2024-06-04, 17:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av VilaVila
Så enda alternativet du menar är att antingen har L blivit misshandlad i Spanien och det Cluee sa till Jocke är sant.
Eller så har något utpressat Cluee att hitta på hela händelsen?

Jag grundar ingen uppfattning om någon vare sig från Jocke eller från några soc-papper.
Jag grundar min uppfattning på utefter personen i sig, vad den har sagt, inte sagt, säger, beter sig, visar upp offentligt, tilltalar andra, besvarar konstruktivt kritik, vilka sk "bevis" den lagt fram, vad den dementerar och bekräftar etc.

Du behöver inte tala om för mig hur väl i nära relationer, jag är väl insatt.
Vi som åskådare har ingen eller bara delvis insikt i det som händer bakom stängda dörrar mellan Linnea och Chrippa och mellan Jocke och alla hans utpressningsoffer.

I häktningspromemorian finns spår att följa som många helt har bortsett från.

Det finns två rimliga slutsatser från den informationen vi har, att Cluee är en seriös kreatör nu, med trovärdigheten i behåll.

1. Slutsatsen att Cluee inte ljuger om att Linnea ringde och att det han berättade stämde.

2. Att Cluee ljuger för att han är tvingad till det.

Han berättar att han är utpressad, hotad och trakasserad av Joakim som vill styra vad han säger och inte säger, gör och inte gör.

Ni som inte tror att det är Joakim han pratar om kan ta fram någon annan ”stor kreatör” som precis har slutat följa Cluee och som Cluee har slutat följa.

Han följer Rask och han följer Anjo. Anjo som har trakasserat Cluee och hans familj under lång tid. Hans gräns för att behöva blockera är bortom dom gränser Anjo har gått över, därför borde alla förstå hur allvarliga Joakims hot och trakasserier är.
Citera
2024-06-04, 17:33
Medlem
Dopys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mutemute123
Äsch blir väl jättebra material till dokumentären, visar klart och tydligt vad han är för människa och hur lätt han tänder till.
Var det inte du som nyss tyckte det var så extremt viktigt att anmäla brott chrippa gör till polisen?
Men när det gäller jocke, då är det tydligen inte så viktigt längre att man anmäler dem brott man vet om?
Citera
2024-06-04, 17:37
Medlem
Dopys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av micro113
Det vet vi ju inte.
Syftet med en barnpsykolog är ju knappast att ifrågasätta hans historia t ex.
Dem kommer ju klippa och ta med det psykologen säger som är till jockes fördel, och klippa bort allt kritiskt och ifrågasättande som psykologen säger.
Det är så det funkar med såna här dokumentärer.
Dem kommer ju inte ta med allt psykologen säger helt oklippt.
Citera
2024-06-04, 17:40
Medlem
micro113s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dopy
Dem kommer ju klippa och ta med det psykologen säger som är till jockes fördel, och klippa bort allt kritiskt och ifrågasättande som psykologen säger.
Det är så det funkar med såna här dokumentärer.
Dem kommer ju inte ta med allt psykologen säger helt oklippt.
Nej, det gör de givetvis inte.
Det är också så att en barnpsykolog skall tolka vad Jocke berättar och vad som står i pappren utifrån barnets perspektiv.
Det är ju inte fråga om att ifrågasätta barnet.
Senast redigerad av micro113 2024-06-04 kl. 18:03.
Citera
2024-06-04, 18:34
Medlem
Citat:
Var det?
Var hittar jag info om det?

Jag tycker det var tydligt och bra i podden samt info jag har fått privat.
Citera
2024-06-04, 18:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Dopy
Var det inte du som nyss tyckte det var så extremt viktigt att anmäla brott chrippa gör till polisen?
Men när det gäller jocke, då är det tydligen inte så viktigt längre att man anmäler dem brott man vet om?

Som sagt tv4 och hela produkter har koll på detta du behöver inte oroa dig för de.
Självklart ska man anmäla brott de står jag för, tror dock inte tv 4 är lika fega som många andra.
Senast redigerad av mutemute123 2024-06-04 kl. 18:42. Anledning: Fel ord
Citera
2024-06-04, 18:37
Medlem
micro113s avatar
Citat:
Jag tycker det var tydligt och bra i podden samt info jag har fått privat.
Ok. Jag har inte lyssnat på podden.
Jag tänker att det märks väl när resultatet är klart hur det ser ut.
Citera
2024-06-04, 18:39
Medlem
Citat:
Ok. Jag har inte lyssnat på podden.
Jag tänker att det märks väl när resultatet är klart hur det ser ut.

Ja så är det ju, vi får alla se dokumentären när den e klar.
Citera
2024-06-04, 18:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 111-111
Med tanke på att det finns hot och utpressning från Chrippa är det väl inte långt ifrån att tänka att det kan bli efterspel på något sätt.

Det kan nog bli och det är nog det bästa som kan hända för alla parter, han behöver ju hjälp.
Citera
2024-06-04, 18:42
Medlem
Kan erkänna att jag inte sett Chrippas video om dokumentären för jag kommer inte det minsta ge hans kanal någon uppmärksamhet längre (och har inte gjort på ett tag) men såg nyss motvikts reaktion på den videon och kära någon...att någon (vissa här ) ens kan stå bakom Chrippas argument är ju bara sjukt på riktigt.
Ett tips är att se när videon är nedbruten för att faktiskt få innehållet för det är ju ett skämt hur han håller på.

https://youtu.be/69OcNYygeTM?si=s9hA919TPFXJfQ1o
Citera
2024-06-04, 18:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Goldentie
Han är ju på testo igen, och lite annat när Luggen var nere

Hur vet du det?
Citera
2024-06-04, 18:56
Medlem
Citat:
Han hade kört med utpressning också men när de inte funkade så blev det hot istället.
Jocke valde att inte prata om det utan det var Jonas som tog upp det för han hade fått reda på det av kollegor från tv4. Men Jocke ville inte kommentera något om Chrippa, det ända han sa var att det kommer visas på tv sen.

Aj aj aj...Kräftan, Kräftan.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in