Citat:
Ursprungligen postat av
Azdz
Jag måste ändå hålla med dig om att det bör vara upp till var och en om man vill vaccinera sig eller inte , men att du kallar ett dödligt virus för hittepåvirus är att spotta på alla dom som avled av viruset . Tänk hur många fler människoliv vi kunde räddat om fler hade vaccinerat sig .
Fint att du håller med om det. Det är det inte alla som gör tyvärr.
Personligen skulle jag nog vara försiktig med att göra mig till talesman för avlidna, som av naturliga skäl inte kan väga in i frågan själva. Generellt så tycker jag att det är en dålig ovana att bli förolämpad å andras vägnar.
Jag kan hålla med dig så långt att det ofta är lämpligt att
vara taktfull i känsliga frågor. Beroende på situation. Jag avhåller mig av det skälet nästan alltid ifrån att diskutera såna här frågor IRL, med människor som jag vet är vaccinerade och SVT-indoktrinerade. Det är onödigt att riskera väcka oro och riva upp känslor i onödan. Och det leder knappast nån vart ändå.
Men att man i alla sammanhang ska belägga sig själv med munkavle är att gå för långt. Det här är ett diskussionsforum. Här delar folk sina åsikter och lägger fram sina argument. Den som aktivt väljer att delta och sen blir indignerad och upprörd får skylla sig själv.
Faktum är att jag bara råkar tro annorlunda än du. Jag tror att dom här mRNA-sprutorna har släckt många liv och skadat många. Och jag tvivlar starkt på att sprutorna har varit till någon nytta alls. Jag har inte valt att tro så. Min slutledningsförmåga har bara lett mig hit.
Jag tror att om man blir provocerad av andra åsikter än ens egen, så kan en del av förklaringen vara att man inte har 100% koll på vilka argument som ligger till grund för ens egen ståndpunkt eller hur solida dom egentligen är. Det är iallafall min erfarenhet.