2024-06-04, 19:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Noclue90
Kan erkänna att jag inte sett Chrippas video om dokumentären för jag kommer inte det minsta ge hans kanal någon uppmärksamhet längre (och har inte gjort på ett tag) men såg nyss motvikts reaktion på den videon och kära någon...att någon (vissa här ) ens kan stå bakom Chrippas argument är ju bara sjukt på riktigt.
Ett tips är att se när videon är nedbruten för att faktiskt få innehållet för det är ju ett skämt hur han håller på.

https://youtu.be/69OcNYygeTM?si=s9hA919TPFXJfQ1o

Att man kan förstå argumenten betyder inte att man ställer sig bakom beteendet.
Citera
2024-06-04, 19:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av micro113
Nej, han ställer inte upp för att de inte går med villkoren om att han övriga skall få ge sin story.
Han erbjöds betalt, men det var inte avgörande för att han skulle ställa upp.

Gör Jocke det här enbart för pengar?
Eller vad är han syfte?

Varför ska Kräftan ens lägga fram egna villkor? Han kan ju bara avböja sin medverkan och fortsätta med sitt liv. Ingen tvingar honom att sitta och berätta sin "formade historia" i en dokumentär.
Eller hur?

Han kanske får sina 15 min of fame ändå här om det nu stämmer att han gått bananas på Tv4-personalen.

Du kan fråga Jocke vad hans syfte är med dokumentären, jag kan tyvärr inte svara på det då jag inte varit med i planeringen.
Citera
2024-06-04, 19:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Pallal
Vi som åskådare har ingen eller bara delvis insikt i det som händer bakom stängda dörrar mellan Linnea och Chrippa och mellan Jocke och alla hans utpressningsoffer.

I häktningspromemorian finns spår att följa som många helt har bortsett från.

Det finns två rimliga slutsatser från den informationen vi har, att Cluee är en seriös kreatör nu, med trovärdigheten i behåll.

1. Slutsatsen att Cluee inte ljuger om att Linnea ringde och att det han berättade stämde.

2. Att Cluee ljuger för att han är tvingad till det.

Han berättar att han är utpressad, hotad och trakasserad av Joakim som vill styra vad han säger och inte säger, gör och inte gör.

Ni som inte tror att det är Joakim han pratar om kan ta fram någon annan ”stor kreatör” som precis har slutat följa Cluee och som Cluee har slutat följa.

Han följer Rask och han följer Anjo. Anjo som har trakasserat Cluee och hans familj under lång tid. Hans gräns för att behöva blockera är bortom dom gränser Anjo har gått över, därför borde alla förstå hur allvarliga Joakims hot och trakasserier är.

Vilka spår då?
Att Kräftan är en kvinnoboxare eller att L ljugit ihop att han lagt hand på henne?
Det är av stort intresse som behövs gå till botten med om han ska få titulera sig eller inte.
Beroende på vilken titel han får så kan man börja sålla bort påståenden och annan smörja.

Om du lyssnar noga på inspelningen med Cluee där han pratar så låter det inte för en sekund att han skulle vara tvingad att ljuga ihop att L blivit misshandlad.
Men det kanske man bara kan fråga Cluee direkt om han talade sanning eller ljög. Då har vi svaret. Cluee är väl ingen lögnare heller..eller?

Den som har någon form av kontakt med Cluee kan fråga och lägga upp print med hans svar.
Citera
2024-06-04, 19:23
Medlem
Drog föräldrarna tillbaka sin medverkan eller var det inte planerat att de skulle vara med?
Citera
2024-06-04, 19:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av VilaVila
Varför ska Kräftan ens lägga fram egna villkor? Han kan ju bara avböja sin medverkan och fortsätta med sitt liv. Ingen tvingar honom att sitta och berätta sin "formade historia" i en dokumentär.
Eller hur?

Han kanske får sina 15 min of fame ändå här om det nu stämmer att han gått bananas på Tv4-personalen.

Du kan fråga Jocke vad hans syfte är med dokumentären, jag kan tyvärr inte svara på det då jag inte varit med i planeringen.
Så om du ska bli filmad och sedan sändas ut på en tv-kanal som sträcker sig över hela Sverige.
Skulle inte du ha något som helst krav då?
Eller hade du låtit de göra som de vill och på det sälja dig själv till inga pengar alls, medan övriga kammar hem storkovan?

Du ser inte orättvisan och ojämnheten i det?

Det är f.ö riktigt illa hur han beter sig och han gör det definitivt inte lätt för sig.
Har han någonsin gjort det?
Men hans jävliga beteende gynnar ju såpass många att i dessa kretsar lär det vara välkommet.

Jockes enda syfte är att framställa sig som ett offer med den värsta uppväxten i hela Sverige.
Och med det legitimeras hans dåliga beteenden, liksom han använder alla sina diagnoser i samma syfte.
Citera
2024-06-04, 19:31
Medlem
Citat:
Drog föräldrarna tillbaka sin medverkan eller var det inte planerat att de skulle vara med?
De drog tillbaka sin medverkan i samma stund som Chrippa fick kännedom om upplägget.
De ville självklart inte medverka under dessa premisser.
Citera
2024-06-04, 19:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Colorgreenandpink
Så om du ska bli filmad och sedan sändas ut på en tv-kanal som sträcker sig över hela Sverige.
Skulle inte du ha något som helst krav då?
Eller hade du låtit de göra som de vill och på det sälja dig själv till inga pengar alls, medan övriga kammar hem storkovan?

Du ser inte orättvisan och ojämnheten i det?

Det är f.ö riktigt illa hur han beter sig och han gör det definitivt inte lätt för sig.
Har han någonsin gjort det?
Men hans jävliga beteende gynnar ju såpass många att i dessa kretsar lär det vara välkommet.

Jockes enda syfte är att framställa sig som ett offer med den värsta uppväxten i hela Sverige.
Och med det legitimeras hans dåliga beteenden, liksom han använder alla sina diagnoser i samma syfte.

Innan jag skulle ställa upp, skulle jag vilja veta syftet med min medverkan, upplägg, berätta min del och se slutresultatet innan det publicerades.
Pengar skulle inte ha någon inverkan överhuvudtaget, det är väl inte därför jag ställer upp för att få pengar? Jag ställer upp för min skull för att få möjlighet att berätta min del. Och det vet jag från början när jag tackar ja.
Annars har man rätten att inte medverka. Ingen som tvingar någon.
Citera
2024-06-04, 20:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Colorgreenandpink
De drog tillbaka sin medverkan i samma stund som Chrippa fick kännedom om upplägget.
De ville självklart inte medverka under dessa premisser.

De har väl varit i kontakt med producenten etc innan de tackade ja. Eller kan de inte tala för sig själva och ta egna beslut?

Sen förde Kräftan sina föräldrars talan om medverkan med hänvisning till sina krav och villkor.

Såhär sa Kräftan klart och tydligt:

"Jag vill ha ett eget avsnitt...."
"Mitt liv ska finnas i Jockes dokumentär också"
"För min medverkan kommer också avgöra om mamma och pappas medverkan kommer vara med.."

Intressant
Citera
2024-06-04, 20:21
Medlem
Citat:
De har väl varit i kontakt med producenten etc innan de tackade ja. Eller kan de inte tala för sig själva och ta egna beslut?

Sen förde Kräftan sina föräldrars talan om medverkan med hänvisning till sina krav och villkor.

"För min medverkan kommer också avgöra om mamma och pappas medverkan kommer vara med.."

Intressant

Saken är ju den att chrippa fattar inte att Jocke har en helt annan upplevelse av sin barndom, jag tvekar inte på något som Jocke säger om barndomen med tanke på underlaget som finns, och jag tror mamman inte kunde ta till sig Jocke men dom andra barnen gick bra.
Chrippa vill ha det Jocke har alltså kändisskapet men allt håller på att rasa.
Men det gick bra att använda Jocke för resor, pengar, och få fler tittare som gav mer pengar.
Jag undrar om föräldrarna verkligen var så sugna på att vara med i dokumentären.
Citera
2024-06-04, 20:48
Medlem
Citat:
Innan jag skulle ställa upp, skulle jag vilja veta syftet med min medverkan, upplägg, berätta min del och se slutresultatet innan det publicerades.
Pengar skulle inte ha någon inverkan överhuvudtaget, det är väl inte därför jag ställer upp för att få pengar? Jag ställer upp för min skull för att få möjlighet att berätta min del. Och det vet jag från början när jag tackar ja.
Annars har man rätten att inte medverka. Ingen som tvingar någon.
Jomen precis. Så hade ju jag också gjort, tagit reda på mer fakta om hela upplägget.

Chrippa, Jacke och föräldrarna verkar ha tackat ja redan vid den enkla presentationen från tv-teamet.
Det är ett misstag de själva får stå för.

Men det utesluter inte att tv-teamet medvetet har undanhållit väsentliga detaljer.
Vilket gick upp för samtliga samma dag som tv-teamet landade i Spanien.

Givetvis kollar man upp vad det hela handlar om, men bättre sent än aldrig.
Chrippas förhandlingsteknik är ju lika med noll, och nu sprids det ju att han har gjort bort sig så det visslar om det.
Det är illa, om det stämmer.

Det är dock inget som förvånar mig.
Tv-teamet gör så som förväntat (de gör ju affärer), så även Chrippa tyvärr.

Chrippa krävde betalt efter att han fick veta att Jocke fick en summa pengar.
Innan dess skulle han med familj ställa upp helt gratis.
Vilket jag i min tur tycker är helt galet.

Självklart ska man ha betalt i en produktion som ska tjäna pengar på min medverkan och historia.
Så resonerade säkerligen Jocke också.

Tv-teamet framstår som ytterst oseriösa när de inte va helt transparenta mot Chrippa, speciellt som de säkert har förstått att han är helt oerfaren i hur det hela fungerar.
De har försökt att utnyttja en person för egen vinning, det är riktigt fult.
Citera
2024-06-04, 20:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av mutemute123
Saken är ju den att chrippa fattar inte att Jocke har en helt annan upplevelse av sin barndom, jag tvekar inte på något som Jocke säger om barndomen med tanke på underlaget som finns, och jag tror mamman inte kunde ta till sig Jocke men dom andra barnen gick bra.
Chrippa vill ha det Jocke har alltså kändisskapet men allt håller på att rasa.
Men det gick bra att använda Jocke för resor, pengar, och få fler tittare som gav mer pengar.
Jag undrar om föräldrarna verkligen var så sugna på att vara med i dokumentären.

Håller med.

Tyckte det var intressant när han uppjagad babblar om villkoren och hans krav.

Han tycker att dokumentären ska vara på lika villkor och alla ska ha lika betalt förutsatt att det är på hans villkor och krav.
Han blir grinig när han får reda på att Jocke ska få mest pengar och mest tid i rutan. Föräldrarna skulle inte få några pengar och inte Jacke heller, men Kräftan blev erbjuden 100tkr som han tycker är småpengar och viftar bort.
Sen drar föräldrarna sig ur dokumentären direkt för att det är Kräftans medverkan som avgör om föräldrarna medverkar.
Så från start var det inget problem med att Kräftan fick 100tkr och de andra ingenting. Det visste han om.
Men så fort Kräftan får nys om att Brorsan fått mer betalt och mer filmtid, då börjar det koka i hans vener och då ska det ställas krav och andra ska följa hans pipa.

Tycker mer att det framträder mer och mer hur mycket Kräftan styr och ställer och lackar ur om det inte går hans väg.
Citera
2024-06-04, 20:59
Medlem
Citat:

Intressant

Chrippa snackar ju utan att tänka och har ju inget filter öht. Det är ju inte helt okänt.

Men jag tror absolut att föräldrarna visst kan tala för sig själva, men att även dem har tackat ja i god tro, i brist på erfarenhet.
Men vad vet jag?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in