2024-06-04, 17:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av barfotalasse
Du spekulerar fritt. Då ska jag också göra det.

Jag tror att det är så mycket som 8 av 10 kvinnor som falskanmäler våldtäkter.

Vi har ingen aning eftersom det inte behövs några tekniska bevis. Män blir bokstavligt talat dömda pga hörsägen och skvaller. Det kan vara 10 av 10 kvinnor som ljuger. Du kommet aldrig kunna bevisa motsatsen.

Spekulerar fritt ? Läste en rapport för något år sen men minns ej exakta siffror, enligt den var antalet otroligt få som falskeligen anklagade en kille och där killen sedan dömdes för våldtäkt. Sen finns ju ett mörkertal men hur många dömda våldtäktsmän krigar för resning? I Hur många våldtäktsmål där män fällts väljer mannen att överklaga till högsta domstolen (trots vetskap om att risken är nästintill obefintlig). Hade jag falskt dömts för våldtäkt hade jag ägnat resten av mitt liv att rentvå mig om jag så skulle behöva tvinga ur ett erkännande från kvinnan
Citera
2024-06-04, 17:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av stolthuskvarna036
Varför skulle kvinnan/flickan hitta på om våldtäkt? Folk(särskilt män) verkar tro att 7/10 anmälda våldtäkter är kvinnor som falskeligen anklagar en man för att få pengar. Är snarare kanske 7 av 1000 som är kvinnor som ljuger. Sen hoppas jag killarna känner tjejen tillräckligt väl och därav kunde avgöra hennes trovärdighet. Att hon faktiskt anmält mannen och inte bara lejt killarna på taxichaffisen talar enligt mig för att det faktiskt skett en våldtäkt. Dom där otroligt få kvinnorna som ljuger om våldtäkt brukar ha någon form av relation till sitt offer där hämnd är det vanligaste och nästan uteslutande motivet och nästan aldrig för att få skadestånd och varför skulle tjejen vilja hämnas på en taxi-turk? Han är säkert en sån där klassisk taxi-turk som gett ut sitt privata nummer till tjejer och kan ställa upp svart eller gratis och vara jätte kul o charmig när 3 tjejer åker med honom men när 2 av dom stigit av kan turken i taxin vakna till liv… hänt förr och kommer hända igen

Hänt förr att kvinnor anmält män för våldtäkt trots att det ej var det i form av hämndaktion och kommer hända igen.
Citera
2024-06-04, 17:38
Medlem
GreenBastards avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Gold94
Jo det ändrades, jag trodde att tillsammans och i samförstånd skulle gälla här.

Istället är ingen av dom mördare, men offret är hängd och stendöd!

Det blir ju ett fall man kommer kunna hänvisa till i andra fall. Om tre gängmedlemmar skjuter en person ungefär samtidigt med varsitt vapen kommer det ju isåfall inte räknas som mord då man inte kan veta exakt vilken kula offret dör av. Om man stryper någon och hänger offret i ett träd så har man väl hela tiden haft uppsåt att mörda. Visst han kanske förtjänade det men nästa gång kan det ju vara något annat problembarn som hävdar en våldtäkt för att få uppmärksamhet.
Citera
2024-06-04, 17:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av GreenBastard
Har det inte varit så här rätt länge, var det inte en uppmärksammad dödsmisshandel för väldigt många år sen då flera personer blev friade för de inte kunde fastställa den dödande sparken/slaget. Hade dock för mig att de ändrade något i lagstiftningen så det skulle bli lättare att bli dömd i sådana fall.

Dags att införa partylaw helt enkelt
Citera
2024-06-04, 17:46
Medlem
GamlaFalls avatar
Citat:
Jo det ändrades, jag trodde att tillsammans och i samförstånd skulle gälla här.

Istället är ingen av dom mördare, men offret är hängd och stendöd!

Tittar man på domen kliniskt så är det en skandal. Självklart ska alla dömas för mord som deltog. Ännu en gång får det svenska rättssystemet skämmas.
Citera
2024-06-04, 17:47
Medlem
Gold94s avatar
Citat:
Det blir ju ett fall man kommer kunna hänvisa till i andra fall. Om tre gängmedlemmar skjuter en person ungefär samtidigt med varsitt vapen kommer det ju isåfall inte räknas som mord då man inte kan veta exakt vilken kula offret dör av. Om man stryper någon och hänger offret i ett träd så har man väl hela tiden haft uppsåt att mörda. Visst han kanske förtjänade det men nästa gång kan det ju vara något annat problembarn som hävdar en våldtäkt för att få uppmärksamhet.

Exakt! Det som förmedlas i den här domen är att om man mördar i grupp kan ingen dömas för mord.

Och jag tror inte på att tjejen blev våldtagen, hon sålde ju sex för sprit som hennes vänner sagt ( dock menar jag inte att taxichauffören skulle ha utnyttjat det).
Träffades inte alla i gänget på ett LVU-hem eller har jag fel?
Jag vet ju inte vad som hänt egentligen men en långsam hängning med lidande är väl inte okej oavsett..
Citera
2024-06-04, 17:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mickey-D
och BO borde ha dömts för våldtäkt. Hade detta skett så hade han varit i livet i dag.
Trams, det finns det inget stöd för. Världens äldsta ursäkt tjejer kör med när de ska hämnas.
Citera
2024-06-04, 17:48
Medlem
Citat:
Nu kan alla börja mörda i grupp hörrni 👍

Fyfan nu skäms jag också!
Dom hade planerat mordet i förväg och köpt rep och lura dit honom.
Den här domen är förjävligt stackars hans anhöriga, han blev hängd utan att någon döms.

Så mycket var hans liv värt när han mördades..

Ett års ungdomsvård? Inte ens maxstraffet på ungdomsvård en?
När dom klarar av att mörda och skratta efteråt?

Ja, detta var ett horribelt domslut.

Mörda i grupp = gå fri.

Man spyr!
Citera
2024-06-04, 17:52
Medlem
Rastapunxs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av GrevenFB
Ja, detta var ett horribelt domslut.

Mörda i grupp = gå fri.

Man spyr!
Tror vi får vänta på HD innan vi vet om det är ok att mörda i grupp.
Men blir spännande om det blir resultatet.
Skulle ju ändra på mycket i samhället om det blir lagligt.
Citera
2024-06-04, 17:54
Medlem
Citat:
Om flera skjuter någon så begår de uppenbarligen brottet, problemet i detta fall är att det inte kan klargöras vad som skedde och vem eller vilka som gjorde vad. Man måste kunna bevisa att en viss person har varit inblandad i och haft uppsåt till ett brott, att vara på plats eller i närheten räcker inte.
Citera
2024-06-04, 17:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Rastapunx
Tror vi får vänta på HD innan vi vet om det är ok att mörda i grupp.
Men blir spännande om det blir resultatet.
Skulle ju ändra på mycket i samhället om det blir lagligt.
Det handlar om vad som kan bevisas, att det inte går att bevisa ett brott är inte samma sak som att det är lagligt.
Citera
2024-06-04, 17:57
Medlem
Rastapunxs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av derfilo999
Det handlar om vad som kan bevisas, att det inte går att bevisa ett brott är inte samma sak som att det är lagligt.
Det bevisades ju i Tingsrätten att de var mördare.
Nu har hovrätten friat dem. Tror inte det slutar här.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in