2024-06-04, 16:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Fbarefter
Bra läkare som inte kan bedöma dödsorsak när båda mordförsök va strypning och sedan hängning, skills... Och bara för det går de "fria" xD
Det är snarare för att man inte vet vem/vilka som var inblandade i hans död.
Citera
2024-06-04, 16:51
Medlem
Rastapunxs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hallon81
Nu dömdes två till ungdomsvård i 1år och 2mån. Och två dömdes till ungdomsvård i 9mån.
Innebär det att de redan suttit av straffen iom häktningen, eller hur funkar det?
Borde vara så det fungerar. Så i praktiken en friande dom.
Citera
2024-06-04, 16:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Rastapunx
Borde vara så det fungerar. Så i praktiken en friande dom.
Häktestiden räknas ju till strafftiden, det är normalt.
Citera
2024-06-04, 17:06
Medlem
siljaeuropa94s avatar
Om bo var våldtäksman är det ju bra att ungdomarna verkställde dödsstraffet som den förcuckade staten
är för feg för.
Citera
2024-06-04, 17:07
Medlem
EnLitenkilles avatar
Man skäms över att vara svensk.
Jag är spyfärdig!!!
Citera
2024-06-04, 17:13
Medlem
Gold94s avatar
Nu kan alla börja mörda i grupp hörrni 👍

Fyfan nu skäms jag också!
Dom hade planerat mordet i förväg och köpt rep och lura dit honom.
Den här domen är förjävligt stackars hans anhöriga, han blev hängd utan att någon döms.

Så mycket var hans liv värt när han mördades..

Ett års ungdomsvård? Inte ens maxstraffet på ungdomsvård en?
När dom klarar av att mörda och skratta efteråt?
Senast redigerad av Gold94 2024-06-04 kl. 17:21.
Citera
2024-06-04, 17:16
Medlem
Varför skulle kvinnan/flickan hitta på om våldtäkt? Folk(särskilt män) verkar tro att 7/10 anmälda våldtäkter är kvinnor som falskeligen anklagar en man för att få pengar. Är snarare kanske 7 av 1000 som är kvinnor som ljuger. Sen hoppas jag killarna känner tjejen tillräckligt väl och därav kunde avgöra hennes trovärdighet. Att hon faktiskt anmält mannen och inte bara lejt killarna på taxichaffisen talar enligt mig för att det faktiskt skett en våldtäkt. Dom där otroligt få kvinnorna som ljuger om våldtäkt brukar ha någon form av relation till sitt offer där hämnd är det vanligaste och nästan uteslutande motivet och nästan aldrig för att få skadestånd och varför skulle tjejen vilja hämnas på en taxi-turk? Han är säkert en sån där klassisk taxi-turk som gett ut sitt privata nummer till tjejer och kan ställa upp svart eller gratis och vara jätte kul o charmig när 3 tjejer åker med honom men när 2 av dom stigit av kan turken i taxin vakna till liv… hänt förr och kommer hända igen
Citera
2024-06-04, 17:19
Medlem
GreenBastards avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Gold94
Nu kan alla börja mörda i grupp hörrni 👍

Har det inte varit så här rätt länge, var det inte en uppmärksammad dödsmisshandel för väldigt många år sen då flera personer blev friade för de inte kunde fastställa den dödande sparken/slaget. Hade dock för mig att de ändrade något i lagstiftningen så det skulle bli lättare att bli dömd i sådana fall.
Citera
2024-06-04, 17:19
Medlem
Ganonitos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kungsgarden
Malexandermördarna befann sig samtliga på mordplatsen. Här har det inte gått att fastställa vilka som var där vid mordtillfället. Därför denna trista utgång.

Jag minns ett fall för flera år sedan där ett gäng ungdomar bröt sig in hos en äldre man och mördade honom i hans sovrum. Samtliga friades för att det inte gick att bevisa vem som faktiskt utdelade det dödande slaget/hugget (minns inte tillvägagångssättet) fast det var fastställt att alla var på platsen.
Citera
2024-06-04, 17:21
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av stolthuskvarna036
Varför skulle kvinnan/flickan hitta på om våldtäkt? Folk(särskilt män) verkar tro att 7/10 anmälda våldtäkter är kvinnor som falskeligen anklagar en man för att få pengar. Är snarare kanske 7 av 1000 som är kvinnor som ljuger. Sen hoppas jag killarna känner tjejen tillräckligt väl och därav kunde avgöra hennes trovärdighet. Att hon faktiskt anmält mannen och inte bara lejt killarna på taxichaffisen talar enligt mig för att det faktiskt skett en våldtäkt. Dom där otroligt få kvinnorna som ljuger om våldtäkt brukar ha någon form av relation till sitt offer där hämnd är det vanligaste och nästan uteslutande motivet och nästan aldrig för att få skadestånd och varför skulle tjejen vilja hämnas på en taxi-turk? Han är säkert en sån där klassisk taxi-turk som gett ut sitt privata nummer till tjejer och kan ställa upp svart eller gratis och vara jätte kul o charmig när 3 tjejer åker med honom men när 2 av dom stigit av kan turken i taxin vakna till liv… hänt förr och kommer hända igen

Du spekulerar fritt. Då ska jag också göra det.

Jag tror att det är så mycket som 8 av 10 kvinnor som falskanmäler våldtäkter.

Vi har ingen aning eftersom det inte behövs några tekniska bevis. Män blir bokstavligt talat dömda pga hörsägen och skvaller. Det kan vara 10 av 10 kvinnor som ljuger. Du kommet aldrig kunna bevisa motsatsen.
Citera
2024-06-04, 17:23
Medlem
lyktstolpes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av fendaden
Måste vara extremt ovanligt att rättsläkare inte kan fastställa dödsorsak. Hur ofta händer det?

Händer väl titt som tätt. En situation kan vara en som får ett slag i huvudet så han ramlar och slår huvudet i marken.

Är det slaget eller när huvudet slår i marken som gör att personen avlider.
Citera
2024-06-04, 17:25
Medlem
Gold94s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av GreenBastard
Har det inte varit så här rätt länge, var det inte en uppmärksammad dödsmisshandel för väldigt många år sen då flera personer blev friade för de inte kunde fastställa den dödande sparken/slaget. Hade dock för mig att de ändrade något i lagstiftningen så det skulle bli lättare att bli dömd i sådana fall.

Jo det ändrades, jag trodde att tillsammans och i samförstånd skulle gälla här.

Istället är ingen av dom mördare, men offret är hängd och stendöd!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in