Citat:
Vi som åskådare har ingen eller bara delvis insikt i det som händer bakom stängda dörrar mellan Linnea och Chrippa och mellan Jocke och alla hans utpressningsoffer. Så enda alternativet du menar är att antingen har L blivit misshandlad i Spanien och det Cluee sa till Jocke är sant.
Eller så har något utpressat Cluee att hitta på hela händelsen?
Jag grundar ingen uppfattning om någon vare sig från Jocke eller från några soc-papper.
Jag grundar min uppfattning på utefter personen i sig, vad den har sagt, inte sagt, säger, beter sig, visar upp offentligt, tilltalar andra, besvarar konstruktivt kritik, vilka sk "bevis" den lagt fram, vad den dementerar och bekräftar etc.
Du behöver inte tala om för mig hur väl i nära relationer, jag är väl insatt.
Eller så har något utpressat Cluee att hitta på hela händelsen?
Jag grundar ingen uppfattning om någon vare sig från Jocke eller från några soc-papper.
Jag grundar min uppfattning på utefter personen i sig, vad den har sagt, inte sagt, säger, beter sig, visar upp offentligt, tilltalar andra, besvarar konstruktivt kritik, vilka sk "bevis" den lagt fram, vad den dementerar och bekräftar etc.
Du behöver inte tala om för mig hur väl i nära relationer, jag är väl insatt.
I häktningspromemorian finns spår att följa som många helt har bortsett från.
Det finns två rimliga slutsatser från den informationen vi har, att Cluee är en seriös kreatör nu, med trovärdigheten i behåll.
1. Slutsatsen att Cluee inte ljuger om att Linnea ringde och att det han berättade stämde.
2. Att Cluee ljuger för att han är tvingad till det.
Han berättar att han är utpressad, hotad och trakasserad av Joakim som vill styra vad han säger och inte säger, gör och inte gör.
Ni som inte tror att det är Joakim han pratar om kan ta fram någon annan ”stor kreatör” som precis har slutat följa Cluee och som Cluee har slutat följa.
Han följer Rask och han följer Anjo. Anjo som har trakasserat Cluee och hans familj under lång tid. Hans gräns för att behöva blockera är bortom dom gränser Anjo har gått över, därför borde alla förstå hur allvarliga Joakims hot och trakasserier är.