2024-06-04, 23:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av VilaVila
Han sa ju det.
Jag måste ha missat det.
Citera
2024-06-04, 23:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Pallal
Den som sa’t han var’t. Joakim är ju en dokumenterad utpressare som har hotat både tv-team, Chrippa, Linnea och Cluee på ljudinspelningar.

Hur vet du om föräldrarna har dragit in sin medverkan eller inte? Det är inte publikt än sas

Det är inte svar på min fråga.
Du är den enda som kommit med att Jocke ska ha hotat i den här produktionen. Hur kan du vara den enda som vet det?

Antingen sitter jag på mer information än någon annan, eller så kan du fråga användaren Colorgreenandpink som svarade på min fråga tidigare om föräldrarna hade dragit sig ur. Välj själv
Citera
2024-06-04, 23:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Colorgreenandpink
Jag måste ha missat det.

Och han skriver det själv på den senaste YT-videon. Första kommentaren längst upp.
Citera
2024-06-04, 23:24
Medlem
micro113s avatar
Citat:
Va han erbjuden 100k från start menar du?
Det är skitsnack.
Han blev erbjuden 100K efter första samtalet med producenten där han ställer olika villkor för att delta.
Citera
2024-06-05, 00:08
Medlem
Citat:
De har väl varit i kontakt med producenten etc innan de tackade ja. Eller kan de inte tala för sig själva och ta egna beslut?

Sen förde Kräftan sina föräldrars talan om medverkan med hänvisning till sina krav och villkor.

Såhär sa Kräftan klart och tydligt:

"Jag vill ha ett eget avsnitt...."
"Mitt liv ska finnas i Jockes dokumentär också"
"För min medverkan kommer också avgöra om mamma och pappas medverkan kommer vara med.."

Intressant

Jag tänkte också så men så kom jag på att Chrippa verkar styra människor runt sig med ilska och arghet som "vapen" så de vågade kanske inte gå emot honom. Han bestämde nog att de inte skulle vara med.

Många här försvarar hans beteende men de lever inte nära honom och blir inte utsatta för hans impulsivitet och att han blir så arg.
Citera
2024-06-05, 00:12
Medlem
micke_mans avatar
Citat:
Jomen precis. Så hade ju jag också gjort, tagit reda på mer fakta om hela upplägget.

Chrippa, Jacke och föräldrarna verkar ha tackat ja redan vid den enkla presentationen från tv-teamet.
Det är ett misstag de själva får stå för.

Men det utesluter inte att tv-teamet medvetet har undanhållit väsentliga detaljer.
Vilket gick upp för samtliga samma dag som tv-teamet landade i Spanien.

Givetvis kollar man upp vad det hela handlar om, men bättre sent än aldrig.
Chrippas förhandlingsteknik är ju lika med noll, och nu sprids det ju att han har gjort bort sig så det visslar om det.
Det är illa, om det stämmer.

Det är dock inget som förvånar mig.
Tv-teamet gör så som förväntat (de gör ju affärer), så även Chrippa tyvärr.

Chrippa krävde betalt efter att han fick veta att Jocke fick en summa pengar.
Innan dess skulle han med familj ställa upp helt gratis.
Vilket jag i min tur tycker är helt galet.

Självklart ska man ha betalt i en produktion som ska tjäna pengar på min medverkan och historia.
Så resonerade säkerligen Jocke också.

Tv-teamet framstår som ytterst oseriösa när de inte va helt transparenta mot Chrippa, speciellt som de säkert har förstått att han är helt oerfaren i hur det hela fungerar.
De har försökt att utnyttja en person för egen vinning, det är riktigt fult.
Tv teamet har ju följt jocke under 6 månader och för det får han ungefär en halv mille,och chrippa skulle dom intervjuva en dag då kan han ju inte få mer änn max 5 tusen spänn.
Citera
2024-06-05, 00:13
Medlem
Citat:
Han styr och ställer ganska duktigt.

Minns du när han sa att han bara behöver knäppa med fingrarna så kommer Jullan?
Minns du smset som Jacke skickade om att pappan var ledsen över hur Kräftan behandlade honom?
Har du noterat att Jullan inte jobbade och inte nu heller L?
Hörde du telefonsamtalet mellan Kräftan och Jullan, när han skriker på henne att han inte kan ha barnet? Jullan skulle på rättegång då och kunde varken hämta eller ha barnet.
Minns du när Jullan berättar i ett förhör hur Kräftan sabbade för henne genom att vägra hjälpa till med förskola? Jullan skulle jobba och fick akut lösa det på annat sätt.
Minns du inspelningarna när han väser åt L, sänker rösten och nedvärderar henne?
Minns du en print när L smsar med sin syster och hon skriver chockat att Kräftan hotat att adoptera bort barnet?
Minns du när han bekräftade offentligt att blåmärkena på L var sminkade?
Minns du hur han gladeligen eldade på drevet för att själv inte se dålig ut?
Minns du hur han fick alla att tro att han är en utsatt misshandlad man som även bevittnat hur hans dotter blivit misshandlad?
Minns du hans poster när han hånar och indirekt säger att L går att jämföra med filmen Gone girl?

Juste! Minns du den gången när han satt och sa att L hade insinuerat att han tände på sitt egna barn?

Vilken härlig snubbe han verkar vara

Där har du samlat just det som gör att jag inte på något sätt kan ta ställning för Chrippa och kan inte på något sätt förstå dom som gör det.
Citera
2024-06-05, 00:25
Medlem
Citat:
Klart pengarna betyder något. Han ville ha mer och körde med sitt vanliga pissiga beteende med att vara sig själv. Men han fick inget i slutändan.
Vänta bara så kommer du få se hur mycket det svider i Kräftan när dokumentären nått hushållen och han inser att han kammade hem noll

Jag är övertygad om att han, efter sina utspel, inte fick vara med. Det handlar ju om människors säkerhet.
Citera
2024-06-05, 00:27
Medlem
geek12s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av micro113
Det är skitsnack.
Han blev erbjuden 100K efter första samtalet med producenten där han ställer olika villkor för att delta.

Så det Chrippa skriver är alltså falskt? Han säger/skriver tvärtemot det du hävdar.
Citera
2024-06-05, 00:34
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av Pallal
Vem är det som säger att Chrippa gick banarnas och hotade produktionen, Jocke?
Nej. Dom som vet dom vet. Sluta sprid lögner.
Citera
2024-06-05, 00:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av micro113
Det är skitsnack.

Så kan det ha varit.
Såg även senare att han hade förtydligat gällande det.

Men pengar var inte av intresse för han, så låt Jocke få sina pengar för dokumentären som ska granska hans barndom, som Kräftan själv skrev att syftet med dokumentären är. Då spelar det ingen roll.
Att granska en barndom med analyser från experter tar lång tid, att få Kräftan att pladdra lite om sina kompisar tar knappt en arbetsdag.
Kräftan jobbar som max 2 timmar per dag, så han förlorar ingen inkomst heller.
Citera
2024-06-05, 00:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 111-111
Jag tänkte också så men så kom jag på att Chrippa verkar styra människor runt sig med ilska och arghet som "vapen" så de vågade kanske inte gå emot honom. Han bestämde nog att de inte skulle vara med.

Många här försvarar hans beteende men de lever inte nära honom och blir inte utsatta för hans impulsivitet och att han blir så arg.

Han krävde minst 100tkr med krav och villkor, han blir erbjuden 100tkr och vill inte vara med.
Han vet om att dokumentären ska handla om att granska Jockes barndom och att de andra skulle få vara med i en del och säga sitt.
Han har nog fått det helt om bakfoten att det inte betyder att få ett helt avsnitt...
Trodde han seriöst att hans del kommer vara 9 timmar lång i en oklippt version när han pratar bland annat om sina kompisar hur de lekte... Som är helt orelevant.
Tänkte han att alla får 9 timmar i dokumentären? 4 pers som babblar nonstop i 9 timmar om barhäng, nya tjejen, lek med kompisar, Twitch, Zara-butiken, något bråk 2016 flytt till nya lägenheten, hur det är resa och låtstas-bo i Spanien, dra till med en hittepå-historia att man blivit tvungen att lämna Sverige (när så inte var fallet).
Hur lång ska den här dokumentären vara egentligen?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in