Økonomihøyskolen i Moskva («Высшая школа экономики», ВШЭ).[3] I 2020 ble han ansatt som førsteamanuensis ved Universitetet i Sørøst-Norge, der han ble professor i 2021.
Citat:
Diesen har en mastergrad i internasjonale relasjoner med avhandlingen Medvedev’s proposal for a new European security architecture fra Macquarie University, Sydney, Australia, og en doktorgrad fra Vrije Universiteit Amsterdam i Nederland,[11] med en avhandling med tittelen Inter-democratic security institutions and the security dilemma: EU and NATO relations with Russia after the collapse of the Soviet Union.

Glenn Diesens YouTube-sida
https://www.youtube.com/channel/UCZFCDIHTe9HGxtIuVDpBz7g
Det finns en video där han samtalar med Alexander Mercouris från The Duran! Alexander är det 'akademiska fyllots' husgud!

Jag lyssnar då och då på The Duran. (Varning, det är blodtryckshöjande) Det är dock ganska intressant. Det som sägs i deras videos/poddar postas ofta sedan här i tråden samma dag.

Senast redigerad av Drooid 2024-06-05 kl. 07:15.
Citera
2024-06-05, 06:46
Medlem
CanisMinors avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TheNightTripper
Nu börjar jag förstå varför 2000$ i månaden får folk att åka till fronten, en doktor tjänar 550$ i månaden.
Sa inte Putin att dom var rikast i värden eller nåt sånt.
Hade hon åkt till sitt grannland i väster så hade hon tjänar 20 gånger mer, helt otroligt viket jävla land med deras invånare som är så stolta över ditt land, fast dom har inte lyckas göra ett skit, allt har dom snott, allt i deras kultur har dom stulit från andra.
Värdelösa moskoviter!

https://youtu.be/bRSLg-GkdoQ?si=ATe81SVJX893Egh1

De tjänar uppenbarligen mer med bonusar och andra tillägg. Sägs också i videon. Såg den igår. I övrigt håller jag med dig.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in