Citat:
Ursprungligen postat av
Anthraxious
Är det här en seriös fråga? Tro på Trump? jag gillar inte USAs alternativ till partier och politiker som finns men av alla att fråga "Tror ni honom" så är fan Trump det sämsta alternativet till ett ja. Snubben ljuger ju mer än vad han andas.
Troligen en anpassning av det politiska klimatet, svårt att veta vad NÅGON egentligen säger och menar i samma andetag.
Citat:
Ursprungligen postat av
Lofiboy
Bullshit, allt för att vinna valet.
Går inte att undvika att koppla detta till hederligt "valfläsk" till en viss grupp av människor (läs: konspiratörer).
Citat:
Ursprungligen postat av
knash
1. Han behövde visa folk vilka träsket är och hur de opererar först, annars har de flesta ingen aning vad han menar och varför det är viktigt.
2. Mycket har hänt sedan 2016 och folk ser vart USA och världen är påväg nu under Biden, graden av upplysning är högre bland gemeneman och framförallt finns fria informationskanaler, som x, som tidigare var kontrollerad.
3. Jag tror många kommer bli chockade av det som kommer fram av deklassningen så det gäller att bygga upp en förståelse så gott det går innan annars kan det bli kaos.
1. Ett stort problem han haft är ju att medier motarbetat honom sedan dag 1. Medvetet eller inte, det gör det onekligen svårt för honom att nå den etablerade massan, som kan vrida och vända på varje ord han yttrar. Så även om han haft goda avsikter att "avslöja" tror jag inte han byggt upp tillräcklig friktion för att få det att fastna, förutom de mest Trump-troende förstås.
2. Ja och framförallt från 2020 har ju mycket hänt i balansen och förtroendet till de "folkvalda". Folk går inte på samma skit längre? Den stora gråa massan är jag dock helt säker på sväljer allt med hull och hår helt okritiskt.
3. Tyvärr tror jag inte att det blir någon chockerande deklassifiering - Det som kommer släppas blir "redacted x 1000" eller smörja som CIA fabricerat i deras troll-verkstad.
Sanningen kommer man nog närmast de ögonvittnesskildringar som var på plats för respektive incident.