2024-06-04, 08:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Raven2.0
Så överdödligheten är ”flera miljoner”?

Vete tusan om jag ser humorn i att skratta åt att miljontals människor avled i viruset.
Citera
2024-06-04, 08:47
Medlem
donald12s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fleuch
Nej, i så fall(att det inte finns, vilket allt tyder på) har ju ingen dött av det. Det är ren logik.

Vad gjorde Wuhan institutet gain of function forskning på då ;-)
Citera
2024-06-04, 08:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Azdz
Vete tusan om jag ser humorn i att skratta åt att miljontals människor avled i viruset.
Svara på frågan istället.
Citera
2024-06-04, 08:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Raven2.0
Svara på frågan istället.
Jag har ingen anledning att misstro siffror och statistik från trovärdiga forskare och läkare .

Det är inte ett dugg svårt att förstå att vården här hemma kollapsat när folk kallar ett dödligt virus från Kina för hittepå.
Citera
2024-06-04, 16:08
Medlem
RustyShacklefords avatar
Citat:
Är nog snarare du som har svårt att resonera logiskt

Varför tror du det?

Citat:
Jag har ingen anledning att misstro siffror och statistik från trovärdiga forskare och läkare .

Det är inte ett dugg svårt att förstå att vården här hemma kollapsat när folk kallar ett dödligt virus från Kina för hittepå.

Så vården "kollapsade", enligt dig, för att vissa av oss råkar tvivla på covid-teorin? Hur tänker du då?

Även om du är av uppfattningen att vaccinering skulle skydda mot det påstådda viruset, så kunde du väl knappast ha trott att hela befolkningen slaviskt skulle gått och vaccinerat sig? Det händer inte. I alla fall inte i ett fritt land där människor har kroppslig autonomi. Självklart kommer folk agera olika. Så om myndigheterna hade förväntat sig 100% eller 95% vaccinationstäckning så ligger felet hos dom, inte hos oss.

Om vården faktiskt skulle kollapsa så beror det på att vården är underdimensionerad. Man har valt att prioritera annat. Inte svårare än så.

För övrigt så har vården "kollapsat" varenda jävla år i decennier. Så det är bara business as usual.
Senast redigerad av RustyShackleford 2024-06-04 kl. 16:10.
Citera
2024-06-04, 16:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av RustyShackleford
Varför tror du det?

Så vården "kollapsade", enligt dig, för att vissa av oss råkar tvivla på covid-teorin? Hur tänker du då?

Även om du är av uppfattningen att vaccinering skulle skydda mot det påstådda viruset, så kunde du väl knappast ha trott att hela befolkningen slaviskt skulle gått och vaccinerat sig. Det händer inte. I alla fall inte i ett fritt land där människor har kroppslig autonomi. Självklart kommer folk agera olika. Så om myndigheterna hade förväntat sig 100% eller 95% vaccinationstäckning så ligger felet hos dom, inte hos oss.

Om vården faktiskt skulle kollapsa så beror det på att vården är underdimensionerad. Man har valt att prioritera annat. Inte svårare än så.

För övrigt så har vården "kollapsat" varenda jävla år i decennier. Så det är bara business as usual.
Jag måste ändå hålla med dig om att det bör vara upp till var och en om man vill vaccinera sig eller inte , men att du kallar ett dödligt virus för hittepåvirus är att spotta på alla dom som avled av viruset . Tänk hur många fler människoliv vi kunde räddat om fler hade vaccinerat sig .
Citera
2024-06-04, 16:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av IMBILDEN
Tack för bra svar! Det låter rätt lugnt med andra ord. Ingen anledning till panik.

Ja, det lät positivt för oss om inte annat!
Citera
2024-06-04, 16:54
Medlem
RustyShacklefords avatar
Citat:
Jag måste ändå hålla med dig om att det bör vara upp till var och en om man vill vaccinera sig eller inte , men att du kallar ett dödligt virus för hittepåvirus är att spotta på alla dom som avled av viruset . Tänk hur många fler människoliv vi kunde räddat om fler hade vaccinerat sig .

Fint att du håller med om det. Det är det inte alla som gör tyvärr.

Personligen skulle jag nog vara försiktig med att göra mig till talesman för avlidna, som av naturliga skäl inte kan väga in i frågan själva. Generellt så tycker jag att det är en dålig ovana att bli förolämpad å andras vägnar.

Jag kan hålla med dig så långt att det ofta är lämpligt att vara taktfull i känsliga frågor. Beroende på situation. Jag avhåller mig av det skälet nästan alltid ifrån att diskutera såna här frågor IRL, med människor som jag vet är vaccinerade och SVT-indoktrinerade. Det är onödigt att riskera väcka oro och riva upp känslor i onödan. Och det leder knappast nån vart ändå.

Men att man i alla sammanhang ska belägga sig själv med munkavle är att gå för långt. Det här är ett diskussionsforum. Här delar folk sina åsikter och lägger fram sina argument. Den som aktivt väljer att delta och sen blir indignerad och upprörd får skylla sig själv.

Faktum är att jag bara råkar tro annorlunda än du. Jag tror att dom här mRNA-sprutorna har släckt många liv och skadat många. Och jag tvivlar starkt på att sprutorna har varit till någon nytta alls. Jag har inte valt att tro så. Min slutledningsförmåga har bara lett mig hit.

Jag tror att om man blir provocerad av andra åsikter än ens egen, så kan en del av förklaringen vara att man inte har 100% koll på vilka argument som ligger till grund för ens egen ståndpunkt eller hur solida dom egentligen är. Det är iallafall min erfarenhet.
Citera
2024-06-04, 18:13
Medlem
Citat:
Fint att du håller med om det. Det är det inte alla som gör tyvärr.

Personligen skulle jag nog vara försiktig med att göra mig till talesman för avlidna, som av naturliga skäl inte kan väga in i frågan själva. Generellt så tycker jag att det är en dålig ovana att bli förolämpad å andras vägnar.

Jag kan hålla med dig så långt att det ofta är lämpligt att vara taktfull i känsliga frågor. Beroende på situation. Jag avhåller mig av det skälet nästan alltid ifrån att diskutera såna här frågor IRL, med människor som jag vet är vaccinerade och SVT-indoktrinerade. Det är onödigt att riskera väcka oro och riva upp känslor i onödan. Och det leder knappast nån vart ändå.

Men att man i alla sammanhang ska belägga sig själv med munkavle är att gå för långt. Det här är ett diskussionsforum. Här delar folk sina åsikter och lägger fram sina argument. Den som aktivt väljer att delta och sen blir indignerad och upprörd får skylla sig själv.

Faktum är att jag bara råkar tro annorlunda än du. Jag tror att dom här mRNA-sprutorna har släckt många liv och skadat många. Och jag tvivlar starkt på att sprutorna har varit till någon nytta alls. Jag har inte valt att tro så. Min slutledningsförmåga har bara lett mig hit.

Jag tror att om man blir provocerad av andra åsikter än ens egen, så kan en del av förklaringen vara att man inte har 100% koll på vilka argument som ligger till grund för ens egen ståndpunkt eller hur solida dom egentligen är. Det är iallafall min erfarenhet.

Jag för min del känner att vi inte kommer längre i debatten . Du har din åsikt och jag har min. Som medicinerad sen över 20 år tillbaks så VET jag dock att även vanliga mediciner kan orsaka svåra biverkningar . Sedan om du väljer att tro på det eller inte är upp till dig .
Citera
2024-06-04, 19:27
Medlem
RustyShacklefords avatar
Citat:
Jag för min del känner att vi inte kommer längre i debatten . Du har din åsikt och jag har min. Som medicinerad sen över 20 år tillbaks så VET jag dock att även vanliga mediciner kan orsaka svåra biverkningar . Sedan om du väljer att tro på det eller inte är upp till dig .

Du verkar inte ha så mycket att säga, utöver moralkakor. Kanske därför vi inte kommer nån vart?

Och din mic-drop är att upplysa mig om att alla mediciner har biverkningar? Nähä, verkligen?

Den springande punkten är såklart om risken för svåra biverkningar är försvarbar för den enskilde individen. Man behöver bara ta en titt på något vaccinrapporteringssystem med öppen data (VAERS, V-Safe) för att drabbas av starka misstankar om att så ej är fallet. Mängden rapporterade biverkningar är exempellös. Och uppföljningen förefaller vara i det närmaste obefintlig.

Om du har tagit en medicin i 20 år så får jag utgå ifrån att du verkligen behöver den. Och att medicinen är väl beprövad, att riskerna är väl kända, och du informerades om alla risker i förväg. Då kunde du ta ett rationellt beslut.

Inget av det stämmer in på covid-sprutan. Det är en profylaktisk behandling som ges främst till helt friska individer. Den är inte väl beprövad. Riskprofilen är högst oklar. Jag vet ingen som fick relevant information om risker när de kavlade upp. Och motivationen förefaller främst ha varit skräck, emotionell utpressning och grupptryck. Knappast en bra grogrund för rationella beslut.
Senast redigerad av RustyShackleford 2024-06-04 kl. 19:29.
Citera
2024-06-04, 19:35
Medlem
Citat:
Du verkar inte ha så mycket att säga, utöver moralkakor. Kanske därför vi inte kommer nån vart?

Och din mic-drop är att upplysa mig om att alla mediciner har biverkningar? Nähä, verkligen?

Den springande punkten är såklart om mängden svåra biverkningar är försvarbar för den enskilde individen. Man behöver bara ta en titt på något vaccinrapporteringssystem med öppen data (VAERS, V-Safe) för att drabbas av starka misstankar om att så ej är fallet. Mängden rapporterade biverkningar är exempellös. Och uppföljningen förefaller vara i det närmaste obefintlig.

Om du har tagit en medicin i 20 år så får jag utgå ifrån att du verkligen behöver den. Och att medicinen är väl beprövad, att riskerna är väl kända, och du informerades om alla risker i förväg. Då kunde du ta ett rationellt beslut.

Inget av det stämmer in på covid-sprutan. Det är en profylaktisk behandling som ges främst till helt friska individer. Den är inte väl beprövad. Riskprofilen är högst oklar. Jag vet ingen som fick relevant information om risker när de kavlade upp. Och motivationen förefaller främst ha varit skräck, emotionell utpressning och grupptryck. Knappast en bra grogrund för rationella beslut.
Att du väljer att enbart ta till dig fakta som passar din agenda kan inte jag göra nåt åt . Givetvis beklagar jag och har min djupaste respekt för dom som fått men för livet av covidvaccinet men jag tänker inte ljuga . Om du nån gång läst en bipacksedel så borde du ha läst texten " Kan orsaka biverkningar . Svårare än så är det inte . En fråga: Undviker du besprutad frukt i butik också? Jag vågar lova att du löper betydligt större risk att bli påkörd av en bil , eller skada dig i ditt eget kök än att få svåra biverkningar av vaccinet .
Citera
2024-06-04, 20:05
Medlem
Jag följer möjliga risker med både viruset och vaccinen. Hittade just en norsk "vaccinskeptisk" sida där man just nu nämner en vetenskaplig artikel från 25 maj 2024 i vilken man funnit kraftigt ökade hjärtproblem efter vaccinering. Det ska väl läggas till 2 saker, dels att det är en preprint, så det blir spännande att se vad det blir av det, och det andra är att Peter A McCullough är med. Lite intressant att se hur de forskare som är kritiska mot vaccinen grupperar sig. Vi har McCullough (hjärta) & Co men också Seneff (vaccinkritiska sedan före pandemin) och Uversky, Raszek med flera (IgG4, cancer). Olika grupper av forskare med liknande intressen. De andra i den nya preprinten har jag inte koll på. Nedan är norska sidan, där denna artikel finns med och en länk till preprinten:
https://frittvaksinevalg.no/

https://www.preprints.org/manuscript/202405.1665/v1
Och nu blir det polisutredning om hur Pontus, 30 år, kunde få felaktigt vaccin. Jag antar att det är vållande till annans död? https://www.svt.se/nyheter/lokalt/varmland/pontus-30-dog-av-covidvaccin-nu-polisutreds-hans-dod
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in