Citat:
Ursprungligen postat av
VilaVila
Innan jag skulle ställa upp, skulle jag vilja veta syftet med min medverkan, upplägg, berätta min del och se slutresultatet innan det publicerades.
Pengar skulle inte ha någon inverkan överhuvudtaget, det är väl inte därför jag ställer upp för att få pengar? Jag ställer upp för min skull för att få möjlighet att berätta min del. Och det vet jag från början när jag tackar ja.
Annars har man rätten att inte medverka. Ingen som tvingar någon.
Jomen precis. Så hade ju jag också gjort, tagit reda på mer fakta om hela upplägget.
Chrippa, Jacke och föräldrarna verkar ha tackat ja redan vid den enkla presentationen från tv-teamet.
Det är ett misstag de själva får stå för.
Men det utesluter inte att tv-teamet medvetet har undanhållit väsentliga detaljer.
Vilket gick upp för samtliga samma dag som tv-teamet landade i Spanien.
Givetvis kollar man upp vad det hela handlar om, men bättre sent än aldrig.
Chrippas förhandlingsteknik är ju lika med noll, och nu sprids det ju att han har gjort bort sig så det visslar om det.
Det är illa, om det stämmer.
Det är dock inget som förvånar mig.
Tv-teamet gör så som förväntat (de gör ju affärer), så även Chrippa tyvärr.
Chrippa krävde betalt efter att han fick veta att Jocke fick en summa pengar.
Innan dess skulle han med familj ställa upp helt gratis.
Vilket jag i min tur tycker är helt galet.
Självklart ska man ha betalt i en produktion som ska tjäna pengar på min medverkan och historia.
Så resonerade säkerligen Jocke också.
Tv-teamet framstår som ytterst oseriösa när de inte va helt transparenta mot Chrippa, speciellt som de säkert har förstått att han är helt oerfaren i hur det hela fungerar.
De har försökt att utnyttja en person för egen vinning, det är riktigt fult.